دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ٤٢,٦ درصد، مناطق شهری ٤٢.٧ درصد و مناطق روستایی ٤٢.٢ درصد بوده است.
تورم خوراکی‌ها در سال قبل به ۴۲.۶درصد رسیدبه گزارش آوای خزر،نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ٤٢,٦ درصد، مناطق شهری ٤٢.٧ درصد و مناطق روستایی ٤٢.٢ درصد بوده است.

روند افزایشی نرخ تورم

 شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در سال ١٣٩٨ برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب عدد ١٨٥,١، ١٨٤.٠ و ١٩١.٤ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم) برای کل کشور ٣٤.٨ درصد، مناطق شهری ٣٤.٤ درصد و مناطق روستایی ٣٧.٣ درصد افزایش نشان می دهد.

نرخ تورم کل نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  ٧.٩ ، ٧.٨ و ٩.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

 نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ٤٢,٦ درصد، مناطق شهری ٤٢.٧ درصد و مناطق روستایی ٤٢.٢ درصد بوده است. نرخ تورم «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٤.٤ ، ٤.٣ و ٤.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ٣١,٤ درصد، مناطق شهری ٣١.١ درصد و  مناطق روستایی ٣٣.٥ درصد بوده است. نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٩.٠ ، ٨.٦ و ١١.٧ واحد درصد افزایش یافته است./ فارس
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار