دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
گزارش اجمالی/ مصطفی کواکبیان در ساری:
عضو خانه ملت و رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی درباره تفکرات 96 درصدی‌ها و 4 درصدی‎ها تصریح کرد: آنها می‎خواهند بگویند که نظام جمهوری اسلامی بعد از 40 سال به جایی رسیده است که فقط مختص 4 درصد است و 96 درصد از نظام بیزار هستند و بهره نمی گیرند، مگر غیر از این است که بانیان این تقسیم بندی به نظام توهین می کنند و ایجاد شکاف می کنند برای رسیدن به قدرت؟

مصطفی کواکبیان عصر روز یکشنبه 18 اردیبهشت در جمع حامیان دولت و تدبیر امید که در مسجد جامع ساری گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: 12 روز مانده است که بار دیگر به دست شما مردم سرنوشت این کشور رقم بخورد، مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که همه باید پای صندوقهای رای حاضر شوند زیرا اقتدار و امنیت و قدرت ملی و حرف اول را در صحنه بین الملل و عرصه دیپلماسی با حضور پرشور شما ملت در پای صندوقهای رأی است.

وی افزود: هر چه بیشتر و باشکوه تر در عرصه انتخابات حاضر شوید ملت ایران در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن خواهد داشت و صلابت این نظام بیشتر خواهد شد و البته ما در طول انقلاب همیشه ثابت کردیم که میزان مشارکت سیاسی دولت در عرصه تعیین سرنوشت از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بالاتر است هر چند تا مشارکت نهادمند در انتخابات فاصله داریم و باید برویم به این سمت که احزاب در این کشور کاندیدا داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: در وزارت کشور به من گفتند اگر شما رد شدید چه می کنید، گفتم ما اردوکشی خیابانی نمی کنیم اما اگر قرار است حزب مؤتلفه کاندیدای حزبی داشته باشند اصلاح طلبان نیز باید کاندیدای حزبی داشته باشند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با بیان اینکه مفهوم رجال سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر هنوز دقیقا صورت نگرفته و با آن فاصله داریم، اظهار داشت: در مجلس گفتم؛ در شهرداری و دستگاه قضایی رجل سیاسی داریم اما مجلس که مرکز سیاست هست، رجل پرور نیست و هیچ رجل سیاسی از این مجلس بر نمی‎آید.

کواکبیان گفت: 8 ماه پیش رهبری دستورات داهیانه درباره سیاست کلی نظام اعلام کردند و بند دهم آن بود که وقتی شورای نگهبان میخواهد تشخیص صلاحیت کند؛ معیارها و شاخص ها و مفهوم رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر را مشخص کند، اما آقایان مشخص نکردند! به آقای کدخدایی گفتم: رهبری فرموند، گفتند: ما نرسیدیم! وقت نکردیم! همین میشود که 1600 نفر اسم مینویسند و 1600 رئیس جمهور میخواهیم و وقتی اینها را رد می کنند ملت فکر می کنند یک مشت کفترباز و چاق و ... رد شدند در حالی که اگر معیارها مشخص میشد بنده بیجا میکنم وقتی شرایط ندارم بروم ثبت نام کنم و آنکسی که تشخیص میدهد براساس آن معیارها تشخیص می دهد.

عضو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دموکراسی ما باید پیش برود و نهادمند شوند و انشاالله روزی برسد که همه چیز سر راه خودش قرار بگیرد.

** روحانی بیش از قبل رأی خواهد آورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه به سه دلیل معتقدیم که دولت دکتر حسن روحانی باید تداوم پیدا کند؛ خاطرنشان کرد: یک عده میخواهند بگویند اگر در طی 40 سال گذشته، دولت مستقر برای دفعه دوم هم آمده است اما اینبار نمی گذاریم دولت اعتدالگرایان بتواند دولت خود را تکرار کنند، به شما عرض میکنم شما این خواب را به گور خواهید برد و زور شما هم نخواهد رسید و این ملت، این دولت را تکرار می کند و ادامه خواهد داد و شما اصلاح طلبان طرفداران اعتدالگرایی باید در این 12 روز بجنبید، خیلی ها دوست دارند انتخابات را به مرحله دوم بکشانند و معتقدند در این صورت، اصلاح طلبان حال ندارند که به میدان بیایند، اما ما می بَریم و به آنها نشان میدهیم که آقای روحانی بیش از دفعه قبل رای خواهد آورد.

کواکبیان با بیان اینکه نگاه ما به قدرت، نگاه به امانت است، افزود: نگاه ما چنگ زدن به یک لقمه چرب و لذیذ و یک طعمه نیست، اگر عرصه برای ما فراهم شد بهتر و اگر نشد باز خیلی بهترتر چون باری از مسئولیت ما برداشته میشود.

وی اظهار داشت: ما باید اخلاق انتخاباتی را در انتخابات رعایت کنیم، در همین دو مناظره دیدیم که چقدر برخی ها اخلاق را زیر پا میگذارند، مردم مناظره می بینند که رشد سیاسی آنها بالا برود، سطح فکری آنها ارتقا پیدا کند و آنوقت یک نامزد انتخاباتی می گوید "من دو تا پاس دادم فلانی ها نتوانستند شوت بکنند"، قرار است در مناظره اینجوری پاسکاری و شوت شود! واقعا این نگاه، نگاه امانت است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: آیا خوب که است برای رسیدن به قدرت دروغ بگوییم و به دیگران اتهام بزنیم؟ خوب است به جای اینکه داشته های خود را مطرح کنیم چنگ بیندازیم روی صورت رقبا؟ حرفهایی بزنیم که به اصل نظام توهین است!

** تفکر 96 درصدی ها و 4 درصدی ها

کواکبیان درباره تفکرات درباره 96 درصدی‌ها و 4 درصدیها تصریح کرد: آنها میخواهند بگویند که نظام جمهوری اسلامی بعد از 40 سال به جایی رسیده است که فقط مختص 4 درصد است و 96 درصد از نظام بیزار هستند و بهره نمی گیرند، مگر غیر از این است که بانیان این تقسیم بندی به نظام توهین می کنند و ایجاد شکاف می کنند برای رسیدن به قدرت؟ و آیا غیر از این است که بر شاخه نشستیم و داریم بُن می بریم؟

وی ادامه داد: بنابراین یک قضیه رو کم کُنی است و ما هم باید روی آنها را کم کنیم، بجنبید دوستان، ( من برای میرحسین هم اینجا سخنرانی کردم، آن موقع شور انتخاباتی بیشتر بود، (فریاد یا حسین! میرحسین))

** شور و شوق انتخاباتی خیلی کم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه شور و شوق انتخاباتی خیلی کم است، اظهار داشت: ثابت شده است که اگر بالای 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند همیشه ما اصلاح طلبان پیروز هستیم، هیچ شکی نکنید اما به شرط اینکه بیاییم؛ اگر رسانه و موبایل و فضای مجازی داریم و جلسه داریم و دوستانی که برای شورا برنامه دارند؛ (شورا برای یک شهر است ما می خواهیم سرنوشت یک کشور را رقم بزنیم)، به همه بگوییم که بجنبید، زمان بی تفاوت بودن و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتهای حساس، واقعاً گذشته است.

کواکبیان با اشاره به دومین دلیل انتخاب دوباره روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران گفت: تداوم راه عقلانیت، تدبیر، امید و خردورزی دلیل دوم است، من نمی خواهم بگویم این دولت بی نقص است. بنده در مجلس مخالف کلیات بودجه صحبت کردم، (حالا کاری نداریم که 10 تا نکته کلیدی صحبت کردیم و تلویزیون فقط نشان داد که بودجه بوی اشتغال نمی دهد، کارشان این است دیگر در تلویزیون!). اولین تذکر من به وزیر صنعت بود که گفتم مقام معظم رهبری می فرماید: من خجالت می کشم یک جوانی را بیکار می بینم. من گفتم وزیر صنعت باید بیشتر خجالت بکشد، خوشبختانه دیدم آقای اسحاق جهانگیری فرمودند ما میخواهیم سن مدیریت را پایین بیاوریم. این خود تحول و مهم است.

** وزیر بالای 55 سال را در کابینه راه نمی دهم

وی ادامه داد: در مجلس گفتم: اصلا وزیر بالای 55 سال به کابینه راه نمیدهم و حتما باید 3 خانم در کابینه باشند، اعتقاد و مطالبه ما از دولت اینهاست و نمی خواهیم دولت به ما پست و مقام بدهد و معتقدیم که آرمان ملت و آمال این مردم و فداکاریهای این مردم اقتضا می کند که اینها را بخواهیم.

این نماینده مجلس با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: چرا به جوانها نباید میدان بدهیم، در پستهای مدیریتی و در همه جا باید میدان بدهیم؛ نخست وزیر زمان جنگ ما 32 ساله بود، وزیر نفت ما که اسیر و بعد شهید شد 28 ساله بود، باید برای جوانها ارزش قائل بشویم. ما مطالبه گر خواهیم بود، لذا انتقاد به این دولت داریم اما معتقدیم دولتی که نصف راه آمده باید این راه را تداوم ببخشید و یکی در سیاست خارجی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ما در برجام سه هدف داشتیم و به هر سه هدف رسیدهایم بیان کرد: یک هدف این بود که غنی سازی اورانیومی که به صورت مسالمت آمیز داریم در دنیا به رسمیت شناخته شود، (ما خیلی شعار دادیم که حق مسلم ماست) اما قبل از این دولت در دنیا ما را به عنوان قاچاقچی می شناختند می گفتند اینها خطرناک هستند اینها به دنبال بمب و تسلیحات هسته ای هستند و ....

** انرژی هسته ای از اول انقلاب آغاز شد

وی ادامه داد: انرژی هسته ای از اول انقلاب شروع شده است، اصلا از زمان خاتمی انرژی هسته ای درست شد، سایت نطنز آن زمان پایه گذاری شد، چه کسی می گوید اصلاح طلبان به دنبال انرژی هسته ای نبودند؟ ما از اول بودیم اما می خواستیم به صورت قانونمند در عرصه بین المللی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دومین هدف برجام این بود که 7 قطعنامه تحریمی علیه ایران تصویب کردند، با برجام همه آنها را از بین بردیم. فصل 7 منشور سازمان ملل می گوید اگر قطعنامه ای علیه کشوری صادر شود و آن کشور اطاعت نکرد، شورای امنیت و نظام بین الملل میتواند به زور متوسل شود و حمله کند به این کشور.(محمود آقا می گفت: آنقدر صادر کنید که قطعنامه دان شما پاره شود) این دولت آمد و برنامه ای ایجاد کرد که با یک قطعنامه، همه تحریمها را لغو کرد.

وی ادامه داد: حتی ترامپ غیر قابل پیش بینی است، در آمریکا دو تحلیل وجود دارد، یک تحلیل می گوید بگذارید آقای روحانی بیاید، مثل کشورهای اروپایی می گوید مذاکره ما خوب میشود اما برخی ها می گویند این دولت نباید ادامه پیدا نکند یک دولت مثل دولت قبل بیاید ما زودتر به ایران حمله کنیم، ما معتقدیم تداوم عقلانیت و سیاست راهبردی نظام در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی یک اصل است.

عضو خانه ملت بیان کرد: سومین دستاورد برجام این بود که ایران هراسی از بین رفت؛ چقدر به ما می گفتند شما به دنبال بمب هسته ای هستید، بازرسان سازمان ملل و آژانس آمدند و اعتراف کردند که ایران کار انحراف خطرناک نظامی ندارند، دنبال بمب هسته ای نیست.

** دولت، نرخ ارز را زیر 4 هزار تومان نگه داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به وضعیت اقتصادی دولت اظهار داشت: درباره رونق اقتصادی، مهار نقدینگی، ایجاد اشتغال، نظام بانکی و ... اعتقاد دارم که باید بیشتر کار میشد اما انصاف نیز چیز خوبی است؛ نرخ ارز در دولت هاشمی 800 تومان و در دولت خاتمی می بایست دو برابر میشد اما 1100 تومان شد، انتظار ما از دولت بعد از احمدی نژاد این بود که این مثلا بشود 2500 تومان اما ارز به 4 هزار تومان رسید و محمود آقا! که کم آورد، می گفت: "یک جمشید بسم الله در چهارراه استانبول هست، این باعث شد!"

وی ادامه داد: براساس روندی که از ابتدای انقلاب تا حالا بوده، نرخ ارز در این دولت باید دو برابر می شد اما در زیر 4 هزار تومان نگه داشته شده است، انصاف داشته باشید.

** قدرت خرید مردم وضعیت مطلوبی ندارد

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس بیان کرد: قدرت خرید مردم هر چند وضعیت مطلوبی ندارد اما این نرخ ارز ثابت توانسته است وضعیت را ثابت نگه دارد. در بحث رشد سرمایه‌گذاری برخیها می‌گویند شما فقط نفت فروختید و این رشد سرمایه گذاری ایجاد شده است، بله! بخشی از آن از فروش نفت بوده اما همین نیز هنر می خواهد اگر آن دولت را داشتیم؛ الان که 2.5 بشکه نفت را می فروشیم به زور نمی توانستیم 200 تا 300 هزار بشکه بفروشیم.

عضو خانه ملت با بیان اینکه واقعا به رشد سرمایه گذاری رسیده ایم اما در برخی بخش ها می توانستیم نقدینگی را بهتر مهار کنیم، افزود: در بحث اقتصاد نیز مطمئناً روند این دولت رو به صعود بوده است، در بحث منابع ملی سه مؤلفه است یا امنیت، اقتصاد و یا ارزشها و باورهای یک کشور؛ مقام معظم رهبری 12 سال است که نام سالها را اقتصاد مقاومتی گذاشته است، باید ببینیم در همین زمینه، این دولت چقدر کار کرده است و دولت قبلی چقدر؟ امنیتی که امروز داریم در کجای منطقه خاورمیانه وجود دارد؟

وی با بیان اینکه می گویند امنیت برای قدرت دفاعی است، خاطرنشان کرد: سلمنا! اما قدرت دفاعی بدون پشتوانه دیپلماسی و بدون سیاست خارجی می خواهد چه کاری انجام بدهد؟ ما دیپلماسی و قدرت دفاعی را با هم می خواهیم، بله! می شود شعار داد ما نسل عاشورائیم فرزندان رمضانیم هر چی میخواهد به ما جنگ تحمیل شود اما هر کدام جای خود.

** اگر قوه قضائیه به درستی عمل می کرد احمدی نژاد جرأت ثبت نام نداشت

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: اگر بخواهید این سیاستها ادامه پیدا کند باید همه را تشویق کنید که به روحانی رای بدهند، دوستانی که آمدند رو ندارند اما آخر حرف آنها این است که دوباره برگردیم به دوره محمود آقا! موقع ثبت نام گفتم: حالا محمود احمدی نژاد بد شده است، شما که ته استکان او را به نیت تبرک سر می کشیدید و ... حالا اعلامیه برائت صادر می کنید؟! برخی ها فکر میکنند حالا احمدی نژاد می خواهد چه کاری بکند، او کاری نمیتواند بکند، او زمانی میتوانست کاری بکند که رهبری از او حمایت می کرد، سپاه و بسیج پشت او بود، الان چه کسی را دارد؟

کواکبیان ادامه داد: اگر قوه قضائیه در این کشور به وظیفه خود عمل می کرد احمدی نژاد جرأت نمی کرد پای خود را به وزارت کشور بگذارد، برای ثبت نام بیاید و حتی در کمیسیون اصل 90 برود، قوه قضائیه چه کرده است؟ بنده حداقل 7 بار در مجلس دهم تذکر دادم که به انتخابات نزدیک می شویم بیائید پرونده احمدی نژاد را بررسی کنیم. اما چه کسی گوش داد؟

** درباره صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس هشتم هشدار داده بودم

وی درباره اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: اتفاقاً در مجلس هشتم متقاضی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بودم اما همین حاج بابایی و اصولگرایان نگذاشتند، این چرک دملی ادامه پیدا کرد و آنوقت در این دولت سر باز کرد. اگر آن موقع که تذکر دادم جلوی آن را می گرفتند به این روزگار نمی رسیدیم.

عضو خانه ملت گفت: یک آقایی در تلویزیون می گوید شما جایزه دادید به بابک زنجانی، خب بله! خیلی ها جایزه دادند اما بحث این است که چه کسی 14 هزار میلیارد تومان نفت را واگذار کرد؟ حرف آنها این بود که میخواهیم تحریم ها را دور بزنیم! 14 میلیارد تومان را بردند اما پولها را نیاورند! قوه قضائیه می گوید من بررسی کردم به دو یا سه هزار میلیارد تومان بیشتر نمی رسد، بقیه کجاست؟

وی ادامه داد: وقتی گفتند بابک زنجانی باید اعدام شود، گفتم که اعدام نکنید؛ اول پولها را به بیت المال برگردانید. درباره امیر منصور آریا همین را گفتم، من در مجلس هشتم بودم، رئیس بازرسی در آن زمان همین آقای پورمحمدی وزیر دادگستری فعلی، 9 صبح 14 مرداد 90، نامه از رئیس جمهور می آمد ساعت 11 صبح همان روز صدها میلیارد تومان پول بیت المال به حساب این شرکت نفتی می رفت و اینها در حالی بود که اگر یک چک معمولی داشته باشید باید دو ساعت در نوبت بایستید.

** احمدی نژاد دزد نبود اما صد رحمت به دزد

کواکبیان اظهار داشت: اتفاقاً من معتقدم احمدی نژاد دزد نبود ولی صد رحمت به دزد! آنقدر بی انضباطی مالی کرد، از اینجا بردارد به آنجا بزند و ... در همین قضیه یارانه ها ایستادم و گفتم که قرار بود 17 هزار تومان به مردم بدهیم ، 30 درصد برای بخش تولید 30 درصد برای زیرساخت های اقتصادی، یک دفعه چرا 45 هزار تومان شد، چون آقا قانون را دور زد، هر کسی که میگوید یارانه ها را سه برابر می کند، یا حقه باز است یا می خواهد قانون را دور بزند و راه سومی وجود ندارد، اتفاقا نه آقای رئیسی و قالیباف مجلسی نبودند، کار اقتصادی حساب و کتاب دارد، ردیف چند؟ برنامه چند؟ کجای بودجه؟ همینجوری! "من اضافه میکنم"؟!

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خاطرنشان کرد: ما اگر برگردیم به دولت سابق، نسلهای آینده ما را نخواهند بخشید.میگویند شما بودید و گذاشتید که این اتفاق دوباره برگردد. ما این دولت را اصلاح طلب نمی دانیم و ایده آل ما خیلی بالاتر از اینهاست اما معتقدیم که بسیار بسیار خطرناک است که به سابق بازگردیم حرف اصلی ما این است که وضعیت در دولت گذشته را که تجربه کردیم نباید بگذاریم برگردد.

این مسئول افزود: دولت تدبیر و امید تازه در جاده خود قرار گرفته است، یک عده می خواهند دولت را از جاده منحرف کنند، چرا از دولت روحانی با همه مشکلاتی که داریم؛ حمایت می کنیم؟ تداوم عقلانیت اقتضا میکند که کمک بکنیم.

** با دولت روحانی دلارام هستیم

کواکبیان بیان کرد: در زمان حزب مردم سالاری همواره کنار دولت بودیم، زمانی که دلواپسان همایش تشکیل میدادند ما همایش تشکیل میدادیم که ما دلارام هستیم. اکنون نیز ما با دولت روحانی دلاآرام هستیم و اعتقاد ما برای تداوم این حرکت به این مفهوم نیست که در مجلس علیه برخی مشکلات دولت فریاد نکشم. اتفاقا وظیفه شرعی ما این است که از این دولت حمایت کنیم و باز هم وظیفه شرعی این است که بر عملکرد دولت نظارت کنیم.

وی در پایان بیان کرد: اگر دولت بخواهد با همین وزرا راه خود را ادامه دهد، من اولین کسی هستم که در مجلس فریاد خواهم کشید؛ حداقل نیمی از کابینه دولت باید تغییر کند، جوانترها و با نشاطها باید در مسیر کار بیایند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار