دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نوسانات دمایی در اغلب مناطق کشور طی هفته آینده از پیش‌بینی روند افزایشی 4 تا 8 درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و اردبیل خبر داد.

به گزارش آوای خزر،صادق ضیائیان با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی به پانا گفت: امروز (جمعه ۱۳ تیر) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان، ارتفاعات شمال شرق تهران و ارتفاعات سمنان افزایش ابر ، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: روز شنبه(۱۴ تیر) این شرایط را برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، ارتفاعات تهران، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان انتظار خواهیم داشت. همچنین روز یکشنبه(۱۵ تیر) در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات تهران ، ارتفاعات کرمان ، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران ، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که این شرایط طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۶ و ۱۷ تیر) در ارتفاعات تهران رخ خواهد داد تاکید کرد: روز جمعه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قم ، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در پاره ای مناطق سبب خیزش گرد و خاک محلی خواهد شد. از روز جمعه تا دوشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

ضیائیان با اشاره به این که طی هفته آینده نوسانات دمایی در اغلب مناطق کشور حدود ۲ تا ۳ درجه خواهد بود، تصریح کرد: از جمعه(13تیر) تا پنجشنبه هفته آینده(19تیر) روند افزایش نسبی دما از ۴ تا ۸ درجه در سواحل شمالی کشور و اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (شنبه ۱۴ تیر) صاف گاهی با احتمال غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و طی روز یکشنبه (۱۵ تیر)نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش باد و ابر با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار