دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: دانشجویان بین المللی که به علت ویروس کرونا راهی کشور‌های خود شدند با ویزای قبلی خود می‌توانند به ایران بازگردند.

به گزارش آوای خزر،حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی درباره تاثیر ویروس کرونا بر تعداد دانشجویان بین المللی اظهار کرد: ویروس کرونا در ابتدا اثرات منفی زیادی بر تبادلات و ارتباطات علمی بین دانشجویان و اساتید گذاشت.

او افزود: ویروس کرونا به دلایل  نبود پرواز، صادر نشدن ویزا، قرنطینه در کشور‌های مختلف و برگزار نشدن کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های مختلف دنیا کاهش ارتباطات و تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها را به دنبال داشت.

سالار آملی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی راه چاره کنونی برای بهتر شدن ارتباط بین استادان و دانشجویان با توجه به شرایط فعلی کرونا است، تاکید کرد: مسیری که جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ارتباطات در نظر گرفته و به فکر آن بوده ، استفاده از همین فضای مجازی است و از آن جایی که بسیاری از دانشجویان بین المللی به علت ویروس کرونا به خانه‌های خود بازگشتند، می‌توانند با ویزایی که قبلا دریافت کرده بودند مجدد به ایران بازگردند، اما در هر صورت حضوری بودن یا مجازی بودن کلاس‌های آموزشی هنوز مشخص نیست.

او گفت: برخی از دانشگاه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی کرده اند تا به صورت پاره وقت یا در زمان‌های کوتاه به پذیرش دانشجویان اقدام کنند و به آن‌ها  آزمایشگاه‌های لازم برای انجام تحقیقات بدهند؛‌ البته برخی دیگر از دانشگاه‌ها تاکنون هیچ برنامه ریزی برای این امر نکرده اند.

رفع مشکلات کلاس‌های حضوری با یاری جامعه علمی 

سالار آملی تصریح کرد: برخی از دروس و رشته‌ها به خصوص رشته‌های انسانی و هنر به راحتی می‌توانند از طریق سامانه مجازی به دانشجویان آموزش داده شوند، اما در برخی از رشته‌هایی که لازم است تا دانشجویان برای انجام تحقیقات و کار‌های عملی وارد میدان شوند و حضوری آموزش ببینند با مشکلات زیادی روبه رو هستیم به همین علت جامعه علمی باید راه حلی برای رفع این معضل پیدا کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر کاهش ارتباطات بین المللی اظهار کرد: کشور ما از نظر علمی و فناوری آنقدر بزرگ است که بتواند در برابر تحریم‌ها ایستادگی کند، دنیا نمی‌تواند علم و دانش بومی شده جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد؛  ما هم تا حد زیادی از پس تحریم‌ها برآمده بودیم که ویروس کرونا پدید آمد و  برای ما چالش ایجاد کرد.

دانشجویان بین المللی می‌توانند با ویزای خود به ایران بازگردند

سالار آملی با بیان اینکه تحریم‌ها از لحاظ واردات مواد آزمایشگاهی مشکلاتی ایجاد کرده است، تاکید کرد: مواد آزمایشگاهی با قیمت بیشتر به کشور وارد شد  البته بعد از بروز مشکل راه‌حل‌هایی برای بهبود آن وجود دارد اما بعید می‌دانم که جامعه علمی ما به علت تحریم‌ها از مسیر توسعه علمی کنار بکشد  یا اینکه  فعالیت‌های این حوزه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها