دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
اداره‌کل محیط زیست مازندران خبر داد
اداره‌کل محیط زیست مازندران اعلام کرد که در فصل گاوبانگ با برپایی 25چادر و استقرار محیط بانان در این چادرها از ارتفاعات رامسر در غرب تا گلوگاه در شرق استان از مرال‌ها حفاظت می‎شود.
برپایی 25 چادر محیط‎بانی برای حفاظت از مرال‌ها در فصل «گاوبانگ»

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، فصل گاوبانگی فرا رسیده وآغاز رقابت گوزن های نر جهت از میدان به در کردن سایر گوزن ها و در اختیار گرفتن قلمرو و بقای نسل بزرگترین گوزن ایران که با راهکارهای مدیریتی مناسب جهت حفظ وحفاظت از این گونه با ارزش همراه می باشد.

حفاظت مناسب از گونه با ارزش مرال و انجام اقدامات حفاظتی در مناطق جنگلی مازندران تنها با تلاش شبانه روزی محیط بانانی بدست می آید که با تمام وجود سعی دارند محیطی امن برای زاد و ولد این گونه با ارزش فراهم نمایند از جمله این اقدامات برپایی چادرهای گاوبانگی از اواسط شهریور تا اواخر مهرماه گشت و کنترل و نظارت مناطق زیستگاهی می باشد تا علاوه بر کوتاه نمودن دست شکارچیان متخلف که با تقلید صدای گوزن سعی در شکار آن ها دارند اطلاعات لازم از وضعیت جمعیتی ،زیستگاهی وپراکنش این گونه حمایت شده را نیز بدست آورند.

مرال یا گوزن قرمز به عنوان نماد تنوع زیستی استان مازندران از گونه های حمایت شده ای است که در جنگل های شمال از شمال غرب تا ارسباران و از شمال شرق تا بخش های از خراسان شمالی پراکنش دارد و مناطق جنگلی هزارجریب بهشهرو نکا، پناهگاه حیات وحش دودانگه وچهاردانگه، کیاسر و محدوده امن منطقه حفاظت شده البرز مرکزی از مهم ترین زیستگاه های مرال در استان می باشد که در فصل گاوبانگ با برپایی 25چادر و استقرار محیط بانان در این چادرها از ارتفاعات رامسر در غرب تا گلوگاه شرق استان را تحت پوشش و حفاظت دارند.

از همه دوستداران و علاقمندان به حیات وحش ومردم نواحی جنگلی وکوهستانی درخواست می شودتا هرگونه فعالیت و رفت وآمد غیرعادی را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان گزارش دهند تا بدینوسیله بتوان حمایت همه جانبه ای جهت حفظ وحراست این گونه زیبا و بارازرش بعمل آورده و با حفظ داشته هایمان آن ها را برای نسل های بعد محافظت کنیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار