دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ راهنمای نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خفیف در منزل خبر داد.

به گزارش آوای خزر،دکتر مریم رسولی از ابلاغ راهنمای نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19 خفیف در منزل خبر داد و گفت: با توجه به همه گیری ویروس کووید-19 در کشور و محدودیت تخت‌‌های بیمارستانی و نیروی پرستاری مورد نیاز جهت مراقبت از بیماران بستری و با در نظر گرفتن ظرفیت مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل، معاونت پرستاری با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-19 خفیف در منزل به دانشگاه ها و دانشکده‌‌های علوم پزشکی کشور کرد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: افراد دارای علائم خفیف تحت شرایط خاص مندرج در این دستورالعمل، نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و مطابق با دستور پزشک، ادامه درمان آن‌‌ها می‌‌تواند در منزل انجام گیرد. لذا با توجه به اهمیت مراقبت‌‌های پرستاری در منزل، آموزش خودمراقبتی به بیمار و خانواده و در راستای حمایت خانواده‌‌ها و مراقبت از بیمار و همچنین برای استفاده مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل در جهت افزایش ایمنی بیمار و جلوگیری از گسترش این بیماری، ویرایش دوم راهنمای "نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید -19 خفیف در منزل" جهت استفاده بیماران، خانواده آن‌‌ها و مراکز مذکور با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز، ویرایش و به دانشگاه‌‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/1005

 
منبع: تسنیم
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: