دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
نائب رییس شورای شهرساری در جمع خبرنگاران:
نائب رییس شورای شهر ساری، با اشاره به اقداماتی که در شورای چهارم شهر ساری در بخش های مختلف، عمرانی، فرهنگی،ورزشی ، اجتماعی و ..صورت گرفته است، گفت: ساری به بهشت سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تبدیل شده است.
ساری به بهشت سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تبدیل شده است/ توزیع عادلانه ثروت در همه مناطق ساری

به گزارش خبرنگار آوای خزر از ساری، مهندس مسعود مدینه در جمع خبرنگاران، با امانتدار خواندن اصحاب رسانه، اظهار کرد: چهار سال در چهارمین دوره شورای اسلامی هستم و معتقدم نقش رسانه ها در انعکاس اخبار شورا و شفاف سازی باید برجسته باشد.

وی افزود: یکسری خلا های عمومی به دلیل روابط عمومی شورا و شهرداری موجب شد خیلی جاها نتوانیم شفاف سازی و اطلاع رسانی کنیم و این امانت را در اختیار شما امانت داران قرار دهیم.

نائب رییس شورای شهر ساری،اظهار کرد: ظرف 4 سال گذشته جریان و فرآیندی در شهرمان آغاز شد که زمینه عمران و آبادانی را برای شهرساری فراهم کرد؛ البته از آغاز شروع به کار شورای دوره چهارم ، کمترین آیتم مدیریت شهری بود که مورد توجه قرار نگرفت یعنی موضوعات زیادی وجود داشت که در ابتدای راه به آنها حساس شدیم و برای تحقق آن تلاش کردیم.

** توجه به همه آیتم های مدیریت شهری/ در همه مناطق ساری توزیع عادلانه ثروت صورت گرفت

مدینه در ادامه به جمع آوری اطلاعات و دیتابیس از شهر ساری اشاره کرد و گفت: زمانی شورا و شهرداری و مجموعه مدیریت شهری می تواند به هر موضوعی ورود پیدا کند که اطلاعات و ممیزی آن را کامل و دقیق باشد.

وی، افزود: ممیزی شهر ساری از طریق سازمان فاوا انجام گرفت و امروز به جایی رسیدیم که با یک کلیک و ورود و رمز کاربری و کد عوارض اطلاعات یک زمین و لایه های مختلف آن در دسترس است.

عضو شورای شهر ساری، با بیان اینکه سالها شهر ساری بدون طرح جامع شهری بود، گفت: در شورای چهارم به این موضوع توجه شد که با اختیار مشاور و همکاری راه و شهرسازی تهیه طرح جامع شهری در ساری انجام شد .

مدینه، در ادامه با بیان اینکه الحاق 10 روستا به شهر ساری نیز از دیگر برنامه‌های هم راستا با توسعه شهر بود،یادآور شد: شهر ساری آخرین مرکز استانی بود که "طرح جامع ترافیکی " آن آغاز شد در عین حال طرح مبلمان شهری هم از اقدامات و پارامترهایی بود که در شورای چهارم کلید خورد.

وی، با بیان اینکه در حوزه عمرانی هم اتفاق هایی خوبی در ساری افتاد، گفت: مبنای اقدامات ما در اجرای پروژه های عمرانی "توزیع عادلانه ثروت" در شهر بود و همه پروژه ها از شمال تا جنوب ، شرق و غرب ساری را فرا گرفت .

نائب رییس شورای شهر ساری، احداث میان گذر ها را در جهت بهبود وضعیت عبور و مرور شهر مورد اشاره قرار داد و گفت: احداث میان گذر 35 متری شمالی، بازگشایی امام زاده عباس ساری، توجه به فضای سبز شهر در قالب احداث 15 پارک محله ایای و ...اقداماتی بود که زمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در شهر شد.

مدینه، در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه رودخانه تجن ظرفیت مهمی بود که در سال مدیریت جهادی ظرف مدت کمتر از 120 روز به بهره برداری رسید که سلامت رایگان را از سوی شورا و شهرداری به مردم شهر هدیه کرد.

وی، احداث میدان شهر آشوب ساروی را نیز از دیگر اقدامات برجسته شورا وشهرداری ساری عنوان کرد و گفت: بناداریم در خیابان قارن بومی ترین مجموعه به طول 900 متر را در فضایی همچون میدان ابن شهرآشوب با معماری مدرن و سنتی احداث کنیم.

** سطح مطالبات مردم از شهرداری ساری ارتقاء یافته است/افزایش سرانه هزینه کرد برای هر شهروند

نائب رییس شورای شهر ساری، اظهار کرد: در جمع آوری آبهای سطحی در قسمت های مختلف شهر اقدامات زیادی در قالب احداث کانال های کوچک و بزرگ، ظرف مدت 4 سال با هزینه ای بالغ بر 130 میلیارد تومان صورت گرفت.

مدینه، با اعلام اینکه عددی بالغ بر 66 میلیارد تومان توزیع بودجه ملی درساری بوده است،اظهار کرد: رشد بودجه های عمرانی یکی از شاخص های موفقیت ما است، زیرا بودجه عمرانی موقع تحویل شورا 75 میلیارد تومان و اکنون در ابتدای سال 96 به 603 میلیارد تومان رسیده و رشد 900درصدی داشته است از سویی در سال 95 بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری هم محقق شد.

وی، افزود: در سال 91 شهر ساری به لحاظ سرانه هزینه کرد برای هر شهروند مقام سی و هفتم را داشت در حالیکه در سال 95 و در آخرین رنکینگ بعد از تهران بزرگ و مشهد مقدس رتبه سوم را کسب کردیم.

عضو شورای شهر ساری، توجه به مقوله ورزش را وظیفه ذاتی اداره ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: امروز ریشه همه آسیب های اجتماعی در بیکاری جوانان و نوجوانان است و ورزش ابتدایی ترین حقوق برای جوانان شهر است و معتقدم چند ساعت حضور در سالن سید رسول حسینی 15 هزار ساعت از بزه اجتماعی را کم می کند .

مدینه به برگزاری مراسم ها و اعیاد اشاره کرد و گفت: تا قبل از این معاونت فرهنگی جزو معاونت های فراموش شده بود ولی در مدت 4 سال بودجه این معاونت را ارتقاء دادیم و به 23 میلیاردتومان رساندیم که خون تازه ای در رگ های هنرمندان، اهالی ادب و فرهنگ جریان پیدا کرد.

وی، بالا بردن سطح مطالبات شهروندان را یکی از دغدغه های و دل نگرانی های شورای چهارم عنوان کرد و گفت: امروز مردم ما مطالباتی بالاتر از پیاده رو سازی ، احداث پارک و بوستان، آسفالت کوچه و معابر و کارهایی از این دست دارند و نقش رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی در افزایش سطح مطالبات موثر بوده است.

نائب رییس شورای شهرساری، با بیان اینکه اشکالات زیادی بر بدنه شهرداری وارد است، گفت: یکی ازدلایل ضعف شورا ها نوپا بودن این پارلمان شهری است از سویی مجموع اقدامات شورا و شهرداری باعث شد که امروز ساری بهشت سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تبدیل شود.

**ساخت و ساز غیر متعارف در ساری نخواهیم داشت

نامزد انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری، با بیان اینکه برای مجموعه هزار و 260 هکتاری سکوتپه برنامه داریم، گفت: امروز دنیا به این سمت رفته تا حتی برای ساخت یک چهارپایه نقشه طراحی کند از این رو ما نیز در تمام کاربری ها و بازگشایی سطح شهر با اجرای طرح تفضیلی دیگر شاهد هیچ ساخت و ساز غیر متعارف در سطح شهر ساری نخواهیم بود.

مدینه، بحث توزیع بودجه ملی را از محل مدیریت بحران کشور را دستاورد شورای چهارم عنوان کرد و افزود: در این زمینه شاهد تخصیص ۶۶ میلیارد تومان به شهرداری ساری بودیم که در مقابل ۳۰۰ میلیارد بودجه استانی رقم قابل توجهی است

وی،خاطرنشان کرد: مجموعه تعهدات دولت قبل از مصوبات سفر و آنچه که می بایست به شهرداری ساری پرداخت می شد 75میلیارد تومان بود که ما در جلسه ای که با آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره شورای عالی داشتیم این اعتبار را مطالبه کردیم که گفته شد برای شهردار در دولت قبل است ولی با روحیه مطالبه گری 5میلیارد تومان دریافت شد.

عضو فعلی شورای شهر ساری، از احداث آزمایشگاه مادر مکانیک خاک در ارم ساری با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان خبر داد و گفت: این پروژه هم موجب درآمد پایدار در شهرداری می شود و هم باعث بالا بردن ارتقاء وضعیت کیفی پروژه های عمرانی سطح شهر ساری خواهد شد.

مدینه، در پاسخ به پرسشی درباره میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران، اظهار کرد : سطح مالی قراردادهای شهرداری ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون همه بدهی ها پرداخت و آخرین آمار بدهی تا به امروز ۲۰۰ میلیارد تومان است که این میزان در مقایسه با تنها یک فقره از مطالبات شهرداری در منطقه یک که 504میلیارد تومان است رقم زیادی نیست.

وی، در ادامه با اعلام اینکه دست شهرداری در جیب مردم است، گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی رشد اجرای پروژه‌ها کم شد، 95 درصد شهرداری‌های کشور ورشکسته هستند ولی در شهرداری ساری این مشکل وجود ندارد و بحث حقوق عقب افتاده پرسنل نداریم.

مدینه درباره نیروهایی که به بدنه شهرداری ساری وارد می شوند، گفت: در طی چهار سال فعالیت شورای چهارم 11پارک محله، 26 پارک و سرای های تدوام در ساری ایجاد شد البته با 10 سازمان در شهرداری و سه منطقه امروز شمار نیروهای شهرداری به 3هزار 800 نیرو رسیده در حالی که قبل از این 2هزار نفر بود البته در حال حاضر چابک سازی سازمان های وابسته به مدیریت شهری و شهرداری می تواند راندمان کاری را افزایش دهد.

نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری،درباره نیروگاه زباله سوز ساری گفت: رشد 400 درصدی باعث شد سکته ای در اجرای این پروژه داشته باشیم ، البته این پروژه دومین پروژه پس از تهران است ،اینکه گفته شد تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد، اینگونه نیست و به لحاظ زیرساختی امکان بهره‌برداری از این طرح تا پایان سال 96 وجود ندارد.

مدینه در پایان این نشست ، شعار انتخاباتی خود را " عمل به تعهد در آرامش" عنوان کرد و گفت: در صورت حضور دوباره در پارلمان شهری تکمیل پروژه ها و طرح های به جای مانده از برنامه های بنده است، معتقدم ما اعتبار خود را از صندلی شورا نمی گیریم بلکه این شوراییان هستند که باید به شورا وزن و اعتبار ببخشند.

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار