دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
راهنمای روش پژوهش» توسط انتشارات مدرسه منتشر شد.

به گزارش آوای خزر، «ادبیات کودک / هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک / راهنمای روش پژوهش» عنوان دو کتاب نظری است که انتشارات مدرسه در قالب مجموعه‌ای به دبیری مرتضی خسرونژاد که با مشورت پروفسور پیتر هانت استاد دانشگاه کاردیف انگلستان برگزیده شده، منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

«هنر یا پداگوژی؟» و «راهنمای روش پژوهش» به ترتیب نوشته توربن واینرایش با ترجمه‌ای از فریده یوسفی و جمعی از نویسندگان به ترجمه محبوبه فرهنگی با هدف فراهم‌آوردن زمینه گفت‌وگو میان پژوهش‌گران، منتقدان و صاحب‌نظران ادبیات کودک ایران و جهان و همچنین جهت پاسخگویی به نیاز دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه‌های کشور منتشر و روانه بازار نشر شده است. در پشت جلد کتاب «هنر یا پداگوژی؟»آمده است: «کتاب ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟ گزارش جامعی درباره ی ویژگی‌های ادبیات کودک است که تحقیق‌های چند دهه را در بر می‌گیرد، و رابطه‌ی بین نویسنده و اثر و نیز اثر و خواننده را می‌کاود. مؤلف با بررسی بافت اجتماعی، تربیتی، و زیبا شناسی ادبیات کودک نتیجه می‌گیرد که با وجود آنکه به نظر می‌رسد هنر و پداگوژی شباهتی به هم ندارند، میان آنها جدایی نیست و ضرورتاً متضاد یکدیگر نیستند.»

در پشت جلد کتاب «راهنمای روش پژوهش» آمده است: «حوزه پژوهش ادبیات کودک به سرعت در حال رشد است و دانشجویان و محققان این حوزه با چالش‌های پژوهشی گوناگونی روبه‌رو هستند. راهنمای حاضر نخستین کتابی است که به شکل پیچیدگی‌هایی پژوهش در ادبیات کودک در سطح دانشگاهی می‌پردازد و با گردآوری تجربه‌های محققان مطرح بین‌المللی، بحث‌های دقیق و کامل درباره روش‌های نقد ارائه می‌کند.»

بنابراین گزارش؛ این دو کتاب از مجموعه بیست جلدی پروژه «مرکز مطالعات ادبیات کودک» دانشگاه شیراز است. در این پروژه استاد مرتضی خسرونژاد (دبیر مجموعه) و استاد فریده پورگیو از طریق مشورت با پیتر هانت بیست کتاب مهم در حوزه نظری ادبیات کودک در دنیا را برگزیدند تا به فارسی ترجمه شوند.

«ادبیات کودک / هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک / راهنمای روش پژوهش» را می‌توانید ازطریق فروشگاه‌های انتشارات مدرسه تهیه وهمچنین از طریق اپلیکیشن‌های فیدیبو و بوفه رایگان دانلود کنید.

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار