دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
یک روانشناس درباره راهکار برای کنترل کودکان هنگام حضور در مهمانی ها توصیحاتی داد.

به گزارش آوای خزر، هانیه لواف روانشناس و مشاور درباره راهکار برای کنترل کودکان هنگام حضور در مهمانی ها، اظهار کرد: برخی از والدین مقررات و چارچوب های سفت و سخت برای کودکانشان می‌گذارند و مستبدانه با آنها برخورد می‌کنند و این کودکان وقتی در مهمانی حضور پیدا می‌کنند فکر می‌کنند می‌توانند قوانین را کنار گذاشته و آزادانه رفتار کنند.

وی بیان کرد: کودکان در جمع می‌خواهند جلب توجه داشته باشند مخصوصا اگر در مهمانی کودک همسنشان حضور نداشته باشد و یا اگر کودک همسنش حضور داشته باشد و از او نیز برتر باشد می‌خواهد احساس حقارت خود را به نوعی از بین ببرد.

لواف گفت: قبل از اینکه کودک را به مهمانی ببریم باید برای او شرایط محیطی را توضیح دهید که مدت زمان حضور در مهمانی و تعداد مهمانان و همچنین از وجود وسایل بازی در آن خانه با کودک صحبت کنید و اگر در مهمانی کودکی همسن او نیست به کودکمان اطلاع دهیم تا وسیله بازی مورد نیاز را به همراه داشته باشد.

این روانشناس ادامه داد: انتظاراتمان را از کودکمان در مهمانی ها واضح بیان کنیم به عنوان مثال به کودک نگویید "داریم میریم مهمانی شلوغ نکن"، " پسر یا دختر خوبی باش" این نوع صحبت بسیار کلی است و کودک متوجه نمی‌شود وقتی پدر و مادرش می‌گویند در مهمانی شلوغ نکن یعنی چه! باید با جزئیات و شفاف به کودک بگوییم، به عنوان مثال اگر کودکمان زیاد در خانه می‌دود با او بگویید " داریم میریم مهمانی باید آرام در خانه‌شان راه برویم".

وی با بیان اینکه انتظارات رفتاری که از کودکمان داریم را واضح بیان می‌کنیم، افزود: پیامدهای حرف گوش نکردن را نیز به کودک می‌گوییم به عنوان مثال به او بگوییم " اگر در مهمانی بدوی فردا نمی‌توانی تلویزیون ببینی" همچنین والدین اگر متوجه شدند که کودکشان حرفشان را گوش نمی‌دهد مهمانی را برای تنبیه کودک ترک کنند.

لواف گفت: خیلی از واژه "نکن" استفاده نکنید چراکه وقتی به کودک می‌گوییم "نکن" باید یک فعالیت جدید را به عنوان جایگزین به کودک پیشنهاد دهیم که انجام دهد با انجام این پیشنهاد باید کار اشتباه خود را کنار بگذارد چرا که تکرار گفتن کلمه "نکن" باعث می‌شود از والدین حرف شنوی نداشته باشند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: به کودک مسئولیت دهید تا علاوه بر پرت کردن حواسش بتوانید مرکز توجه آنها را به فعالیتی جلب کنید.

انتهای پیام/1005
برچسب ها: چگونه ، کودکان ، مهمانی ، کنترل
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار