دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
کارشناس دفتر مدیریت خطر و بلایا معاونت بهداشت گفت: مشاوره تلفنی مادران باردار برای مراقبت از آنها در دوران کرونا توسط مراقبان سلاتمت انجام می‌شود.

به گزارش آوای خزر، هما یوسفی کارشناس دفتر مدیریت خطر و بلایا معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مراقبت از مادران باردار با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه ویژه ای برای مراقبت از مادران باردار با هدف حفظ و ارتقای سلامت آنها و فرزندشان دارد اما به طور کلی به دلیل شیوع  بیماری کرونا بیشتر مراقبت ها به صورت تلفنی توسط کارشناسان مربوطه در خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت  انجام می شود.

او ادامه داد: در شرایط فعلی مراقبت از مادران باردار که در هفته های آخر بارداری قرار دارند باید به صورت هر روز توسط پزشک و کارشناس مربوطه انجام و این افراد توسط متخصص چکاپ شوند که خوشبختانه این کار به خوبی و با رعایت تمام نکات بهداشتی و پروتکل ها انجام می‌شود.

لزوم تحت تاثیر قرار نگرفتن مراقبت های بارداری از بیماری کرونا

کارشناس دفتر مدیریت خطر و بلایا معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به طور کلی مادران باردار  یک هفته در میان به دلیل شیوع بیماری توسط کارشناس مربوطه یا مراقب سلامت چکاپ می شوند، بیان کرد:  به طور کلی بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی، مراقبت از مادران باردار در طول دوران بارداری باید توسط کارشناسان مربوطه انجام شود و درحال حاضر  یکی از موضوعات مهم این است که با توجه به شیوع بیماری کرونا این‌گونه  مراقبت ها نباید تحت تاثیر این بیماری قرار بگیرد.

یوسفی تأکید کرد:  در ابتدای شیوع بیماری کرونا واکسیناسیون کودکان کاهش پیدا کرده بود اما بر اساس جلسه شورای مدیران تمامی  خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و واکسیناسیون کودکان باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

 

او گفت: در حال حاضر بیش از ۷۲ میلیون نفر در مرحله اول و ۴۰ میلیون نفر در مرحله دوم غربالگری شدند که از این تعداد شش میلیون و ۱۱۸ هزار نفر جز افراد بالای ۶۹ سال و ۴میلیون و ۴۱۶ هزار نفر جز موارد پرخطر محسوب می شوند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها