دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  به مناسب روز معلم
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پیامی فرا رسیدن روز و هفته معلم را تبریک گفت.
به گزارش آوای خزر، علیرضا سعدی پور در پیامی فرا رسیدن روز و  هفته بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: 

  به نام خداوند جان آفرین
حکیم سخن در زبان آفرین

فرا رسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم را به مشعل‌داران تعلیم و تربیت استان، معلمان و آموزگاران فداکار تبریک و تهنیت می‌گویم هرچند عرض تبریک به قلب مهربان و سرشار از عشق این فرشتگان که با داشتن هزار دغدغه، از تربیت آینده سازان شانه خالی نمی‌کنند، آسان نیست.

معلمی شغلی است که از یک‌سو تبار و نَسَبش به پیامبر گرامی اسلام (ص) این معلم بزرگ بشریت می‌رسد که در حدیثی شریف فرمودند: «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً» -من معلم برانگیخته شدم- و از طرفی دیگر، از عشق ناب، جان‌مایه می‌گیرد که اگر وجود معلم از عشق، سرشار نباشد نمی‌تواند در تعلیم و تربیت موفق باشد و متعلّم را در مسیر آموزش و پرورش به پیش ببرد.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت نام معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری و ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای فرهنگی، این هفته را به تمام معلمان، آموزگاران و همکاران شریف در مدارس دولتی، غیردولتی و استثنایی، همکاران فرهنگی حق‌التدریس، پیشکسوتان فرهنگی و معلمان بازنشسته و همچنین خیّرین نیک‌اندیشِ مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار تبریک می‌گویم و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم.

همچنین لازم می‌دانم از این فرصت استفاده کنم و از تلاش و زحمات معلمان و آموزگارانی‌که در مدت تعطیلی مدارس به‌خاطر شیوع کرونا، در آموزش مجازی همانند آموزش در کلاس درس خوش درخشیدند و صحنه‌های ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش خلق کردند، آموزگارانی که با حضور در مناطق دوردست و فاقد اینترنت فداکاری کردند تا فرزندان ما از درس باز نمانند و مدارس و هنرستان‌هایی که در این شرایط با تولید ماسک و گان به کمک مردم آمدند نیز قدردانی کنم.

در پایان ضمن تشکر ویژه از استاندار مازندران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی که برای برگزاری شایسته مراسم هفته معلم از روز‌ها قبل در کنار آموزش و پرورش بودند، از عوامل اجرایی ستاد بزرگداشت مقام معلم استان و شهرستان‌ها می‌خواهم هرچند امسال و بنا به شرایط خاص، همه مراسم‌ها به‌صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد، اما لازم است در تکریم نام و جایگاه این سرداران جبهه فرهنگ و اندیشه از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

علیرضا سعدی‌پور
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران
انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها