دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
فوتبال ایران منتظر پاسخگویی رییس سابق و مستعفی
بازگشت این مسوول می تواند خبری خوشحال کننده باشد چرا که ابهام های زیادی منتظر جواب های مهدی تاج است. پیش از این برخی دیگر نیز مدعی بودند که تاج دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد که البته این ادعا نیز دور از ذهن و مردود بود

به گزارش آوای خزر، مهدی تاج که در اسفندماه سال گذشته کشور را برای کارهای شخصی و استراحت در یکی از کشورهای اروپایی ترک کرده بود، بالاخره به ایران برگشت اما برخی رسانه‌ها نوشته اند که وی مدعی شده به ویروس کرونا هم مبتلا شده بود و حالا بعد از سپری کردن دوران قرنطینه به ایران بازگشته است!

در حالی که بهترین پزشکان قلب در ایران فعالیت می‌کنند ، یک خبرگزاری مدعی شده که مهدی تاج به دلیل مداوای قلب بیمار خود پیش از عید امسال راهی فرانکفورت آلمان شده بود. اما برخی شنیده‌های دیگر مسایلی متفاوت را مطرح می‌کردند و به نظر می رسد خود تاج باید در این زمینه و دلیل سفر طولانی اش در حساس‌ترین روزهای فوتبال ایران توضیح دهد. بعد از استعفای تاج از ریاست فدراسیون که هنوز کسی نسخه کتبی آن را منتشر نکرده است، حواشی بسیاری درباره عملکرد او در فدراسیون مطرح شد که حاصل آن چند ده میلیارد تومان بدهی برای فوتبال ایران است.

حالا برخی رسانه ها بدون ذکر منبع و انتشار اسناد بیماری، مدعی شدند که تاج در مدتی که در کشور آلمان به سر می‌برد، به کرونا هم مبتلا شد و به همین دلیل با توجه به رعایت مسائل بهداشتی باید در قرنطینه می ماند. لازم به ذکر است که هیچ خبری مبنی بر پیروزی تاج در مواجهه با کرونا و یا عکس و تستی که در آلمان نشان از پشت سر گذاشتن دوران کرونا داشته باشد، منتشر نشده بود! اما حالا گفته می شود با پایان یافتن دوران قرنطینه او بلافاصله راهی ایران شده است. بهرحال بازگشت این مسوول می تواند خبری خوشحال کننده باشد چرا که ابهام های زیادی منتظر جواب های مهدی تاج است. 

پیش از این برخی دیگر نیز مدعی بودند که تاج دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد که البته این ادعا نیز دور از ذهن و مردود بود اما اقامت طولانی مدت تاج در اروپا که حتی گفته می‌شد تنها در آلمان نبوده، باعث بروز برخی حواشی و شایعات در رسانه‌ها شد. حالا فرصت مناسبی است تا مهدی تاج به همه ابهام ها از جمله در مورد قرارداد عجیب و پنهانی ویلموتس، دلیل قبول رقم نجومی این مربی و همچنین دهها مورد از مسایل فدراسیون همچون تاسیس یک شرکت خصوصی بیرون این نهاد با حضور چند فرد داخل و خارج فدراسیون، توضیح بدهد که تصمیمی خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال بوده است و بهانه تصویب مجمع هم نمی تواند آن را توجیه کند.

تاج در اسفندماه در صفحه اجتماعی اش وعده افشاگری و تنویر افکارعمومی درباره قرارداد ویلموتس را داده بود. 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار