دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
یک روانشناس گفت: خانواده‌ها باید رقابت پروری را در کودکان ایجاد کنند، زیرا این فرایند می‌تواند اعتماد به نفس آنها را بالا ببرد.

با این روش ها فرزند پروری را در کودکان شکل دهیدبه گزارش آوای خزر،حسین شادمان، روانشناس و روان درمانگر در خصوص تقویت روحیه و انگیزه در کودکان زیر ۱۰ سال اظهار کرد: کودکان بدلیل داشتن روحیه حساس، باید از سنین کودکی شاد زندگی کنند و اگر والدین سعی در تشویق برای کار‌های خوب آنها داشته باشند، می‌توانند کودک را با اراده تربیت کنند.

او ادامه داد: البته والدین نباید کودک را به نحوی تشویق کنند که او لوس و از خود راضی پرورش یابد، زیرا این شیوه می‌تواند در آینده کودک تاثیر منفی بگذارد؛ بنابراین اهمیت خانواده‌ها به کودک نباید به گونه‌ای باشد که او لوس و کم اراده تربیت شود؛بنابراین تحسین کودک باید به نوعی انجام شود که او در آینده نیازمند محبت دیگران نباشد و از او به عنوان یک انسان موفق یاد کنند.

این روان شناس و روان درمانگر افزود: ایجاد انگیزه در کودکان در هر شرایطی می‌تواند ظرفیت و توانایی را به سمت پرورش مغز پیش ببرد و انگیزه را در آنها دوچندان کند.

شادمان بیان کرد: خانواده‌ها باید رقابت پروری را در کودکان ایجاد کنند، زیرا این فرایند می‌تواند آنها را یک قدم به سمت قدرتمند شدن و تلاش بیشتر با همسالان پیش برده و اعتماد به نفس آنها را بالا ببرد. خانواده‌ها توجه داشته باشند در وهله اول حس سختی کار‌های رقابتی را در دل کودک نیاندازند، اما او را چنان با رقابت پرورش دهند که او در آینده به یک انسان قوی تبدیل شود. به خاطر داشته باشید در میان بردن و باختن، کودک را برای پرورش یک موضوع تربیت نکنید، زیرا این موضوع کودک را ضعیف و شکست‌خورده می‌کند.

او گفت: اگر والدین، فرزندان را نسبت به این مسائل آگاهی دهند کودکان آنها می‌توانند نسبت به همسالان خود در شرایط بهتری قرار گیرند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار