دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۴۳۰ نیروی درمانی و پرستار در قالب قراردادهای موقت در دوره اول کرونا خدمات دهی و فعالیت کردند.

به گزارش آوای خزر، محمد پنبه چی درباره وضعیت نیروهای درمانی ۸۵ روزه افزود: این نیروهای موسوم به قرارداد ۸۵ روزه که شامل پرستاران، نیروهای خدماتی و پشتیبانی نیز می‌شود، در قالب شرکت‌های تأمین نیرو جذب شدند و بسیاری از آنها ثبت نام کرده بودند.

وی با اظهار اینکه طبق ضوابط اجرایی بودجه، ابلاغات قانونی در بکار گیری و جذب نیروها با مانع قانونی مواجه هستیم و باید با اخذ مجوز صورت گیرد زیرا در غیر این صورت دخل و تصرف در اموال محسوب می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پرداخت حقوق و مزایا طبق قانون اقدام کرده است و تاکنون ۱۸ میلیارد تومان تشویقی نیز طی دو مرحله به نیروهای درمانی رسمی، پیمانی و قراردادی پرداخت شده است.

پنبه چی درباره جذب نیروهای قراردادی ۸۵ روزه گفت: این نیروها در اولویت جذب براساس مجوزهای ارائه شده قرار دارند و سال گذشته دو آزمون برای جذب نیروهای پیمانی و قراردادی داشتیم و بیش از ۶۰۰ نفر به کادر درمانی افزوده شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآوری شد: بخشی از افرادی که در قالب آزمون جذب شدند نیروهایی بودند که درقرارداد موقت نیز حضور داشند و از محل ظرفیت‌های خالی، ۵۰ نفر از نیروهای پرستاری در اولویت جذب قرار گرفتند و مابقی پرستاران نیز در مراحل بعدی و طبق اولویت جذب می‌شوند.

وی با اظهار اینکه ۴۳۰ نیروی پرستاری، پشتیبانی و خدماتی در قالب قرارداد موقت در ایام کرونا همکاری داشتند، افزود: از این تعداد ۱۳۰ نفر پرستار بودند.

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها