دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
یک استاد دانشگاه :
یک استاد دانشگاه، ضمن تاکید بر انتخاب کاندیدای پاکدست برای شورای شهر، گفت: کسانی که از طریق خرید رای و وعده های دروغ به دنبال جمع آوری آراء مردم هستند آنها قصد خدمت ندارند.

به گزارش خبرنگار آوای خزر استاد علی اکبر زلیکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: حضور دانشمندان و نخبگان در فضای انتخاباتی شهر و کشور بسیار کمرنگ است زیرا آگاهان و فرهیختگان فضا را برای آنان که جویای نام و نان هستند خالی می کنند.
وی  معتقد است: ابراز نگرانی و انتقاد نسبت به ورود افراد ناشایست برای تصمیم سازی و تصمیم گیری استان و کشور نتیجه ای ندارد چرا که  با انتقاد مشکلی حل نمی شود بلکه باید به صحنه آمد و مسئولیت را پذیرفت.
استاد زلیکانی با بیان اینکه ویژه خواری ها و رانت خواری در فضاهای اختصاصی بوجود آمده است،گفت: برخی از افراد با ورود به شورا و به عهده گرفتن این امانت، مردم محروم را فراموش کرده اند.
وی، افزود:همه احساس نگرانی عمیقی به موضوعات شهری دارند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مشکل شهر ما جوانان بیکار و آزرده خاطر هستند، تاکید کرد: نخبگان و فرهیختگان احساس مسئولیت بیشتری نسبت به شهر خود داشته باشند وافراد کاربلد و متخصص با حضور خود صحنه را از بعضی آلودگی ها پاک کنند.
استاد زلیکانی با تاکید بر حضور افراد متخصص و کارآمد در انتخابات شوراها تصریح کرد: متخصص بودن، صرف به معنای مدرک شهرسازی داشتن نیست بلکه کارآمدی و کار بلد بودن مهم است.
این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه خدمات  شهرداری و شورا قابل تقدیر است، افزود: بخشی از مسئولیت ها از جمله نظارت بر عملکرد مالی، اجرایی، عمرانی و فرهنگی شهرداری از وظایف شورا بوده که در شورای چهارم مغفول مانده است.
زلیکانی با بیان اینکه دست هر خدمتگذاری را می بوسم ولی عهد اخوت با کسی نمی بندم، ادامه داد:هیچ مصلحتی را رعایت نمی کنم مگر مصلحت مردم و نظام اسلامی که این دو را از هم جدا نمی دانم البته تمامی این موارد کلیاتی از ورودم برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر است.
وی جایگاه مدیریت شهری را در اصلاح امور مهم برشمرد و افزود: مدیریت به معنای استفاده درست از منابع انسانی و مالی است.
استاد زلیکانی با بیان اینکه امروز مشکل شهر ما انسانها و خانواده هایی هستند که زیر بار عوارض سنگین قد خم کرده اند، ادامه داد: شهروندان باید در تصمیم گیری های شهر با شورا مشارکت داشته باشند  این مشارکت از طریق نهادهای صنفی و مدنی قابل انجام  است.
وی در ادامه اشتغال جوانان را دغدغه اصلی شهر، استان و کشور عنوان کرد و توصیه کرد: به برنامه، طرحها و لوایحی رای دهیم که به اشتغال جامعه و جوانان کمک کند.
استاد زلیکانی با بیان اینکه حدود 8 تا 10 میلیون بیکار در کشور وجود دارد، گفت: هر سال یک میلیون نفر به تعداد بیکاران جامعه اضافه می شود که این شرایط، بحرانی است و معتقدم در شرایط بحرانی همه در برابر موضوع اشتغال مسئول هستند زیرا دولت به تنهایی قادر به رفع بحران اشتغال و بیکاری نیست.
وی افزود: از آنجایی که  شهرداریها یک نهاد مردمی و عمومی هستند و بخشی از بودجه آنها از طریق شهروندان اداره می شود، می توانند بار اشتغال را به دوش بگیرند.
وی با انتقاد از برخی سهم خواهی های موجود در شورا و شهرداری و جذب غیر اصولی نیرو در شهرداری، گفت:  نیروهای غیر متخصص و خارج از ظرفیت به سیستم شهرداری ضربه وارد می‌کند.
زلیکانی در ادامه بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار در شهرداری تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار در اقدامات شهری یکی از راه های ایجاد درآمد است که برای تحقق آن نیاز است احساس امنیت و بازدهی در سرمایه گذاری برای سرمایه گذار فراهم شود.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو ، ویژگی های یک کاندیدای اصلح را برشمرد و گفت: مردم در انتخاب کاندیداها، تجربه، تخصص، سابقه مدیریت، تعهد پاکدستی امانتداری و دینداری را ملاک اتنخاب خود قر ار دهند.
این مدرس دانشگاه یادآور شد: برخی برای رسیدن به این جایگاه اقدام به خرید آرا، وعده‌های دروغ و برگزاری مراسم‌های مختلف می‌کنند در حالی‌که مردم باید به پاک‌دستی کاندیدا توجه کنند تا سرمایه‌ها و منابع آنها از بین نرود.

زلیکانی با بیان اینکه فضای شهر ساری دو قطبی شده است، ادامه داد: فضای دوقطبی دور از شان شهر ما است؛ شهری که دارای سبقه فرهنگی و تاریخی است نباید با فضاسازی نامناسب از اهداف خود بازبماند.
انتهای پیام/1003
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار