دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛
وزارت علوم در هفته‌ گذشته با اخباری همچون روند برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها و بررسی تاریخچه آموزش مجازی در کشور سپری شد.

به گزارش آوای خزر، وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «روند برگزاری امتحانات پایان ترم‌ در دانشگاه تهران»، «محدودیت برای جذب اساتید مرد در دانشگاه‌های تک جنسیتی»، «روند برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه ها» و «جزئیات برگزاری آزمون تولیمو ۲۰۲۰» همراه بود که در ادامه می خوانید.

با شیوع ویروس کرونا در کشور در یک ماهه پایانی سال تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای جلوگیری از شیوع ویروس تعطیل شدند و آموزش در دانشگاه‌ به صورت مجازی و الکترونیک پیش رفت. پس از اعلام خبر بازگشایی، رایزنی‌ها در خصوص نحوه شروع فعالیت دانشگاه‌ها، کلاس‌های درسی، برگزاری امتحانات، نحوه حضور در خوابگاه‌ها و فعالیت سلف سرویس‌ها آغاز شد. تمامی دانشگاه‌ها شیوه این فعالیت‌ها را منوط به اعلام تصمیم ستاد مقابله با کرونا دانستند. وزارت بهداشت نیز نحوه این حضور را به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

روند برگزاری امتحانات پایان ترم‌ در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره شرایط گذرندان ترم جاری برای دانشجویانی که باید به صورت پیمایشی از رساله یا پایان نامه‌ خود دفاع کنند، بیان کرد: دانشجویانی که برای دفاع از پایان نامه یا رساله‌ خود کار‌های عملی دارند، دانشگاه باید زمینه حضور فیزیکی آنان را فراهم کند که این امر برای دانشجویان مقطع دکتری فراهم شده است. اگر چه از تاریخ ۱۷ خرداد ماه می‌توانیم برخی از دانشجویانی که شرایط حضور آنان در کارگاه، آزمایشگاه و مزرعه دانشگاه الزامی است را فراهم کنیم اما همه دانشجویان نمی‌توانند در دانشگاه حضور یابند.

تمدید مهلت شرکت در ویژه برنامه مجازی ماه عاشقی

مهدی غلامی مقدم، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی درباره مهلت شرکت در ویژه برنامه مجازی ماه عاشقی گفت: زمان شرکت در ویژه برنامه ماه عاشقی پیش از این، ششم اردیبهشت تا سوم خردادماه اعلام شده بود که طی این مدت بیش از ۶ هزار نفر اعم از مجرد و متاهل از آن استقبال کردند؛ در عین حال به دلیل درخواست‌های مکرر مخاطبانی که تا امروز امکان شرکت در برنامه را پیدا نکرده‌اند، این مهلت تا پنجم خردادماه تمدید شد.

محدودیتی برای جذب اساتید مرد در دانشگاه‌های تک جنسیتی نداریم

رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ضمن واکنش به اظهار نظر دانشگاه الزهرا(س) مبنی بر محرومیت اساتید آقا در جذب دانشگاه‌های دخترانه تاکید کرد: مرکز جذب اعضای هیات علمی طرح و برنامه‌ای مبنی بر انتقال، خروج و یا محدودیت جذب اساتید مرد در دانشگاه‌های دخترانه را در دستور کار خود ندارد و موارد مطروحه در سایر رسانه‌ها را تفسیر و برداشت ناصحیح عنوان کرد.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم هفته جاری اعلام می‌شود

اشرفی زاده، گفت: شورای آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم هفته جاری تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مهلت ثبت نام در دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس تمدید شد

دانشگاه تربیت مدرس آخرین مهلت ثبت نام در دکتری بدون آزمون را به دلیل تاخیر در برگزاری کنکور دکتری تا پایان خرداد ماه تمدید کرد. پیش از این دانشگاه تربیت مدرس آخرین مهلت ثبت نام در دکتری بدون آزمون را پایان اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که هم اکنون با توجه به تاخیر در تاریخ برگزاری کنکور دکتری سال ١٣٩٩  این مهلت را تا ۳۱ خرداد ماه تمدید کرده است.

۱۴ درصد نمره نهایی دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی از آموزش مجازی خواهد بود

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار: طبق دستور وزارت علوم دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد باز می‌شوند و حدود ۳ هفته (از هفته آخر تیر ماه و هفته اول مرداد) برای رفع اشکال و درس‌هایی که به صورت غیر حضوری تمام نشده در نظر گرفته شده است. مقرر شده درصدی از نمره نهایی هر درس (حدود ۱۲ تا ۱۴ درصد) برای آموزش غیر حضوری در نظر گرفته شده، باقیمانده هم برای نمره نهایی در نظر گرفته شود.

اقامه نماز عید فطر دانشگاهیان توسط رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

نماز عید سعید فطر امسال به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسجد دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

اراده دانشگاه علامه برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم است

شجاع احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم بیان کرد: در حقیقت زیر ساخت‌های دانشگاه علامه طباطبایی برای مجازی برگزار کردن امتحانات را از قبل فراهم کرده ایم.

او افزود: در حال حاضر دوره‌های آموزشی برای نحوه طراحی سوالات تستی یا تشریحی و ... در سامانه الکترونیکی را برای اساتید برگزار می‌کنیم. تا کنون ۳۰ الی ۴۰ درصد اساتید، آموزش‌های لازم را دیده اند.

آخرین مهلت شرکت در کلاس های مجازی دروس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

بر اساس اعلام سایت آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پی درخواست‌های مکرر جمعی از دانشجویان آخرین مهلت شرکت در کلاس های مجازی دروس نهاد تا جمعه ۹ خرداد ماه تمدید شده است. بر این اساس دانشجویان تا ۹ خرداد مهلت دارند درس‌های خود را پاس کنند. آزمون‌های پایانی و صدور گواهینامه‌ها قبل از ۱۵ خردادماه آغاز خواهد شد.

پیشنهاد دو وزارتخانه برای حذف سهمیه‌های کنکور

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه یکصد و سی و یکمین جلسه ستا نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت حذف برخی سهمیه‌های دانشگاهی اظهار کرد: این موضوعی است که مجلس در خصوص آن تصمیم گیری کرده است و خود مجلس می‌تواند دوباره راجع به آن اعمال نظر و تصمیم گیری کند.

او ادامه داد: حذف سهمیه‌های دانشگاهی می‌تواند با یک تعامل کارشناسی بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی انجام شود. دو وزارتخانه علوم و بهداشت در لایحه‌ای پیشنهاد حذف ۱۶ مورد سهمیه را به این شورا ارائه داده اند که این نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی است.

شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه‌های سراسری ۹۹

دانشجویانی که متقاضی استفاده از تسهیلات نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه‌های سراسری هستند باید برای ثبت نام، دارای شرایط و ضوابطی باشند.

جزئیات برگزاری آزمون تولیمو ۲۰۲۰ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo:E-A ۲۰۲۰) دوره های: ۱۴۳، ۱۴۴، ۱۴۵، ۱۴۶، ۱۴۷، ۱۴۸ و ۱۴۹ را اعلام کرد.

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) می‌توانند در دوره­‌های ۱۴۳ تا ۱۴۹ آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) که به روش الکترونیکی تنها در شهر تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند. آن­ دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می‌توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

روند برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه علم و صنعت

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه توضیحاتی را ارائه داد.

تاریخچه شکل‌گیری آموزش مجازی در دانشگاه‌های ایران

علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه سیاست گذاری و نظرات تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره تاریخچه شکل‌گیری آموزش مجازی در دانشگاه‌های کشور، گفت:  تقریبا از اواخر سال ۷۹ و اوایل دهه ۸۰ بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا شروع به اوج گرفتن کرد. در ایران سال ۱۳۸۱ اولین طرح جامع توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات کشور اعلام شد. از این مقطع به بعد جنب و جوشی برای کاربرد‌های فناوری در مفهوم‌های آموزش الکترونیک، تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و ... به صورت جدی مطرح شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز بیان کرد: دانشگاه‌ها و افراد متعددی متناسب با این برنامه‌ها فعالیت‌هایی را شروع کردند؛ برای مثال در شیراز سال ۱۳۸۱ یک کنفرانس جهانی درباره راهکار‌های توسعه فناوری اطلاعات برگزار شد. بعضی از دانشگاه‌ها در همین راستا از سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۱ به وزارت علوم تقاضای راه اندازی دانشگاه‌ها و رشته‌های مجازی را دادند و از این سال‌ها وزارت علوم درگیر بررسی تقاضا‌های شکل‌گیری مباحث مرتبط با آموزش‌های الکترونیکی شد.

نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه خوارزمی

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم برای دانشجویان ایرانی و خارجی، مشابه یکدیگر است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار