دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
درحالی از روابط عمومی به عنوان قلب و پیشانی سازمان ها یاد می شود که اکنون نگاه به این حرفه و شغل در بسیاری از ادارات و دستگاه های اجرایی مازندران، سنتی و ابتدایی است.

به گزارش آوای خزر، روابط عمومی در دنیای امروز، دروازه اصلی ارتباطات گسترده و تعاملات ضروری یک تشکیلات و از الزامات عصر دانایی و عنصر و نهادی اثرگذار و تعیین کننده در چرخش اطلاعات، تنویر افکار عمومی و تسهیل زمینه برای روابط چندسویه ای است که ادارات، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات بدان نیازمندند و با توجه به پیچیده شدن روش‌های اطلاع رسانی، مهارت، خلاقیت و دانش روز و بازنگری در عملکرد و شیوه‌های کار برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، یک ضرورت برای نقش آفرینی و تداوم فعالیت پویا و اثرگذار در این رشته است.

میثم میلادی مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون مازندران در این زمینه می‌گوید: اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از روابط عمومی داشته باشیم، به قول یکی از بزرگان باید گفت روابط عمومی پرستار روح سازمان است و می‌توان نتیجه گرفت که روابط عمومی با توجه به نوع مسئولیت اجتماعی که در اختیار دارد به نوعی پرستار روح جامعه هدف خود نیز هست.

وی با بیان اینکه آیا این پرستار خود نیاز به مراقبت ندارد، ادامه داد: باید اذعان داشت روابط عمومی‌ها همیشه در خط مقدم همه امور هستند، اما آیا دیده می‌شوند زیرا در روزهای نحس کرونایی کمتر کسی نقش روابط عمومی‌ها را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه دید.

وی یادآور شد: با نگاهی به حجم گسترده اخبار و اطلاعات می‌توان این مهم را دریافت که آیا کسی می‌داند که شغل مسئول روابط عمومی در بررسی‌های بین المللی جزو ۱۰ شغل پر استرس دنیاست.

میلادی یادآور شد: کوچک‌ترین خطای یک مسئول روابط عمومی یک سازمان را زیر سوال می‌برد و با این همه فقط برای اینکه حال روح سازمان و جامعه هدفش خوب باشد، لبخند را هیچ گاه فراموش نمی‌کند.

همچنین محمد محتاطی مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد علوم ارتباطات با بیان اینکه نگاه حمایتی به روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور ضعیف است، گفت: نگاه حمایتی به روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور ضعیف است و روابط عمومی‌ها در آن جایگاه آرمانی که باید قرار داشته باشند نیستند.

متأسفانه باید گفت نگاه حمایتی به روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور ضعیف است و روابط عمومی‌ها در آن جایگاه آرمانی که باید قرار داشته باشند نیستند

وی افزود: این در حالی است که روابط عمومی مکمل و عضو لاینفک مدیریت به شمار رفته و هر مدیری برای نمایش توانمندی و خدماتش در هر سازمانی نیازمند روابط عمومی توانمند و پویا است.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی گفت: عدم تصویب پست سازمانی در ادارات شهرستان‌ها برای واحد روابط عمومی و صدور احکام انشایی برای مدیران روابط عمومی از سوی مدیران، تغییر مدیر روابط عمومی در پی جابجایی هر مدیر و مقام مسئول سازمان، همچنین سپردن چندین مسئولیت به مدیران روابط عمومی در ادارات و سازمان‌ها، عدم بهره مندی از امکانات و تجهیزات روز در واحد روابط عمومی و انتصاب افراد نا آشنا با این حوزه و عدم آموزش متمرکز دانش روز ارتباطات و روابط عمومی و فناوری‌های مرتبط در این حوزه باعث شده است تا از پویایی و خلاقیت روابط عمومی در کشور فاصله بگیریم.

وی افزود: توسعه و شکوفایی روابط عمومی بستر ساز توسعه پایدار بوده و تحقق این مهم مستلزم تخصص محوری و دور اندیشی مبتنی بر برنامه ریزی است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد توسعه و رونق این علم به عنوان رشته دانشگاهی بوده و امید است با تقویت تخصص محوری شاهد حضور نیروی انسانی تحصیل کرده و دانش آموخته در این حوزه هستیم.

عباس مهدوی مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های بزرگداشت روز روابط عمومی در مازندران با توجه به محدودیت‌های کرونایی به صورت ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد، افزود:  این جلسه با حضور استاندار مازندران و همزمان در دستگاه‌ها با حضور مدیران کل و مدیران و کارکنان روابط عمومی و در فرمانداری ها با حضور فرمانداران، اعضای شورای روابط عمومی شهرستان وروابط عمومی شهرداری‌ها برگزار خواهد شد.

تجلیل از ۵ پاکبان سلامت

وی تجلیل از روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی و ۵ پاکبان به عنوان مدافعان سلامت و رزمندگان خط مقدم مقابله با کرونا را از دیگر برنامه‌های این روز دانست.

مهدوی اظهار داشت: رونمایی از پوستر نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان با هدف ایجاد تحرک و خلاقیت بیشتر در عرصه روابط عمومی‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

جانشین و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، به تصویب طرح پیشنهادی برای دیپلماسی رسانه‌ای و فرهنگی سه استان شمالی با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: همچنین ارسال نامه برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و فرمانداران و مدیران بانک‌ها برای تجلیل از روابط عمومی دستگاه خود از جمله برنامه‌هایی است که طی هفته گرامی داشت روابط عمومی در استان صورت می‌پذیرد.

روابط عمومی به تناسب قرارگرفتن در خط مقدم اطلاع رسانی؛ گاه در زمان‌های فوق العاده سخت و پیچیده به ادای وظیفه می‌پردازد که جلوه‌ها و مصداق‌های بارز آن را می‌توان در بحران سیل و مقابله با شیوع کرونا به روشنی ملاحظه کرد که چگونه با حضور در شرایط ویژه و گاه خطرناک، رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود را رها نکردند و در کنار و همراه با رسانه‌ها، اخبار و اطلاعات مورد نیاز جامعه را به شیوه‌های گوناگون و به هنگام منتقل کردند.

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار