دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی در مدارس
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با تاکید بر ارتقای مهارت‌های روانی و اجتماعی، رصد سلامت روانی، شناسایی مخاطرات تهدید کننده و توجه به اوقات فراغت دانش آموزان را یادآور شد و تصریح کرد: همه باید برای رسیدن به مدرسه عاری از اعتیاد حرکت کنیم که مقدمه‌ای برای رسیدن به جامعه‌ای پاک و عاری از اعتیاد است.

به گزارش آوای خزر،احمد مظفری در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام شامخ معلمان و مربیان که در این اداره کل صورت گرفت، اظهار کرد: معلمان پرچمدار دانایی و توانایی‌اند و مدارس مناسب‌ترین مکان برای پیشگیری از مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران یکی از اقدامات مهم در راستای طرح یاری گران زندگی را آموزش مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: با نگاه مثبت مدیر کل آموزش و پرورش و حوزه معاونت پرورشی و استفاه از ظرفیت خانواده‌ها می‌توان همه مدارس را به کانون مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرد.

مظفری پائین آمدن سن اعتیاد و دسترسی به مواد مخدر صنعتی را نگران کننده دانست و افزود: با ارائه آموزش‌های مناسب و معرفی خطرها، ضررها و عواقب مواد مخدر همه دانش آموزان باید در مقابل ویروس اعتیاد واکسینه شوند.

 

علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در ادامه این دیدار از پیشنهادات دبیر شورای هماهنگی استقبال کرد و گفت: تلاش می‌کنیم برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد از تمامی ظرفیت‌ها استفاه کنیم.

وی افزود: در سال ۹۸ تعداد ۸۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند و در سال تحصیلی جدید در بیش از ۶۰ درصد مدارس استان این طرح اجرایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: ظرفیت خانواده و اولیاء دانش آموزان بستر عظیم و بی بدیلی برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از فرصت آموزش خانواده حداکثر بهره و استفاده را ببریم.

سعدی‌پور یادآور شد: امیدوارم تا با پایان شیوع ویروس کرونا و در سال تحصیلی جدید شاهد اجرای برنامه‌های گسترده و مناسب در حوزه پیشگیری و ارتقاء آگاهی و آموزش معلمان، مربیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در زمینه مواد مخدر و عوارض سوء مصرف آن باشیم.

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار