دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای مازندران اعلام کرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، مشخصات و اهداف ساخت سد گلورد نکا و مجتمع آبرسانی سوادکوه و 14 روستای لفور از طریق سد البرز را اعلام کرد.
مشخصات و اهداف ساخت سد گلورد و مجتمع آبرسانی سوادکوه

محمدابراهیم یخکشی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر حمید چیت
چیان وزیر نیرو به مازندران برای افتتاح فاز نخست سد گلورد اظهار داشت: تأمین آب شرب سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه و همزمان با آن ردیف طرح مجتمع آبرسانی شهرستانها نیز در سال 96 اخذ و عملیات اجرایی در سال جاری شروع خواهد شد.

وی افزود: تأمین آب کشاورزی اراضی پایین‌دست، همزمان شبکه آبیاری در سطح 25 هزار هکتار در حال اجرا است و بخش عمده آن حدود 20 هزار هکتار آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل آب منطقهای مازندران گفت: کنترل سیل شهر نکا و روستاهای پایین‌دست با توجه به سیلهای بزرگ قبلی و وقوع خسارات جانی و مالی فراوان، شهر نکا از سیل ایمن خواهد شد .

این مسئول بیان کرد: تأمین و تولید برق از دو واحد نیروگاه به ظرفیتهای 4 و 5/3 در پای سد و نیز در مسیر انتقال آب شرب احداث خواهد شد.

یخکشی گفت: ایجاد فضای تفریحی و تفرجگاهی که همزمان طرح آن توسط آب منطقه‌ای در حال تهیه است همچنین ایجاد واحدهای پرورش ماهی در مسیر آب رهاسازی شده در جهت افزایش کارایی آب و بهبود شرایط زیست‌محیطی با تنظیم آب و دوام در رهاسازی آب از دیگر اهداف ساخت سد گلورد است.

وی درباره مشخصات سد گلورد نکا اظهار داشت: حجم ظرفیت آب تنظیمی 100 میلیون متر مکعب، نوع سد سنگریزه‌ای با رویه بتنی، ارتفاع سد 100 متر از بستر رودخانه، اعتبار هزینه شده تاکنون 230 میلیارد تومان و شروع عملیات بدنه سد از سال 88 است.

***

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرساني سوادكوه و 14 روستاي لفور با حضور وزیر نیرو در این شهرستان خبر داد و درباره مشخصات طرح مجتمع آبرسانی به سوادکوه از سد البرز اظهار داشت: در طرح جامع آب شرب استان کل شهرها و روستاهای استان به 9 مجتمع آبرسانی شهری و روستایی تفکیک و برنامه‌ریزی شده است، آبرسانی به شهرهای سوادکوه (شهرستان های سوادکوه شمالی و سوادکوه شامل سه شهر و 24 روستا) با جمعیتی بالغ بر 56 هزار نفر یکی از مجتمع‌های نه‌گانه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ظرفیت آب اختصاصی به این پروژه 270 لیتر در ثانیه است، اجزای طرح نیز شامل خط انتقال به طول حدود 42 کیلومتر، مخازن جمعاً به ظرفیت 17000متر مکعب، تصفیه‌خانه به ظرفیت 270 لیتر در ثانیه است و هزینه پیشبینی شده برای کل طرح نیز 800 میلیارد ریال است.

یخکشی ادامه داد: پروژه کلنگ‌زنی فاز اول عملیات اجرایی طرح یادشده نیز شامل خط انتقال به طول 21 کیلومتر با هزینه حدود 300 میلیارد ریال و در مدت زمان 21 ماه است.

وی همچنین اعلام کرد: خلاصه مشخصات طرح آبرسانی به مجتمع روستایی منطقه لفور رای 14 روستای حاشیه سد البرز با جمعیت 10،000 نفر بوده و آب اختصاص داده شده برای پروژه نیز 30 لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران اظهار داشت: خط انتقال پروژه به طول 48 کیلومتر با اقطار 63 تا 225 میلی‌متر، مخزن به تعداد 15 باب و با احجام 3350 مترمکعب، ایستگاه پمپاژ به تعداد 18 دستگاه، تصفیه‌خانه به ظرفیت 30 لیتر در ثانیه و کل هزینه اولیه طرح نیز حدود 20 میلیارد تومان و مدت اجرای آن نیز 24 ماه است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار