دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
رئیس بنیاد شهید کشور:
۲۰ درصد بودجه دستگاه‌ها باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به مازندران، در جمع مسئولان اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف هستند که ۲۰ درصد از بودجه خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.
آوای خزرمجتبی نجاتی: امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، یوسف نوری استاندار مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استانی در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری آزمون استخدامی برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد خبر داد و گفت: قبول شدگان این آزمون اگر دیپلم هم نداشته باشند استخدام خواهند شد و از همه فرزندان شهدا و جانبازان میخواهم در این آزمون شرکت کنند، چون ممکن است دیگر تکرار نشود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام دستگاه‌ها باید ۲۰ درصد از بودجه خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

او همچنین اعلام کرد: ۱۸۸ میلیارد تومان در حوزه خود اشتغالی و تخصیص اعتبارات خانواده ایثارگران اختصاص داده شده است و تمام دستگاه‌ها باید ۱۰ درصد از مجموعه تسهیلات خود اشتغالی خود را به ایثارگران اختصاص دهند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در حوزه واگذاری مسکن ۶ هزار و ۹۱۵ نفر در اولویت هستند یعنی تا الان هیچ خدمتی دریافت نکرده اند که متاسفانه در استان مازندران  در حوزه مسکن اتفاق خاصی انجام نشده است.

یوسف نوری استاندار مازندران از بیکاری خانواده شهدا با توجه به فراهم بودن امکانات گلایه کرد و گفت: دستگاه‌ها باید خانواده شهدا و ایثارگران را به توانمندی برسانند که وقتی وارد جامعه شدند نیاز نباشد کسی سفارش آن‌ها را بکند و با توجه به سهمیه آنها، در شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی احساس انجام وظیفه بشود.

آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: چه خوب است که دستگاه‌های دولتی ما اولین مکانی باشند که بوی شهدا در آنها استشمام شود و انتظار این است که عزت و حرمت و شخصیت کسانی که در حوزه ایثار و شهادت زحمت کشیدند در جامعه بزرگ شمرده شود.

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران ضمن تقدیر و تشکر از انسجام دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایثار و شهادت، از اجرا نشدن سه مصوبه از سی و دو مصوبه جلسه قبلی شورا گلایه کرد و گفت: یکی از این مصوبات ساخت خانه ایثار برای همسران و والدین شهدا که به سالمندی رسیدند و احیانا دچار بیماری صعب العلاج هستند بوده و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقاضای همکاری داریم.

هادی ابراهیمی مدیرکل سازمان صدا و سیمای مازندران حفظ راه شهدا و پاسداری از خون شهدا را وظیفه همه خواند و گفت: صدا و سیما به عنوان اثرگذارترین دستگاه فرهنگی در طی این سال‌ها در راستای ترویج معارف و مفاهیم دفاع مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و باید استان مازندران را پایتخت یادواره‌های شهدا نام نهاد.

ابراهیمی از کم محتوا بودن یادواره‌ها از لحاظ شکلی و محتوایی برای مخاطبان گلایه کرد و گفت: عدم استقبال برخی از جوانان از یادواره‌ها یکی از دغدغه‌های جدی ماست و باید برای اینکه از حالت اداری خارج بشود و بیشتر مفهوم محور بشود باید پروژه‌های تحقیقاتی صورت بگیرد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا از برگزاری کنگره ۱۰ هزار و۴۰۰ شهید استان مازندران در مجموعه ماهفروجک شهرستان ساری در دهم مهر ماه سال جاری خبر داد گفت: بیست و دو عنوان برنامه شاخص تدارک دیده شده است.

ساخت فیلم بلند سینمایی با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان با مشارکت روایت فتح، نمایشگاه‌های تجسمی، برگزاری سمفونی با همراهی بنیاد رودکی، آمادگی تابلو فرش با چهره شهدا با تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ تخته فرش از جمله برنامه‌های سپاه کربلا است.

در پایان جلسه از مدیرکل دامپزشکی و مدیرکل صدا و سیمای مازندران به عنوان مدیران دستگاه‌های برتر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر شد.

همچنین تفاهم نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت مسکن خانواده شهدا منعقد شده است.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: