دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸
نماینده مردم ساری و میاندرود عنوان کرد
نماینده مردم ساری و میاندرود و قائم مقام ستاد دکتر روحانی در مازندران گفت: بارها به مسئولان کشوری عرض کردم که اگر فردی نالایق و ناشایسته است حتی یک روز نیز در استان بماند به ضرر استان است و به هر حال زمان آن رسیده است که مطالبات خود را عنوان کنیم.

تشریح ماجرای یک عکس جنجالی/ماندن افراد نالایق در استان مازندران حتی برای یک‎روز، ضرر است

به گزارش آوای خزر از بابلسر، علیاصغر یوسف‌نژاد پنجشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی که در هتل میزبان بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: انتخاباتی که برگزار شد در استان مازندران یک امتیاز و برجستگی و نکته مثبتی دارد.

وی افزود: در حدود دو سه ماه قبل از انتخابات از سوی مسئولان کشور گفته شده بود که مازندران جزو 4 استان کشور است که خط قرمز در زمینه انتخابات محسوب میشود و هیچ امیدی نداریم. اما همه کمک کردند و به اتکای جوانان و با استفاده از اراده موجود در شخصیتهای سطح ملی، و با استفاده از شبکه‎های اجتماعی، ورزشی و هنری به کمک فضای سیاسی آمدند و این یک نکته مثبت در استان بوده است و  اتحاد و اتفاق و انسجام در سطح استان مازندران از نظر وزنی و عددی وضع ما را به جایی رساند که همه می گویند این انتخابات چقدر باشکوه برگزار شد و از میانگین کشور بالاتر بودیم در برخی شهرها مانند آمل و بابل نیز به نسبت سالهای گذشته شاهکار کردند. و همه شهرها در بهشهر، نکا و ساری و مخصوصاً غرب استان هم از نظر قدر مطلق اعداد و تناسب واقعا قابل احترام است.

نماینده مردم ساری و میاندرود بیان کرد: رو در روی ما افرادی بودند که با برنامه، باسیاست، با تجربه انتخابات مختلف و با نیرنگ و سیاه‎نمایی و با مستمسک قرار دادن برخی مسائل مذهبی رو در روی ما قرار داشتند اما با عملکرد برخی چهره ها باعث شد که امروز جشن باشکوهی را برگزار کنیم.

یوسف نژاد گفت: حرکتی که در سال 92 با درایت عارف انجام شد، چنین وضعیتی را در انتخابات 96 با حضور دکتر جهانگیری شاهد بودیم که باعث شد تا نتیجه مثبت به دست بیاید.

وی افزود: انتخابات سال 1400 را در پیش رو داریم، این مردم تا جاهایی در کنار ما هستند، گلایه‎ها و نقطه نظرات وجود دارد. از دولت روحانی و کابینه انتظارات زیادی داریم، از امروز همه ما مطالبه داریم که فقر، نابرابری اقتصادی، وضعیت اشتغال(غولی که الان خوابیده و ممکن است هر آن بیدار شود) و رفتارهای پوپولیستی و حرکتهای توده‎ای ممکن است نگرانی‌هایی را در انتخابات آینده در پی داشته باشد.

یوسف‎نژاد بیان کرد: چرا باید استان مازندران جزو استانهای رده پایین به لحاظ خط قرمز از نظر تصمیم گیران باشد؟ این نتیجه عملکردی است که ازجمله مدیر ارشد استان دارد، تعارف نداریم، بسیاری از مدیران ما از میانگین کشوری پایینتر هستند، بی‌حرکت، منفی و ضد دولت و حتی در هفته دولت ندیدیم که در دفاع از عملکرد دولت صحبتی بکنند، هزینه هایی که افراد سیاسی در آمل پرداخت کردند در طی سه چهار سال گذشته و اخیرا نیز این اتفاق افتاده است؛ این باعث نگرانی و کم لطفی در حق این بچه هاست.

قائممقام ستاد دکتر روحانی در مازندران با اشاره به حضور حدود 4 ساله ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران، گفت: این بیشترین مدت حضور یک استاندار در مازندران بود و چنین استانداری نداشتیم ، بسیاری از مدیران کل و بسیاری از افرادی که بقایای دولتهای قبلی هستند، هنوز در دولت اصلاحات قرار دارند، چرا؟ بارها با مسئولان کشور صحبت کردم و آنها نیز قبول داشتند وضعیت مدیریتی مازندران ناسالم است، اما می‎گفتند چون زمان انتخابات است می‎خواهیم در زمان دیگری انجام شود.

وی ادامه داد: این در حالی بود که به آنها می گفتم اگر فردی نالایق و ناشایسته است حتی یک روز نیز در استان بماند به ضرر استان است و به هر حال زمان آن رسیده است که مطالبات خود را عنوان کنیم. از همه شخصیتها خواهش دارم که در هنگام انتخاب مدیر ارشد در استان دقت کنید، عقل و خواست و منطق را در نظر بگیرید و افرادی را بیاورید که در انتخابات 1400 با مشکل مواجه نشویم و نگویند که مازندران جزو 4 استان آخر است!

یوسفنژاد با بیان اینکه یکی دو سال آینده انتخابات مجلس را داریم و ترکیب آنها با خطوط فکری مختلف مناسب است، اظهار داشت: از ظرفیت مجمع نمایندگان مازندران حتی یک اِبسیلون نیز توسط مدی ارشد مازندران بهره برداری نشده است،انگار نمایندگان استان نیستند،  البته ما کار خودمان را انجام میدهیم اما بدون مدیریت استان کار پیش نمی‎رود، بنابراین خواهش می‌کنم که ظرفیت نمایندگان مازندران را مورد توجه قرار بدهند.

یوسف‎نژاد با بیان اینکه از مازندران افرادی از لیست امید به مجلس رفتند اما ما را ناامید کردند، تصریح کرد: مخصوصا در انتخاب دیروز، خط قرمز ما لیستی بود که پزشکیان و مطهری به عنوان نواب رئیس باشند حتی اگر دیگر کرسی‎ها را از دست می‎دادیم برای ما مهم نبود، به همین خاطر سه فراکسیون امید، اصولگرایان و مستقلین قرار شد از حدود یک ماه گذشته بنشینند و با هم تفاهم کنند؛ یکی اینکه لاریجانی بماند، مطهری و پزشکیان نیز بمانند و بر موارد دیگر نیز به توافق برسیم.

وی ادامه داد: فراکسیون اصولگرایان این موضوع را نمی‎پذیرفت و می‎خواست دو نایب رئیس بدهد و ما اعلام کردیم خط قرمز ما آقای مطهری است و ما اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد و بعد تفاهم کردیم که یکی از نواب رئیس را آنها پیشنهاد بدهند که آنها آقای حاجی بابایی را پیشنهاد دادند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: فراکسیون مستقلین نیز قرار شد از دو معاون پیشنهادی لیست امید حمایت کنند در مورد 9 نفر دیگر که سه نفر کارپرداز و 6 نفر دبیر بودند، چون برای ما مهم نبود تفاهم کردیم هر کدام سه نفر را پیشنهاد بدهیم.

وی بیان کرد: در لیست امید فرضیه‎های فکری متفاوت است، خانم اولادقباد پیشنهاد شد برای این لیست، یک نفر از اهل تسنن(آقای عثمانی) و بعد آقای وکیلی معرفی شد و من نیز قرار نبود جزو لیست باشم.

یوسف‌نژاد ادامه داد: انتخابات دیروز صبح از آقای رئیس شروع شد و بعد نایب رئیس که متأسفانه دیدیم لیست مستقلین قوامی را پیشنهاد دادند که قرار نبود، لیست اصولگرایان نیز خارج از لیست افرادی را معرفی کردند، وقتی رای رئیس در حال خواندن بود به عنوان ناظر شمارش آرا وظیفه داشتم بالای سر آنها باشم.

نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: در حالیکه مشغول نظارت بر شمارش لیست دبیران بودم؛ دیدم که از پایین نام مرا صدا می‎زنند و آقای لاریجانی نیز اسم مرا اعلام کردند، به آقای لاریجانی گفتم که جزو کاندیداها نیستم و قرار نیست فردی غیر از لیست باشد.

این عضو خانه ملت بیان کرد: در حال نوشتن صورتجلسه بودیم که خیلی ها تمایل داشتند من کاندیدای هیئت رئیسه شوم، موافق این کار نبودم اما دیدم که 100 نفر اصرار کردند که حتماً شما باید کاندیدا شوید. آقای عارف نیز اشاره کردند که کاندیدا شو! با این حال گفتم حتماً باید دوباره نظر ایشان را بپرسم، زمانی که به آقای عارف رسیدم ایشان در حال نوشتن بودند و آقایان به من گفتند که کاندیدا شو و در این لحظه که به آقای عارف می‎گفتم نه! از من یک عکس گرفتند.

وی ادامه داد: شما دیدید که در آن عکس، آقای عارف در حال نوشتن بود و همه به من می‌گفتند اول به آقای لاریجانی بگو «نه» و بعد به آقای عارف بگو! به عارف گفتم که من کاندیدا نمی‎شوم و ایشان گفتند که اسم بنویس، من هم گفتم آقا! کارت‎ها پخش شده، گلدانها را دارند می گردانند، گفت: نه! اسم بنویس و من نیز به اصرار آقایان کاندیدا شدم با این وجود که بسیاری از آرا را داخل صندوق ریخته بودند اما 152 رای آوردم و رای اول هم 164 بود و فاصله چندانی با نفر اول نداشتم.

قائممقام ستاد دکتر روحانی در مازندران گفت: آنهایی که مخالف آقای عارف و مخالف جریان سیاسی بودند روی آن عکس خیلی کار کردند مخصوصاً آنهایی که در داخل استان ضربه خورده از انتخابات سال گذشته و این انتخابات هستند خیلی تبلیغ کردند تا این موضوع را منفی جلوه بدهند.

یوسف‌نژاد گفت: خدمت آقای عارف رفتیم و ایشان گفتند برنده اصلی انتخابات شما هستید و لیست امید، شما خیانت نکردید، و بعد که آمدم دیدم این دورغگویی و شایعه پراکنی و ... آقای عارف تماس گرفتند که «این عکس چیه؟! » و گفتند من مصاحبه می‎دهم و بعد خودشان مصاحبه دادند.

نماینده مردم ساری و میاندرود اظهار داشت: اتحاد و انسجامی که در مازندران وجود دارد را قدر بدانیم و آن را دستمایه همه حرکتهای اجتماعی و سیاسی در آینده قرار بدهیم، در مدیریت استان از فکر همه و از همه شهرستانها استفاده شود.

وی در پایان گفت: بسیاری از مسئولان در این دو سه ماه دردهای زیادی کشیده‌اند، الان طرفدار روحانی خیلی زیاد شده است ولی به یاد بیاوریم که برای تشکیل ستاد در برخی شهرستانها مشکل داشتیم. برخی مسئولان ادارات و فرمانداران نمی‌گذاشتند تابلوی ستاد روحانی نصب شود، در استانی زندگی می‎کنیم که پایه اصلاح‎طلبی در آن محکم است و باید تلاش کنیم به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار