دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
مدیرکل تعاون مازندران:
مدیر کل کار مازندران با تأکید بر ضرورت بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر، گفت: این بازدیدها به صورت مستمر علی الخصوص در معادن در حال انجام می باشد و تا بحال دو معدن نا ایمن طبق ماده 105 قانون کار پلمپ گردیده اند.

لزوم بازدید هدفمند از کارگاه های پرخطر / بیش از 40 هزار درخواست مشاغل سخت و زیان آور در مازندران بررسی شد

به گزارش آوای خزر از ساری، کامران اصغری صبح امروز ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: هفته دولت فرصت بسیار خوبی است تا اقدامات و دستاوردهای دستگاههای اجرایی برای مردم شریف استان تشریح شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران حوزه مدیریت روابط کار در این اداره کل را یکی از تخصصی ترین بخش های این اداره کل عنوان و اظهارداشت: مسئولیت روابط کار، بازرسی کار، تشکل های کارگری و کارفرمایی، حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور را در استان مازندران بر عهده دارد که بدلیل تخصصی بودن و داشتن ارباب رجوع بسیار زیاد، کار در این حوزه بسیار سخت می باشد.

اصغری خاطرنشان کرد: با همه سختی کار در این حوزه، با تلاش شبانه روزی مدیر و همکاران این معاونت، در سالهای اخیر موفق به کسب 100 امتیاز کامل از شاخص های اختصاصی و حضور در رتبه های ممتاز در سطح کشور شده ایم که بسیار جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به بخش روابط کار، تصریح کرد: ارتقاء سطح کیفی آراء صادره در هیات تشخیص و حل اختلاف و صدور دادنامه ها با استدلال و استنادات لازم قانونی و توجه ویژه به بحث آموزش هیئت ها موجب گردیده که درصد اعتراضی به آراء صادره به طور محسوسی کاهش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب 22 و 29 روز می باشد که با زحمات بی وقفه همکاران پایین تر از میانگین کشوری می باشد، ادامه داد: بیش از 30 درصد آراء در هیئت ها به صورت سازشی صادر می گردد و طرفین وارد دعاوی نمی شوند.

اصغری با تأکید بر ضرورت صیانت از نیروی کار در استان مازندران، اذعان داشت: با تدبیر و پیگیری های اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل در بخش جنگل و معادن، باعث حفظ اشتغال کارگران شدیم که این تدابیر در مورد واحد های مشکل دار ادامه دارد و بدنبال بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

وی توجه ویژه به تشکل های کارگری و کارفرمایی را ضروری دانست و افزود: تأسیس و یا تجدید بیش از 500 تشکل کارگری و کارفرمایی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به شرکای اجتماعی خود دارد، در واقع باید بگوییم سه جانبه گرایی در رأس امور قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در این حوزه شاهد افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی در این دولت بوده ایم، بیان کرد: در بخش بازرسی کار اجرای طرح هایی از قبیل آموزش ایمنی مهندسین ناظر و کارگران ساختمانی، افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه ها، بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر، اجرای آیین نامه ایمنی امور پیمانکاران و بررسی صلاحیت ایمنی و صدور گواهینامه ایمنی که همه این طرح ها با هدف افزایش سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در سطح استان می باشد.

اصغری با تأکید بر ضرورت بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر، گفت: این بازدیدها به صورت مستمر علی الخصوص در معادن در حال انجام می باشد و تا بحال دو معدن نا ایمن طبق ماده 105 قانون کار پلمپ گردیده اند.

وی ادامه داد: از اثرات اجرای این طرح ها در استان کاهش سالانه حوادث ناشی از کار می باشد و در سطح کشور استان مازندران در این زمینه جزو برترین هاست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به بررسی بیش از 40 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر در دولت یازدهم، خاطر نشان کرد: کمیته های استانی بررسی در خواست های مشاغل سخت و زیان آور با حضور پنج نماینده از قبیل مدیر کل کار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل تأمین اجتماعی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان کارها با وجود حجم بالای درخواست های واصله آنقدر در قسمت سخت و زیان آور دقیق ، شفاف و به روز عمل می شود که امکان تخلف در آن به صفر رسیده است و این امر موجب گردیده تا تنها 5 درصد آرای صادره کمیته بدوی مورد اعتراض قرار گیرد و حتی یک رای صادره در دیوان عدالت اداری نقض یا ابطال نگردیده است که این خود نشان از اجرای عدالت در این زمینه دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: