دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:
مدرسه عاری از اعتیاد پیش نیاز داشتن جامعه‌ای بدون اعتیاد
احمد مظفری در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام شامخ معلمان و مربیان گفت : همه باید برای رسیدن به مدرسه عاری از اعتیاد که مقدمه‌ای است برای رسیدن به جامعه‌ای پاک و عاری از اعتیاد حرکت کنیم .
به گزارش آوای خزر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ضرورت پیشگیری از رفتار‌های پر خطر و آسیب‌های اجتماعی را بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح یاریگران زندگی در سه حوزه معلمان و مربیان، دانش آموزان و خانواده محور اصلی برنامه‌های پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وی ارتقای مهارت‌های روانی و اجتماعی، رصد سلامت روانی، شناسایی مخاطرات تهدید کننده و توجه به اوقات فراغت دانش آموزان را یادآور شد و گفت: همه باید برای رسیدن به مدرسه عاری از اعتیاد حرکت کنیم که مقدمه‌ای است برای رسیدن به جامعه‌ای پاک و عاری از اعتیاد.
مظفری یکی از اقدامات مهم در راستای طرح یاری گران زندگی را آموزش مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: با نگاه مثبت مدیر کل آموزش و پرورش و حوزه معاونت پرورشی و استفاه از ظرفیت خانواده‌ها میتوان همه مدارس را به کانون مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران پائین آمدن سن اعتیاد و دسترسی به مواد مخدر صنعتی را نگران کننده خواند و اظهار داشت: با ارائه آموزش‌های مناسب و معرفی خطرات، مضرات و عواقب مواد مخدر همه دانش آموزان باید در مقابل ویروس اعتیاد واکسینه شوند.
در این دیدار سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز از پیشنهادات دبیر شورای هماهنگی استقبال نمود و گفت: تلاش می‌کنیم برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد از تمامی ظرفیت‌ها استفاه نمائیم.
وی افزود: در سال ۹۸ تعداد ۸۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند و در سال تحصیلی جدید در بیش از ۶۰ درصد مدارس استان این طرح اجرایی خواهد شد.
سعدی پور تاکید کرد: ظرفیت خانواده و اولیاء دانش آموزان بستر عظیم و بی بدیلی برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از فرصت آموزش خانواده حداکثر بهره و استفاده را ببریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان ابراز امیدواری نمود تا با پایان شیوع ویروس کرونا و در سال تحصیلی جدید شاهد اجرای برنامه‌های گسترده و مناسب در حوزه پیشگیری و ارتقاء آگاهی و آموزش معلمان، مربیان، دانش آموزان و خانواده‌های آنان در زمینه مواد مخدر و عوارض سوء مصرف آن باشیم.
در این دیدار شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش استان را در زمینه اجرای طرح یاریگران زندگی ارائه نمود.
 
انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها