دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران عنوان شد
مشخص شدن دقیق تعداد شرکتهای ساختمانی، فعالیت واقعی تنها 10 درصد از شرکتهای ساخت و ساز و عدم توجه به تولیدکنندگان بومی ازجمله مواردی بود که در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران مطرح شد.
تعداد دقیق شرکتهای ساختمانی مازندران مشخص شود/ تنها 10 درصد شرکتهای ساختمانی به‎واقع فعال هستند

به گزارش آوای خزر از ساری، نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر امروز با حضور استاندار مازندران و سایر اعضای این شورا همچنین 15 شرکت تولیدی خدماتی استان برگزار شد.

بررسی اجرای حکم ماده 46 قانون رفع موانع تولید، بررسی وضعیت بهره‎مندی شرکت‌های پیمانکاری و آبادگران در اخذ تسهیلات مانند واحدهای صنعتی، ارائه راهکارهای لازم در جهت رفع موانع تولید شرکت ماشین‎سازی بادله (تولید کننده تراکتور) طرح و بررسی موضوع حذف بازرسی اجباری جهت ثبت سفارش در فرآیند واردات و بیان مباحث اقتصادی روز، 5 دستور این جلسه بودند.

یکی از فعالان بخش پیمانکاری اظهار داشت: حدود 5 هزار شرکت ساختمانی در مازندران داریم که دیده نشدند یا بانکها بنا به تفسیری که برای دستورالعمل دارند از اعطای وام به این شرکت‌ها خودداری می‎کنند که شرایط بحرانی را برای این مجموعه‎ها ایجاد کرده است.

یکی دیگر از فعالان این بخش گفت: به نوعی طرف قرارداد همه شرکتها دولت است و باید حداقل امکانات را در قالب تسهیلات به شرکتهای پیمانکاری ارائه دهد.

وی بیان کرد: در واقع 10 درصد شرکتهای ساختمانی کار می کنند و بقیه آنها شرایط خوبی ندارند.

***

در دستور کار جلسه مربوط به ارائه راهکارهای لازم در جهت رفع موانع شرکت ماشین‎سازی بادله، مدیر این شرکت اظهار داشت: فعالیت خود را از سال 76 در زمینی به مساحت 200 متر و با کمتر از 100 نفر اشتغال آغاز کردیم و اکنون نیز با ادامه فعالیتها با استفاده از آورده شخصی، مساحت کارگاه را به 50 هزار مترمربع و تعداد نیروها را بطور مستقیم به 500 نفر افزایش دادیم.

ناصر کاظمی گلایه‎هایی از شهرک صنعتی، میزان ارزش افزوده، در اختیار قرار دادن اسرار شرکت از سوی اداره‎کل کار به رقبا و گمرک داشت که در این زمینه توضحیاتی از سوی مدیر گمرک امیرآباد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکتهای شهرک صنعتی مازندران ارائه شد.

وی همچنین از این موضوع انتقاد داشت که چرا با وجود برابری محصولات شرکت او و به‎طور خاص تراکتور با مشابه ایتالیایی آن، چرا تراکتور از ایتالیا وارد ایران می‎شود؟!

***

استاندار مازندران نیز در جمعبندی جلسه با اشاره به فعالیت یا وجود 5 هزار شرکت ساخت و ساز در این استان اظهار داشت: این بخش بسیار بلحاظ ایجاد اشتغال دارای اهمیت است، لذا باید به این بخش کمک شود تا متضرر نشوند.

ربیع فلاح با تبریک روز صنعت و معدن به دست‎اندرکاران این حوزه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریمهایی که با آن مواجه هستیم، تلاش فعالان صنعت و معدن در استان بویژه در بخش اجرایی و تولیدی، جهادگونه است.

وی اظهار امیدواری کرد که جلسات شورای گفتگو در سالجاری بسیار پُربارتر از سال گذشته باشد و مسئولان نیز در مواقع ضروری منتظر جلسات ماهانه نباشند و در صورت نیاز پیگیری و بررسی‎های لازم را انجام بدهند.

استاندار مازندران در پایان گفت: در بخش ساخت و ساز نیز لازم است تا بطور دقایق، تعداد شرکتهای ساختمانی استان مشخص شود.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار