دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
معاون استاندار مازندران:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: کمربندی هچیرود تا تنکابن با تعریض و پهنای باند به آزادراه تبدیل می شود.

به گزارش آوای خزر، مهدی رازجویان در نشست شورای اداری استان در کمپینگ قوی کلار آباد گفت: آسفالت محورهای عباس آباد به کلاردشت و رامسر به عباس آباد با انتخاب پیمانکار و تخصیص قیر رایگان تا یک ماه آینده انجام می‌شود.

وی درباره بازنگری طرح هادی روستاها افزود: اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی استوار بوده و اگر سخت گیری های قانونی در زمینه‌ی تغییر کاربری اراضی و الحاق به بافت انجام نشود، شمول قانون طرح هادی از بین رفته و سبب افزایش ساخت و سازها می‌شود.

رازجویان درباره بازنگری طرح هادی روستاها اظهار داشت: علیرغم کمبود اعتبار بنیاد مسکن وعده داد تا طرح هادی ۵ روستا بازنگری شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به چهار بانده کردن راههای مواصلاتی مازندران به پایتخت، تصریح کرد: این اقدامات در حالیست که ما در استان زیرساخت لازم جهت پذیرش میلیونها گردشگر را نداریم و به همین دلیل کمربندی هچی رود تا تنکابن قرار است با افزایش پهنا به آزاد راه بدل شده و منتظر تخصیص اعتبار آن هستیم.

این مسئول درباره کارخانه‌های زباله سوز نوشهر و ساری هم بیان داشت: پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به اندازه یکسال گذشته در زمینه پسماند استارت کار زده نشد و کارخانه زباله سوز نوشهر و ساری و در فاز سوزاندن زباله و کمپوست تنکابن احتمالاً هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار