دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
محمد گلریز معتقد است پس از انتشار قطعه «شهید مطهر» دست آهنگسازان در ساخت آهنگ‌های ماندگار و کم نظیر باز شد تا ما شاهد ساخت قطعاتی ماندگار در دوران دفاع مقدس باشیم زیرا تا پیش از ساخت آهنگ «معلم مطهر» حتی کسی جرات نمی‌کرد اسم موسیقی را بیاورد.
محمد
به گزارش آوای خزر، محمد گلریز خواننده ارزشی و انقلابی درباره چگونگی شکل گیری سرود «معلم مطهر» گفت: «شهید مطهری یکی از پایه‌گذاران انقلاب اسلامی بود و امام خمینی علاقه وافری به او داشت. زمانی که شهید شد از طرف امام خمینی (ره) به صداوسیما نامه آمد که یک موسیقی ماندگار برای این شهید اجرا کنند.»

وی با اشاره به تیمی که برای ساخت این قطعه تشکیل شد عنوان کرد: «زمان شهادت شهید مطهری حدودا 40 الی 50 سرود انقلابی خوانده بودم که از سوی مردم مورد توجه نیز قرار گرفته بودند. درنهایت تیمی تشکیل دادیم از بهترین موسیقی‌سازان ایران، به جرات می‌گویم شاید تا پنجاه سال آینده نیز دیگر چنین کسانی تکرار نشوند. آقای احمدعلی راغب موسیقی این اثر را ساخت و مجتبی میرزاده آن را تنظیم کرد.»
این خواننده درباره تنظیم قطعه «شهید مطهر» توسط احمدعلی راغب گفت: «راغب می‌گوید زمانی که شعر را برای اولین بار خوانده بدون مقدمه شروع به خواندن آن کرده و اطرافیانش مات و مبهوت مانده بودند زیرا زمانی که یک موسیقی ساخته می‌شود حداقل یک ماه روی آن باید کار کرد تا آهنگ و ملودی مناسبی برای آن ساخته شود.»
یک شبه قطعه «شهید مطهر» را ضبط کردیم
گلریز با اشاره به اینکه سرعت ضبط این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده تصریح کرد: «در ابتدا آهنگ «شهید مطهر» برای صدای چپ کوک ساخته شده بود و چند خواننده برای خواندن این موسیقی انتخاب شدند اما نتوانستند این کار را همانطوری که آهنگسازان انتظار داشتند بخوانند. به دنبال این اتفاق آخرین شبی که باید کار به اتمام می‌رسید و فردا به دست حضرت امام (ره) می‌رسید و سپس در حزب جمهوری اسلامی پخش می‌شد، از من خواستند تا کار را بخوانم.»
در حین ضبط صدایم گرفت و نمی‌توانستم دیگر بخوانم
وی ادامه داد: «به صورت ناگهانی بدون تمرین برای ضبط این اهنگ به استودیو دل رفتم، در کنار فریدون شهبازیان و مجتبی میرزاده شروع به خواندن کردم اما از آنجایی که این قطعه یک پرده بالاتر و برای صدای من ساخته نشده بود نمی‌توانستم پرده بالا را بخوانم و در کمال تعجب در بدترین موقع صدایم گرفت.»
این خواننده انقلابی همچنین درباره ضبط قطعه «شهید مطهر» گفت: «در نهایت تنظیم‌کننده با دستگاه مخصوصی که در استودیو داشت ضرب آهنگ را کم کرد اما حالا که صدایم گرفته بود دیگر نمی‌توانستم بخوانم. با ناراحتی از اتاق ضبط بیرون رفتم و از همه خواستم که تنهایم بگذارند. در تمام مصاحبه‌هایم گفته‌ام حالا نیز می‌گویم، آن لحظه که استرس تمام وجودم را فرا گرفته بود در دلم گفتم «خدایا قسمت می‌دهم به باطن این شهید، اگر قرار است این آهنگ را بخوانم قدرتش را به من بده».
وی ادامه داد: «آن لحظه انگار که کسی به من گفته باشد به استودیو رفتم و به شهبازیان گفتم می‌خواهم دوباره این کار را بخوانم، او با بی‌اعتنایی با من به استودیو آمد و حتی نزدیک هم نیامد اما یک ضرب آهنگ را خواندم و روز بعد برای دیدار امام خمینی (ره) رفتیم.»
گلریز همچنین درباره ملاقاتش با امام خمینی (ره) بیان کرد: «روز بعد که برای دیدار با حضرت امام رفتم به صورت پلی بک این کار را اجرا کردم ایشان بعد از شنیدن این آهنگ دو دست خود را بالا برد و دو بار فرمود «خداوند در پناه اسلام حفظتان کند». از نظر من منحصر به فرد ترین کسی که از این آهنگ حمایت کرد خود او بود.»
وی درباره تاثیر امام خمینی (ره) بر شناخته شدن این موسیقی گفت: «تایید این قطعه توسط امام خمینی(ره) و تمایل ایشان برای اجرای سرود در حضورشان در سالگرد شهید مطهری و نیز فرمایشات ایشان باعث شد تا دست آهنگسازان در ساخت آهنگ‌های ماندگار و کم نظیر باز شود و ما شاهد ساخت قطعاتی ماندگار در دوران دفاع مقدس باشیم. تا پیش از ساخت آهنگ «شهید مطهر» حتی کسی جرات نمی‌کرد اسم موسیقی را بیاورد. به‌نظرم او با این کار خدمت بزرگی به موسیقی ایران کرد.»
گلریز ادامه داد: «آن سالی که آهنگ «شهید مطهر» را خواندم 32 ساله بودم، این آهنگ بسیار مورد توجه قرار گرفت و حدودا 4 میلیون کاست فروخته شد، کیفیت این کار در حدی بالا است که حتی اگر الان این آهنگ را بشنوید فکر می‌کنید جدید است زیرا ملودی زیبایی دارد.»

کتاب‌های شهید مطهری پس از انتشار آهنگ «معلم مطهر» فروش چشمگیری داشتند
این خواننده قدیمی در پایان سخنانش درباره تاثیر قطعه «شهید مطهر» بر فروش کتاب‌های شهید مطهری خاطر نشان کرد: «بعضی از مردم من را با آهنگ «شهید مطهر» می‌شناسند و گاهی در خیابان بعد از دیدنم آن را با صدای بلند می‌خوانند. حتی می‌توان گفت تا پیش از ضبط این آهنگ کمتر کسی شهید مطهری را می‌شناخت و پس از شنیدن آن مردم به شناخت او علاقه‌مند شدند و کتاب‌هایش فروش چشمگیری داشتند.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار