دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
رئیس شورای راهبردی ستاد روحانی در مازندران:
رئیس شورای راهبردی ستاد روحانی در مازندران گفت: پرداخت ماهانه 250 هزار تومان یارانه به مردم، ادعایی فریبکارانه، جاهلانه و خائنانه است. اگر حماسه 24 اسفند 92 نبود؛ ونزوئلای دیگری در این منطقه از دنیا داشتیم.
پرداخت ماهانه 250 هزار تومان یارانه به مردم ادعایی فریبکارانه، جاهلانه و خائنانه است/ نگذاریم ونزوئلای دیگری را در این منطقه از دنیا داشته باشیم


به گزارش آوای خزر از ساری، حسین روزبهی پنج‎شنبه شب در جمع جامعه پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: انتخابات مناسبت‌ترین راهکار و بهترین مجرا برای رسیدن به دموکراسی و مردم‌سالاری است.
وی افزود: ما اگر حرفی داریم باید برویم پای صندوقهای رأی حرفمان را بزنیم و صندوقها پُرطنین‌ترین صداها را می‎توانند به گوش همه برسانند.
رئیس شورای راهبردی ستاد روحانی در مازندران با بیان اینکه باید درک کنیم در 29 اردیبهشت یک جشن ملی و سیاسی مهم سرنوشت‎ساز را در پیش داریم، گفت: نباید با صندوق‌ها قهر کنیم و یا اینکه پیش خودمان چیزهایی بسازیم و بگوییم تقصیر نداریم؛ اگر حماسه 24 خرداد 92 نبود امروز معلوم نبود مملکت چه می‌شد و یک ونزوئلا دیگری در این نقطه از زمین داشتیم؛ همان کشوری که بیشترین سرمایه نفتی دارد اما مردمانش برای ابتدایی‌ترین ارزاق خود با تورم 70 درصدی در صف‎ها می‌ایستند.
این مسئول ادامه داد: شاهد وضعیتی در سیاست خارجه بودیم که ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و تنش‌زایی در سطح منطقه ایران را به شدت منزوی کرده بود اما روحانی آمد و ارتباطات ما را با خارج تنظیم کرد و در سیاست خارجه حتی از دولت اصلاحات هم موفق‌تر بود.
روزبهی درباره ارزش برجام گفت: دنیا در برابر ایران بسیج شده بود؛ می‎دانیم که هر قطعنامه‌ای اگر بخواهد لغو بشود باید دهها سال طول بکشد اما ما با یک حرکت بسیار زیبا و با رهنمودهای مقام معظم رهبری از این مرحله عبور کردیم.
وی درباره ادعای برخی از کاندیداها و قول‎هایی برای پرداخت ماهانه 250 هزار تومان به ازای هر نفر اظهار داشت: منابع پرداختی این پولها از کجاست؟ این موضوعات باید در قالب برنامه باشد، باید در مجلس تصویب شود و .... مردم بدانند که در چنین شرایطی قیمت بنزین و گوشت و ... افزایش پیدا می‌کند، اینها فریبکارانه، جاهلانه و خائنانه است.
رئیس شورای راهبردی ستاد روحانی در مازندران اظهار داشت: پزشکان بیشترین اعتبار را در جامعه دارند و می‌توانند نقش داشته باشند، باید در دست هم بدهیم و کمک کنیم تا روندی که روحانی در پیش گرفته است به سرانجام برسد و یک جشن بزرگ را در 29 اسفندماه برگزار کنیم.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها