دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
مدیرکل آموزش و پرورش در پاسخ به آوای خزر:
۹۸.۹۱ درصد مردم مازندران باسواد هستند
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه میانگین باسوادی در کشور براساس آمار اردیبهشت ماه سال گذشته ۹۷.۱ درصد بوده است، این میزان را در مازندران ۹۸.۹۱ درصد اعلام کرد که آن را به باسوادترین استان کشور تبدیل کرده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نخستین نشست خبری سالجاری حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عصر امروز سه شنبه در سالن کنفرانس اداره‌کل تابعه برگزار شد.

او با تبریک روز معلم و استاد، گرامیداشت علامه شهید مرتضی مطهری اعلام کرد که برای نخستین‌بار مراسم تقدیر از معلمان و اساتید مشترکاً با دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

کمالی تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان اقدام خوبی بود و برخی از معلمان ما اکنون استاد - معلم هستند و تقریبا حقوق آن‌ها برابر با اساتید است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: در سال تحصیلی جاری ۹۸ معلم نمونه در استان انتخاب شدند و از این تعداد، ۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آزمون نهایی ورودی‌های کنکور گفت که تعدادشان به ۷۴ هزار و ۱۴۰ نفر می‌رسد و ۱۲ هزار نفر آن‌ها نیز می‌توانند نسبت به ترمیم نمره‌های خود در فرصت مجدد، اقدام کنند به این دلیل که معدل در قبولی کنکور اثرگذار است.

کمالی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها یا دانش‌آموزان فکر می‌کنند که به دلیل شرکت در کنکور بهتر است مدتی را در کلاس درس شرکت نکنند و به مطالعه دروس خود در خارج از مدرسه بپردازند، این موضوع را اشتباه بزرگی دانست که در نهایت، به صلاح دانش‌آموز نیست.
 
۹۸.۹۱ درصد مردم مازندران باسواد هستند
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص آزمون‌های استخدامی اظهار داشت: جذب نهایی در آزمون آموزگاران ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است و در بخش خدمات نیز ۶۴۰ نفر از طریق آزمون استخدام می‌شوند.
 
او اعلام کرد که برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ با توجه به ورودی‌های جدید فرهنگیان، ماده ۲۸، استمرار خدمت بازنشستگان و بکارگیری بازنشستگان تا ۶۰ سال و فوق لیسانس تا ۶۵ سال، کمبود نیروی انسانی نداریم.

کمالی این را هم اضافه کرد که استان مازندران از استان‌های برتر کشور در ساماندهی فرهنگیان و استان دوم در قبولی دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه ۴۵ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل می‌کنند، این میزان را در کشور، ۴۳ درصد اعلام کرد.
 
۹۸.۹۱ درصد مردم مازندران باسواد هستند
 
او در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان باسوادی در استان مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه سن مورد نظر قبلا ۱۰ تا ۴۹ سالگی بوده و اکنون به ۹ تا ۵۹ سالگی رسیده است، میزان با سوادی در استان را ۹۸.۹۱ درصد یعنی نزدیک به ۹۹ درصد است. (میانگین سواد در ایران ۹۷.۱ درصد است و مازندران، تهران و قزوین در صدر استان‌های باسواد کشور قرار دارند)
 
کمالی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص بازماندگان از تحصیل نیز اظهار داشت که در مازندران هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم، حتی مدارسی داریم که با یک دانش‌آموز فعالیت دارد که تعدادشان به ۲۰ مدرسه می‌رسد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد که ممکن است خانواده یا خود دانش‌آموز بنا به دلایلی مایل به ادامه تحصیل او نباشد و این ایرادی بر نظام تعلیم و تربیت نیست گرچه تا حدودی این مداخله‌گری صورت می‌گیرد، اما وقتی رغبتی وجود نداشته باشد، این افراد در شمار بازماندگان از تحصیل قرار نمی‌گیرند، چون آموزش و پرورش به وظیفه خود یعنی ایجاد بستر، عمل کرده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه قدس در خصوص گلایه‌مندی از مسائل مالی در مدارس غیرانتفاعی تصریح کرد: شهریه‌های تعیین شده بر اساس دستورالعمل و میزان برنامه‌هایی است که این مدارس در مسائل آموزشی، اردویی، تغذیه و تربیت بدنی دارند، اگر دریافتی‌ها بیشتر از عملکرد این مدارس باشد، قطعا برخورد می‌شود.
 
۹۸.۹۱ درصد مردم مازندران باسواد هستند
کمالی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی به آموزش و پرورش استان‌ها اختصاص یافته است، اعلام کرد: در سال مالی گذشته، ۱۵ میلیارد تومان به خرید تجهیزات و برگزاری آزمون نهایی، ۲۹ میلیارد تومان در بخش تربیت بدنی، ۶ میلیارد تومان برای مدارس استثنایی، ۳۱ میلیارد تومان سرانه آموزشی، ۱۴ میلیارد تومان به حوزه پرورشی،  و ۶۰ میلیارد تومان به حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافت.

او در پایان این نشست خبری با بیان اینکه هدف از آموزش و پرورش تربیت انسان‌های متعهد و اخلاق‌مدار به عنوان سرمایه‌های انسانی جامعه است، گفت: مسئله نماز و حجاب در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد و این موضوعات در زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها قطعا تأثیرگذار است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها