دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای دکتر محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در نشست خبری برخط با تقدیر از اصناف برای رعایت دستورات بهداشتی، افزود: در آستانه بازگشایی تالار‌های پذیرایی در شهرستان‌های سفید هستیم و فعالیت سینما‌ها و تئاتر از روز یکم تیرماه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود، ستاد ملی کرونا اعتماد زیادی برای بازگشایی‌ها به این اصناف کرده است به دلیل اینکه طبیعت این اصناف تجمع افراد است و رعایت شیوه نامه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
بازگشایی تالار‌ها و سینما‌ها از فردا


وی گفت: رعایت بهداشت فردی، گندزدایی و ضدعفونی سطوح مشترک باید اولویت باشد و این فرصت بازگشایی سینما و تئاتر و تالار‌ها را مغتنم بشماریم و پروتکل‌های آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت بارگزاری شده است.



معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بابیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش یافته است افزود: این موضوع را با همکاران وزارت سمت بررسی کردیم و آن‌ها اعلام کردند به بازرسان ما کمک خواهند کرد و علی رغم میلمان در صورت رعیات نشدن بهداشت توسط اصناف مکان مورد نظر تعطیل خواهند شد، نیرو انتظامی در این خصوص قول همکاری داده است.



آقای فرهادی درباره برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت در شهر‌های وضعیت قرمز گفت: یکی از علل مهمی که شهری وارد وضعیت قرمز می‌شود رعایت نکردن دستورات بهداشتی و تماس بیشتر باشد، شاید برگرداندن محدودیت‌ها به شکل قبل نباشد، اما بازگشایی‌ها به این مناطق نخواهد رسید و بازگشایی تالار‌ها در مناطق قرمز و زرد انجام نخواهد شد.



وی گفت: عرضه مواد دخانی و قلیان می‌تواند به سلامت مردم ضربه بزند، هفته گذشته ۴۶۰۰ مورد تعطیلی صنفی داشتیم که بخش عمده‌ای به پلمب قهوه‌خانه‌ها اختصاص داشت.
برچسب ها: بازگشایی ، سینما ، کرونا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار