دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
رمضان 99 تجلی انفاق مومنانه
در این روزها، که خدا سفره رحمتش را پهن کرده است و همه به مهمانی کریم رفته اند؛ گویی همه از در رحمت، کریم شده اند و این روزها کمک پشت کمک، مومنانه رهسپار خانه هایی می شود که این روزها چشم به سخاوت من و شما دارند.
آوای خزر: اظهارات رهبر انقلاب در نطق تلویزیونی ۲۱ فروردین، با یادآوری اقدامات خودجوش مردم برای مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان باعث شد که "رزمایش کمک به نیازمندان" با شعار "کمک مومنانه" پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و در ایامی که ویروس کرونا به نوعی زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار داده، شتاب بیشتری بگیرد.
در این روزها، که خدا سفره رحمتش را پهن کرده است و همه به مهمانی کریم رفته اند؛ گویی همه از در رحمت، کریم شده اند و این روز‌ها کمک پشت کمک، مومنانه رهسپار خانه‌هایی می‌شود که این روز‌ها چشم به سخاوت من و شما دارند.
همه پای کار آمده اند، کوچک و بزرگ و پیر و جوان ندارد؛ همه شهر، برای ترجمان مواسات و همدلی، دست به دست هم داده اند؛ آری، از چپ و راست، برای کمک، از یکدیگر سبقت می‌گیرند و این خروش مومنانه، دل خط مقدمی‌ها را گرم می‌کند.
آری، این روزها، همه برای باز کردن معبر، داوطلب می‌شوند؛ معبری که از همین کوچه پس کوچه‌های شهر شروع می‌شود و آخرش به بهشت می‌رسد. این روزها، پشت جبهه کمتر از خط مقدم نیست؛ همه گوش به فرمان ولی؛ پا به هم چسبانیده اند.
آری، ماه خدا، امسال بیشتر از قبل بوی علی (ع) را گرفته، همه، چون مولا، دستگیری را از بر شده اند و خنده کاشتن روی لب نیازمندان، شده تنها دغدغه شان و چه خوب می‌شد همیشه کرونا با مابود!
آری، پس از سخنان روز نیمه‌شعبان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر انجام رزمایش کمک مومنانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه پیش‌قدم و به نوعی متولی این امر شد تا این رزمایش بزرگ را به سرانجام برساند و این رزمایش حالا در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان در حال انجام است؛ صدای لبیک شان در تمام شهر پیچیده است.
سبقت از راست مازندرانی ها برای جانماندن از کمک مومنانه/ تقسیم مهربانی در کوچه پس کوچه های شهر

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا از کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی مردم و خیرین در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در مازندران خبر داد و اظهار کرد: بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب و توصیه معظم له، این رزمایش از نیمه‌شعبان شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه سه مرحله‌ای است، افزود: هر مرحله از رزمایش دارای دو گام است، گام نخست شناسایی نیازمندان، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همچنین هماهنگی‌ها و در گام دوم توزیع شبانه بسته‌های حمایتی درب منازل است.
سبقت از راست مازندرانی ها برای جانماندن از کمک مومنانه/ تقسیم مهربانی در کوچه پس کوچه های شهر
فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه هر مرحله از رزمایش ۱۵ روزه است، ادامه داد: کمک مومنانه را از ۱۶ شعبان شروع کردیم و در آستانه اول ماه رمضان مرحله نخست رزمایش اجرا شد، دوباره از اول ماه رمضان تا نیمه ماه مبارک یک فرصت ۱۵ روزه برای جمع‌آوری کمک‌ها داریم و بعد از نیمه‌ماه مبارک، تا عید فطر هم در مرحله سوم رزمایش مومنانه به پایان می‌رسد.
بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه محور کار رزمایش کمک مومنانه بسیج و سپاه هستند، بیان کرد: تمام کمک‌های معیشتی به پایگاه‌های مقاومت برای توزیع تحویل داده می‌شود چرا که پایگاه‌های بسیج بهترین جا برای شناسایی نیازمندان است.
فرمانده سپاه کربلا در ادامه با اعلام اینکه ۵ هزار و ۷۶۴ بسیجی در رزمایش کمک مومنانه حضور فعال دارند، خاطرنشان کرد: در کنار بسیجیان یک‌هزار و ۳۰۴ نفر خیر هم برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی تلاش می‌کنند.
سردار بابایی با اشاره به اینکه عرصه رزمایش کمک مومنانه در ۲۲ شهرستان است و تمام شهرستان‌ها برای شناسایی نیازمندان در تلاش هستند تا نیازمندی از این کمک‌ها جا نماند، یادآور شد: طبق آماری که به دست ما رسیده ۶۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

*تاکید استاندار و نماینده، ولی فقیه بر مشارکت در اجرای رزمایش کمک مومنانه

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده مقام معظم رهبری در استان نیز در نشستی در خصوص رزمایش کمک مومنانه در استان، با بیان این که وفاق ایجاد شده برای تحقق این رزمایش ارزشمند است، گفت: «این رزمایش که فرمان مقام معظم رهبری است با هدف حمایت از محرومان و آسیب دیدگان اقتصادی برگزار می‌شود.»
وی تأکید کرد که در آستانه ماه مبارک رمضان باید دست کریمانه داشت و مساوات و همدلی را در جامعه عینیت بخشید.
احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در این خصوص گفت: «دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برای اجرای مطلوب این رزمایش با جدیت ورود پیدا کنند.»
او همدلی و همراهی همه ارکان نظام برای مدیریت ویروس کرونا را کم‌نظیر خواند و تأکید کرد که این رویکرد باید برای حمایت از محرومان و تحقق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تداوم یابد.
استاندار مازندران گفت: «رزمایش کمک مومنانه در شرایط کنونی یک ضرورت اساسی برای حمایت از محرومان و آسیب دیدگان از رکود ماحصل از ویروس کرونا است.»

*پویش «دست یار» کمک مومنانه هلال احمری‌ها به نیازمندان

مجتبی اکبری نیز در این باره با تاکید برضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجرای نهضت معنوی مواسات و کمک مومنانه با هدف تامین اقلام معیشتی همنوعان نیازمند و متاثرین از بحران کرونا، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر که تسکین آلام بشری و صیانت از کرامت انسانی را به عنوان هدف غایی تمامی برنامه‌های خود در دستور کار دارد، ویژه برنامه‌های زیادی را در مقیاس استان مازندران اجرایی ساخته است که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها «پویش ملی دست یار» می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان مازندران شاهد مشارکت گروه‌ها و کانون‌های مختلف شهری و روستایی از اقشار گوناگون جامعه در پویش «دست یار» هستیم؛ افزود: از آغاز بحران کرونا تاکنون حدود ۷ هزار بسته حمایتی و همچنین در قالب طرح ملی «دست یار» که به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود نیز حدود ۳ هزار سبد معیشتی، در میان اقشار نیازمند توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد: شهروندان همیشه مهربان مازندران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با کد دستوری *۱۱۲# و یا به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر به این پویش ملی اختصاص دهند.
 


سبقت از راست مازندرانی ها برای جانماندن از کمک مومنانه/ تقسیم مهربانی در کوچه پس کوچه های شهر*
 
*تامین ۵۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج مهندسین در رزمایش کمک مومنانه مازندران

محمدعلی امامی رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران مازندران اظهار کرد: در راستای رزمایش کمک مومنانه جهت کمک معیشتی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان تا کنون ۵۰۰ بسته کمک معیشتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیرین و کانون‌های بسیج مهندسین عمران و معماری تامین شده است که قرار است در دو نوبت در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع شود.
سبقت از راست مازندرانی ها برای جانماندن از کمک مومنانه/ تقسیم مهربانی در کوچه پس کوچه های شهر
وی افزود: تامین ۵هزار عدد ماسک و توزیع در بین مردم و کسبه، تامین ۱۱۰ توپ پارچه توسط انجمن مهندسین خیر بسیج مهندسین عمران و معماری استان جهت تولید ماسک نیز از دیگر اقدامات این سازمان در استان بوده است.
به گفته رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران مازندران، تهیه ۵ هزار عدد شیلد و ۳۰۰ عدد گان توسط خیرین مهندس از جمله اقدامات این سازمان در شهرستان‌ها بوده است.

* رزمایش کمک مومنانه در یک هزار مسجد مازندران

حجة الاسلام ناصر شکریان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان رزمایش کمک مومنانه در راستای حمایت معیشتی از آسیب دیدگان کرونا در یک هزار مسجد مازندران برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برای کمک به خانواده‌های آسیب دیده دوران کرونایی با محوریت امام جماعت یک هزار مسجد در مازندران کمک‌های مردمی و خیرین جمع آوری و در اختیار این آسیب دیدگان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: تمامی هزینه‌های اکرام حسنی که برای جشن‌های نیمه رمضان انجام می‌گرفت در ماه رمضان امسال در قالب بسته معیشتی و اقلام پیشگیرانه بهداشتی بین مردم و نیازمندان توزیع خواهد شد.

* به مناسبت ماه مبارک رمضان پویش زیست مومنانه در بهزیستی مازندران برگزار می‌شود
 
فرزاد گوهردهی ​​​​​​مدیرکل بهزیستی مازندران در خصوص رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: با توجه به ماه پرخیر و برکت رمضان و از طرفی شیوع بیماری کرونا، سازمان بهزیستی در نظر دارد از تمامی ظرفیت‌های خیرین، نیکوکاران، مراکز و موسسات خیریه و نهاد‌های دولتی و سایر توانمندی‌های موجود در استان استفاده نموده و در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی و بویژه اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا و رسیدگی و کمک رسانی به خانواد‌های تحت پوشش، پویش زیست مومنانه برگزار نماید.
وی افزود: پیرو رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری پویش زیست مومنانه در ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است برای کمک سریع و بموقع به نیازمندان توسط بهزیستی مازندران اجرا می‌گردد.
مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: از ابتدای بروز ویروس کرونا در استان خوشبختانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی قابل توجهی توسط خیرین و دستگاه‌های دولتی و موسسات خیریه استان به بهزیستی شده است که تمامی آن‌ها در راستای تامین وسایل بهداشتی و ضد عفونی کننده و اقلام خوراکی مددجویان هزینه شده است.
گفتنی است به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بهزیستی مازندران در نظر دارد پویش زیست مومنانه با هدف جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و مسولین و توانمندان استان (جیره خشک، لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده، لوازم ضروری، کمک هزینه درمان، معیشت و مسکن و ..) برگزار نماید.
رزمایش مومنانه در تمامی شهر‌های مازندران کلید خورده است و حالا با آغاز ماه رمضان، گویی این کمک‌ها مومنانه‌تر هم می‌شود.
این روز‌ها همه پای کار آمده اند، هیات‌های مذهبی، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی، اقشار گوناگون مردمی، مسئول و غیر مسئول همه و همه در وسط گود قرار گرفته اند و این همه خروش، غوغایی در پشت جبهه برپا کرده است.
بهار امسال، تقارن مبارکی با بهار همدلی و بهار رمضان داشت و گویی شکوفه‌های انسانیت، مواسات و همدلی در دل تک تک مازندرانی‌ها شکفته است و ثمره این شکوفه‌های بهاری، گل باران کمک‌های مومنانه در تمامی شهره‌های مازندران است.
 
تنظیم: مجتبی قربانی

 انتهای پیام/۱۳۶۲
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها