دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع اینترنت شبکه شاد و موضوعات قابل پیگیری این شبکه توضیحاتی را ارائه کرد.
مهدی شرفی
به گزارش آوای خزر،مهدی شرفی، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع آموزش از راه دور و چالش‌های فناوری به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با بیان اینکه تا امروز 892 میلیون و 210 هزار فایل در شبکه شاد بارگذاری و تبادل شده که به طور متوسط هر فایل 20 مگابایت است، در پاسخ به نتیجه گیری مجری برنامه مبنی بر اینکه «تبادل این میزان فایل معادل 18 میلیون گیگابایت می‌شود و اگر هرگیگابایت را 1000 تا 5000 تومان درنظر بگیریم، ارزش ریالی اینترنت مصرف شده 18 تا 90 میلیارد تومان می‌شود، مگر آموزش رایگان نیست، برای چه چنین رقمی را به مردم تحمیل کرده‌ایم؟» گفت: سه ماه است که مدرسه‌ها تعطیل است، هزینه آموزش، ایاب و ذهاب و... قبلا وجود داشته و اکنون این هزینه‌ها به نوعی جایگزین هزینه‌های جاری شده است. البته ما به دنبال آن هستیم که هزینه مصرفی شبکه شاد رایگان شود. این موضوع با ستادملی کرونا نیز مطرح شده و پیگیر هستیم که از طریق مراجع ذیربط این اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانستیم آموزش‌ را در تعطیلات ناشی از کرونا تعطیل کنیم و از همان روزهای ابتدایی تعطیلات، آموزش مکمل از طریق رسانه ملی شروع شد گفت: ضعف بزرگ آموزش تلویزیونی عدم امکان تعامل دوطرفه بود و آموزش و پرورش باید دنبال راه دومی می‌رفت که در زمان محدود قابل پیاده سازی و جوابگوی جمعیت 16میلیونی باشد. در همین راستا شبکه شاد ایجاد و همکاران ما دریافت مجوز استفاده رایگان از اینترنت را به ستاد کرونا بردند و اقدام شد. آنها که متولی پهنای باند هستند باید کمک کنند تا فرایند آموزش پیش برود و هزینه خانواده‌ها هم کمتر شود.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان ما به طور پراکنده آموزش‌ها را در پیام‌رسان‌های خارجی شروع کرده بودند و هزینه اینترنت استفاده از پیام‌رسان خارجی چند برابر بوده است. مصرف پهنای باند داخلی 30 درصد افزایش یافته و به این معناست که از پهنای باند خارجی صرفه جویی شده است. قبلا مردم اینکار را در پیام‌رسان‌های دیگر انجام می‌دادند و چندبرابر هزینه می‌کردند.

78 درصد دانش‌آموزان یعنی 11 میلیون و 300 هزار نفر در شبکه شاد عضو شده‌اند

وی با اشاره به توسعه سامانه گفت: 78 درصد دانش‌آموزان یعنی 11 میلیون و 300 هزار نفر در شبکه عضو شده‌اند و اگر یک دستگاه تلفن هوشمند هم در خانه باشد برای چند نفر قابل استفاده است. و این پوشش ما را افزایش داده است.

وی افزود: کانال‌های اختصاصی محتوا ایجاد کرده‌ایم. 5000 محتوا بارگذاری شده و معلمان می‌توانند اینها را به اشتراک بگذارند. فایل‌های بارگذاری شده در داخل کانال فشرده سازی شده است. پوشش شبکه خوب است. 98 درصد مدیران مدارس عضو شبکه شاد هستند. امکانات جدید در حال اضافه شدن است.

استفاده از شبکه شاد الزام نبوده است

وی درباره بازخوردهای دریافتی گفت: افرادی که از این شبکه استفاده کرده‌اند با بنده تماس گرفتند و از این شبکه رضایت داشتند. شاد بسیار زود فراگیر شدو اکنون سیستم کارش را انجام می‌دهد. استفاده از شبکه الزام نبوده است. به هرحال شبکه شاد تنها کانال رسمی آموزش است. اگر جایی امکان استفاده نباشد روش‌های دیگر آموزش دنبال می‌شود؛ اما اگر دسترسی وجود داشته باشد باید این کار را انجام دهند.

آموزش یک فرایند تعاملی است

به گفته سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش استفاده از مدرسه تلویزیونی کند نشده است؛ اما باید درنظر داشت که آموزش یک فرایند تعاملی است. محتوا ارائه شد اما دانش‌آموزی که محتوا را از تلویزیون دیده اگر سوال داشته باشد باید در یک بستری آن را مطرح کند که در مدرسه تلویزیونی این امکان وجود نداشت./پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها