دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
استاندار مازندران پیشنهاد داد:
تشکیل شورای حل اختلاف و کارگروه‌های تخصصی خبری در استانداری مازندران
نماینده عالی دولت در مازندران پیشنهاد داد که کارگروه‌های تخصصی خبری با موضوعات مختلف به دبیری ارشاد، و همچنین شورای حل اختلاف خاص رسانه در استان تشکیل شود.
تشکیل شورای حل اختلاف و کارگروه‌های تخصصی خبری در استانداری مازندران
 
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان امروز ۱۳ مردادماه ۹۹ در مراسم تجلیل از هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مازندران با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در برگزاری مراسم امروز، اظهار داشت: سهم رسانه‌ها در شرایط سخت کرونایی، در رفع موانع و مشکلات اقتصادی و مردم تأثیرگذار است و باید درصد این تأثیرگذاری را مشخص کنیم.
وی، حذف فاصله‌های اجتماعی بین مدیران و رسانه ها، آن را عاملی در انسجام اجتماعی بیشتر و همچنین افزایش اعتماد عمومی و مدیران نسبت به رسانه‌ها دانست.
استاندار مازندران، آزادی بی‌قید و شرط در حوزه رسانه را نامناسب دانست و با گریزی به شکایت‌های مطروحه علیه خبرنگاران، افزود: برخی از خبرنگاران نقد می‌کنند، اما هیچگاه از آن‌ها شکایت نمی‌شود.
حسین‌زادگان ادامه داد: نوع نقد فرق می‌کند، برخی نقد‌ها واقعاً قانونمند و منصفانه و بدون پرداختن به حواشی است و نویسنده، قانون را هم می‌داند. اما برخی نقد‌ها زیبنده نیست. ورود به مسائل شخصی و تهمت و افتراست، اما در مجموع شکایت‌ها نسبت به افزایش رسانه‌ها کمتر شده است.
وی خواستار تشکیل شورای حل اختلاف خاص رسانه و مدیران در استانداری به دبیری ارشاد شد، از این طریق مدیران شاکی فراخوانده می‌شوند و هدف این است که به دستگاه قضایی کشیده نشود، البته در برخی موارد لازم است که برای عبرت‌گرفتن، شکایت در دستگاه قضایی پیگیری شود.
استاندار مازندران بیان کرد: امروز هم‌آوایی و هم‌صدایی در استان وجود دارد، رسانه‌های منتقد و حامی دولت به ما در پیشبرد اهداف‌مان کمک می‌کند. در مجموع فضای رسانه‌ای استان خوب است.
نماینده عالی دولت در مازندران، پیشنهاد داد که کارگروه‌های تخصصی خبری با موضوعات مختلف با حضور فعالان رسانه، در استان تشکیل شود. زیرا از این طریق بسیاری از مسائل شفاف‌سازی می‌شود.
حسین‌زادگان همچنین پیشنهاد داد که ارتباط دوسویه خبرنگاران مازندران با رسانه‌های استان‌های روسیه جهت شناخت ظرفیت‌های دو استان انجام شود.۰
وی در پایان از تلاش‌های رسانه‌های استان، و همچنین عباس مهدوی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار