دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، پس از بررسی شرایط و همفکری با نهادهای مختلف دانش‌آموزی و در راستای هماهنگی با نهادهای ذیربط، کمیته اجرایی المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو تصمیم به برگزاری آنلاین آزمون مرحله اول یازدهمین المپیاد گرفته است.

بنابر این تصمیم، آزمون مرحله اول یازدهیمن المپیاد دانش‌ آموزی علوم و فناوری نانو روز سه‌شنبه مورخ ۴ شهریورماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و داوطلبان این دوره از المپیاد از ساعت ۹ تا ۱۲ می‌‏توانند با مراجعه به سایت باشگاه نانو، در آزمون شرکت کنند.

آزمون مرحله اول المپیاد شامل ۴۵ سوال تستی با مدت زمان پاسخگویی ۹۰ دقیقه است و برای پاسخ‌های غلط، نمره منفی در نظر گرفته می‏‌شود. عدم شرکت داوطلب در آزمون به منزله انصراف وی از شرکت در المپیاد است و به صورت پیش فرض از دور رقابت حذف خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر داوطلبان با شرایط آزمون، آزمون‏‌های آزمایشی قبل از آزمون اصلی در مرداد ماه برگزار خواهد شد که تاریخ این آزمون‏‌ها متعاقبا اعلام می‌شود. میانگین نمرات آزمون‌های آزمایشی به میزان ۵ درصد در امتیاز نهایی مرحله اول هر داوطلب تاثیر خواهد داشت.

حداکثر تعداد ۱۵۰۰ داوطلب به شرط دارا بودن حداقل ۱۵ درصد از امتیاز آزمون مرحله اول به مرحله دوم المپیاد راه پیدا خواهند کرد. با توجه به تعداد راه یافتگان به مرحله دوم، این مرحله در حوزه‌های منتخب در سراسر کشور و به صورت حضوری برگزار خواهد شد. زمان و محل برگزاری آزمون مرحله دوم المپیاد متعاقبا اعلام می‏‌شود.

انتهای پیام/1005

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار