دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
شهردار نکا خبر داد
شهردار نکا در جمع خبرنگاران از ارتقای درجه این شهرداری از رتبه 7 به 8 خبر داد، همچنین از اختصاص 52 درصد بودجه شهرداری به بخش عمرانی و افزایش این میزان به 55 درصد گفت
 به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، سیدعیسی امیری عصر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بودجه سال جاری با 16 میلیارد و 700 میلیون ریال بسته شده است، اظهار داشت: تاکنون 8 میلیارد و 400 میلیون تومان آن محقق شده است، 52 درصد این بودجه در بخش عمرانی و 48 درصد آن صرف هزینه های جاری می شود.
وی افزود: مبلغ حاصل از ماده 13 و تملکات شهرداری نکا در سال جاری طبق پیش بینی ها دو میلیارد بود که بیش از یک میلیارد تومان اختصاص یافت و طی آن 50 پروژه به امضا رسید که شاخص ترین آنها نیز دیواره سیل بند و زیرگذر شهدای غواص بوده است.
شهردار نکا گفت: این شهر از جمله شهرهایی است که توانسته در جمع آوری آبهای سطحی موفق عمل کند و در زمان بارندگی نیزز مشکل خاصی در این زمینه ندارد.
میری از ارتقای رتبه شهرداری نکا و رسیدن آن از رتبه 7 به 8 خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته ای را در اختیار مردم بگذاریم.
عضو شورای اداری نکا با اشاره به نگرانی خود از تنها پل پرتردد مرکز شهر نکا، تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر، در 21 بهمن ماه کلنگ زنی پل 30 متری را در شهر داریم.
وی با اشاره به وجود 300 دستگاه تاکسی شهری در نکا، افزود: در حمل و نقل شهری مشکل خاصی نداریم و این حجم ناوگان شهری پاسخگوی جمعیت شهر است.
میری همچنین از در دست اقدام بودن قرارداد ساخت پارکینگ تمام مکانیزه در نکا خبر داد و گفت: اوایل سال 95 این قرارداد تنظیم می شود و پس از آن عملیات اجرایی پروژه مذکور که در زمین بهپاک قرار دارد، آغاز می شود.
عضو شورای اداری نکا با بیان اینکه کمترین بودجه دولتی را شهرداری نکا در بین پنج شهرداری شرق مازندران (گلوگاه، خلیل شهر، نکا، رستمکلا و بهشهر) دارد، بیان داشت: قریب به اتفاق پروژه های شهرداری نکا از طریق بودجه های سازمانی این مجموعه است.
شهردار نکا در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره اقدامات این شهرداری در بحث سد معبرها و  توضیح درباره سقوط خودرویی که در یکی از خیابانهای سطح شهر از داربست سقوط کرده بود، گفت: در بخش سد معبرها از چند زاویه باید به موضوع نگاه کنیم؛ وضعیت اقتصادی نکا خوب نیست و نمیتوانیم وقتی بستر برای دست‎فروشان مهیا نکرده ایم از آنها بخواهیم که به عنوان مثال کنار خیابان سبزی یا میوه نفروشند.
وی ادامه داد: با این حال، با سد معبر موافق نیستیم و با توجه به اینکه نوروز را در پیش داریم؛ تمهیداتی برای کاهش سد معبرها داریم، در نظر داریم که دستفروشان را به نمایشگاه بهاره در زمین بهپاک که به تعداد 84 غرفه برای آنها تدارک دیده ایم، هدایت کنیم.
میری درباره علت سقوط خودروی پراید که به عنوان هدیه قرعه کشی از سوی یکی از فروشگاه ها در نظر گرفته شده و روی داربست قرار داشت، گفت: این داربست سد معبر نکرده بود، مجوز نصب آن را شهرداری صادر کرد، اما یک دستگاه کامیون هنگام حرکت به عقب، به میله های داربست برخورد و سبب سقوط خودرو شد.
وی در پاسخ به سؤال دیگری از آوای خزر درباره اینکه شهرداری نکا در راستای اصل 44 چه اقداماتی را در نظر دارد و آیا کارخانه آسفالت به بخش خصوصی واگذار شده است یا خیر، گفت: بر رعایت اصل 44 تاکید دارم و معتقدم که میتواند در روند رو به رشد فعالیتهای شهرداریها تاثیر خوبی داشته باشد، لذا پیشنهاداتی مطرح شده است که در حال رایزنی هستیم.
شهردار نکا تصریح کرد: در خصوص کارخانه آسفالت، باتوجه به اینکه در حال حاضر قیر خریداری شده و نیاز به وجود کارخانه داریم، لذا سال 94 برنامه ای برای واگذاری نداریم و تصمیم نهایی همچنین کیفیت واگذاری آن در سال 95 مشخص می شود.
وی درباره زیباسازی و محوطه سازی شهر نکا گفت: برنامه های خوبی در نظر گرفتیم که از جمله آن می توان به کاشت درختان انجیلی در سطح شهر و نورپردازی‎های زیبا اشاره کرد.
میری با بیان اینکه شهرداری دو میلیارد تومان به شورا بدهکار است، علت آن را پیش بینی 52 درصد بودجه سال جاری به بخش عمرانی اعلام کرد که این رقم بیش از 55 درصد شده است.
شهردار نکا درباره معدن زباله نکا، اظهار داشت: یکی از بهترین معدنهای زباله مازندران در این شهر قرار دارد، با توجه به اینکه کارخانه کمپوست شرق مازندران در بهشهر راه اندازی شده است، فعلا بخشی از زباله ها از این طریق کمپوست می شوند.
این مسئول همچنین از آماده شدن طرح تفصیلی شهر نکا خبر داد و گفت: راه و شهرسازی باید مبلغ 60 میلیون تومان برای این طرح پرداخت کند.
وی در پایان از پرسنل شهرداری نکا در بخش های مختلف از جمله مهندسی، ساختمانی، روابط عمومی و خدمات قدردانی کرد و گفت: حقوق معوقه نداریم و امروز نیز عیدی همه آنها واریز شده است.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار