دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران خبر داد
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران از کاهش ناپایداری هوای مازندران از فردا شب خبر داد و گفت: هوای سرد نیز تا پایان هفته در استان تداوم دارد.
به گزارش آوای خزر،احمد اسدی با توجه به بارش باران و برف در استان درباره آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: پیرو اطلاعیه و اخطاریه قبلی اداره کل هواشناسی مازندران روزهای جمعه و شنبه شاهد افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان بودیم اما از روز گذشته این وضعیت روند کاهش داشته است.

 وی با اشاره به اینکه از روز یک‌شنبه با نفوذ سامانه سرد بارشی شرایط برای ابرناکی، کاهش دما و بارندگی در استان مهیا شد، افزود: بیشترین بارش باران از روز گذشته تا صبح امروز مربوط به رامسر با 29، نوشهر 19، بابلسر 16، بندر امیرآباد 20، سیاه‌بیشه 11، قائم‌شهر 10 ساری و آمل 9 میلی‌متر بوده‌است.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به بارش برف از شب گذشته در ارتفاعات استان ادامه داد: بیشترین بارش برف در این مدت در سیاه‌بیشه 12، بلده 9 و کجور 7 سانتی‌متر گزارش شده‌است.

اسدی بیشترین وزش باد در استان را نیز مربوط به کجور با سرعت 47 کیلومتر بر ساعت برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی انتظار داریم برای امروز شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد در برخی مناطق استان باشیم.

وی با اعلام اینکه دمای هوا نیز روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد، گفت: برای فردا نیز بارندگی کم و بیش در استان ادامه دارد و از فردا شب انتظار داریم از ابرناکی و ناپایداری هوای مازندران کاسته شود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه از روز چهارشنبه با استقرار جوی نسبتا پایدار تا پایان هفته جاری آسمان مازندران صاف تا نیمه‌‎ابری پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز به دلیل بارش برف و باران و مه‌آلود شدن لغزندگی جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد وسایل نقلیه دور از انتظار نیست.

وی با اعلام اینکه به‌دلیل بارش‌ها وضعیت دریا مواج و طوفانی است و برای صید و صیادی مناسب نیست، در پایان خاطر نشان کرد: هوای سرد تا روزهای پایانی هفته جاری به‌ویژه در طول شب در استان ماندگار است.

منبع: فارس
مطالب مرتبط
برچسب ها: هواشناسی ، مازندران ، برف
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها