دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
گزارش/ در شهرداری منطقه ۱۸ تهران اتفاق افتاد؛
متأسفانه تغییر مسئولین در ادارات و سازمانها با جابجایی رئیس آن اداره یا سازمان به یک امر طبیعی و عادی در کشور ما تبدیل شده است. سوالی که ذهن همگان را به خود مشغول می کند این است، آیا این تغییرات کارشناسی شده است و بر اساس شایسته سالاری و مصلحت اداره و سازمان بوده یا خیر، به تازگی در شهرداری منطقه ۱۸ شهر تهران اتفاق نادری رخ داده است که بسیار تأمل‎برانگیز است.
اعلام «عدم نیاز» پاداش ۲۸ سال خدمت صادقانه!؟

آوای خزر -
  ابراهیم حاتمی:
حدود چند ماه است که شهردار منطقه ۱۸ شهر تهران تغییر کرده ، و شهردار قبلی منطقه ۱۷ بر این منصب تکیه زده است. این شهردار جدید، حدود ۲۰ روز پیش مهندس ابوذر نصرالله‎زاده، رئیس طرح تفصیلی و بر و کف شهرداری که سابقه ۲۸ سال خدمت صادقانه در این شهرداری را دارد، از سمت خود برکنار کرد.

شهردار جدید، به وی اعلام کرده که در این شهرداری به او نیازی ندارند، و پیشنهاد کرده است که از شهرداریهای مناطق دیگر شهر تهران درخواست اعلام نیاز بیاورد، تا وی را به آنجا معرفی کند.

نصرالله‌زاده که در دوران خدمت فردی پُرتلاش و دلسوز برای منطقه ۱۸ تهران بوده است، در بین مردم محبوبیت بسیاری دارد و با اعلام عدم نیاز وی از سوی شهردار جدید منطقه ۱۸ جمعی از کسبه، بازاریان و خانواده‌های شهدا با نوشتن و امضاء، استشهاد محلی و طومار، خواهان بکارگیری وی در این شهرداری و یا عزل شهردار جدید میباشند.

برای روشن شدن علت این موضوع باید گذشته کاری نصرالله‎زاده را مورد بررسی قرار دهیم. وی از خانواده ای متدین و متولد شهرستان رودسر استان گیلان است، ۲۸ سال پیش با سمت کارشناس رسمی وارد شهرداری منطقه ۱۸ تهران می شود. وی با مرور زمان با نشان دادن توانایی‌ها و تلاشهای صادقانه خود به رتبه‌های بالاتر شغلی دست می یابد، تا جایی که در سال ۱۳۹۰ وی را به عنوان معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۸ معرفی می کنند.

نصرالله‌زاده همزمان با معاونت در شهرداری منطقه ۱۸، در حکمی عضو کمیته معابر و عضو پایش طرح تفصیلی جدید شهر تهران، تحت عنوان نماینده تام الاختیار منطقه در اداره کل شهرسازی شهرداری تهران بوده است.

وی در سال ۹۱ به سمت رئیس طرح تفصیلی و بر و کف شهردار منطقه ۱۸ منصوب می شود و تا ۲۰ روز پیش در این سمت مشغول به خدمت بوده است.

سلامت کاری و شایستگی وی به حدی بوده است که در زمان معاونت و ریاست وی ، در شهرداری منطقه ۱۸ چند شهردار تودیع و معارفه می شوند اما تغییر شهردارها باعث تغییر وی نمی‌شود.

حال سوال مردم منطقه ۱۸ از شهردار جدید این است، چرا این فرد دلسوز با این کارنامه عالی و پاک ، باید در ۲ سال آخر خدمت خود اینگونه سرگردان و حیران گردد؟

آیا پاداش ۲۸ سال خدمت صادقانه و خالصانه اعلام عدم نیاز است؟ آیا ارزش آبروی مؤمن از خانه خدا بالاتر نیست که اینگونه با آبروی این بنده‌ی خدا بازی میکنند؟

به چه دلیلی شهردار جدید وی را از سمت خود عزل و برای وی عدم نیاز زده است؟ از شهردار و اعضای شورای شهر تهران بزرگ تقاضا داریم که به این موضوع رسیدگی کنند. اگر این شهردار محترم نمی‌خواهد که وی در این شهرداری حضور داشته باشد، حداقل شورای شهر از وی در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران استفاده کند، تا هم وی در این دو سال آخر لطمه روحی نبیند و هم شهر تهران از چنین کارشناس و مدیر متخصصی بی‌بهره نشود.

*** پاسخ معاون سیاسی وزیر کشور درباره این ماجرا

با پیگیری‌های نگارنده و ارتباط با دکتر علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور، وی در واکنش به خبر اعلام عدم نیاز مهندس ابوذر نصراللهزاده در شهرداری منطقه 18 تهران، در این باره اظهار کرد: گرچه پیگیری این موضوع با معاونت عمرانی وزیر کشور و شهردار تهران است اما بنده تلاش خواهم کرد با رایزنی از مسئولین مربوطه این موضوع را پیگیری نمایم.

وی با بیان اینکه آنچه شهردار منطقه هجده تهران انجام داده خلاف قانون نیست اما رویه مطلوبی هم نبوده است، افزود: باید سعی شود شأن و حرمت و جایگاه افراد براساس شایسته‌سالاری و تجربه کاری و تعهد و تخصص در جابجایی‌ها رعایت شود و بهتربود برای این فرد جایگاه شغلی مناسبی در دو سال پایان خدمتش در نظر می‌گرفتند تا با خاطره‌ای خوش و به یادماندنی بازنشست شود.

گزارش و گفتگو از: ابراهیم حاتمی خبرنگار اجتماعی و فعال رسانه‌ای کشور

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار