دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
خبر خوب/
زباله‌سوز نوشهر آماده‌ی افتتاح است/ حضور احتمالی رییس جمهور در افتتاحیه نخستین پروژه بزرگ پسماند مازندران
زباله‌سوز نوشهر یکی از پروژه‌های بزرگ در حوزه پسماند مازندران است که باتوجه به اهمیت آن، احتمالاً باحضور فیزیکی یا ویدئو کنفرانسی رییس جمهور افتتاح می‌شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، کارگروه تخصصی مدیریت پسماند مازندران امروز در سالن شماره یک استانداری با چند دستور کار برگزار شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها به پروژه‌های زباله‌سوز اختصاص داده شد.
مهدی رازجویان، درباره وضعیت زباله‌سوز ساری با اشاره به مسائلی که سال گذشته پیرامون دپوی زباله در یکی از مناطق این شهرستان و گلایه مندی‌های عمومی داشتیم، بیان کرد: این زباله سوز به جهت اهمیتی که دارد، حتی در دستور کار شورای تأمین استان قرار گرفته است.
وی، اعلام کرد: برابر گزارش شهرداری ساری، در هشت ماه گذشته پیشرفت ابنیه از زیر ۳۰ درصد به ۵۴ درصد، و از پیشرفت ۱۸ درصدی تجهیزات به ۳۲ درصد رسیده است.
معاون استاندار مازندران همچنین از تکمیل پروژه زباله‌سوز نوشهر خبرداد و گفت: تست سرد انجام گرفته، هماهنگی و مچ‌شدن دستگاه‌ها و سیستم‌های نصب‌شده نیز در حال تست است. باتوجه به اهمیت پروژه، حضور مقامات ملی (به‌ویژه رییس جمهور) را برای راه‌اندازی آن پیگیریم.
وی ادامه داد: با اطمینان از شرایط استارت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، آماده‌ایم که هفته آینده، این پروژه افتتاح شود.

*جابجایی اعتبارات پسماند شهرداری‌ها در صورت تعلل

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری مازندران با بیان اینکه شهرداری‌ها به این جهت که اعتبارات مربوط به پسماند به‌سختی به دست می‌آید و از اهمیت زیادی برخوردار است باید نسبت به جذب آن کوشا باشند.
سید محمد محمدی تاکامی، ادامه داد: شهرداری‌های بهشهر، قائمشهر، نوشهر، ساری و. نیاز به اعتبار دارند. اگر در حوزه پسماند اعتباراتی از شهرداری‌ها جذب نشود، پول را با یک مکاتبه ساده‌ای اداری برای شهرداری‌های متقاضی جابجا می‌کنیم.
وی درباره موضوع تفکیک زباله از مبدأ اظهار داشت: میزان تحقق آن تنها ۴ درصد، و با اشکالاتی مواجه است که با تشکیل سازمان مدیریت پسماند، روند تحقق وارد مسیر جدیدی خواهد شد.
در این کارگروه، "عارف آهنگر" فعال زیست‌محیطی در سخنانی از اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدأ در روستای دارابکلا میاندورود گفت که با مجری‌گری خودش انجام می‌شود و مورد بازدید کارشناسان استان نیز قرار گرفته است.
کارگروه تخصصی پسماند مازندران با اعلام مواردی مشابه در استان، این اقدام اجتماعی را به‌لحاظ مشارکت مردمی و تعمیم به تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان، حائز اهمیت دانست.
انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار