دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۰ به منظور برنامه‌ریزی و تطبیق امور با فرآیندهای حج سال آینده در ابعاد اجرایی و مالی متناسب با شرایط و توافقات با کشور میزبان، متوقف شد.

به گزارش آوای خزر،ثبت‌نام حج تمتع برای حضور زائران در مناسک حج امسال از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و پس از شیوع کرونا و عدم اطلاع‌رسانی دقیق سعودی‌ها از برپایی یا عدم برپایی حج تمتع سال جاری در زمان مقرر، عملیات ثبت‌نام کاروان‌ها ادامه داشت.

به طوری که ایران تا آخرین لحظه در حال برنامه‌ریزی به منظور اعزام زائران خانه خدا به حج تمتع سال جاری بود که در نهایت عربستان از عدم پذیرش زائران خانه خدا از سایر کشورها و لغو حج تمتع خبر داد و مقرر شد حج امسال فقط برای ساکنان عربستان برپا شود.

با تعطیلی حج تمتع برای سایر کشورها، بر اساس قراردادهای منعقد شده با طرف سعودی و توافقات صورت گرفته، قراردادهای حج امسال به قوت خود باقی است و برای سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری به برگزاری جلسه شورای عالی حج برای تعیین تکلیف افرادی که در حج امسال ثبت‌نام و هزینه‌ها را پرداخت کرده بودند، اشاره کرد و مقرر شد تا با هماهنگی صورت گرفته با دولت، افرادی که هزینه حج را پرداختند دیگر مشمول افزایش هزینه حج سال آینده نشوند.

با این وجود، همچنان جلسه شورای عالی حج برگزار نشده و به صورت قطعی تصمیم در این زمینه اعلام نشده است.

اکنون بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، با توجه به اینکه برخی متقاضیان در فاصله زمانی اعلام رسمی تعطیلی حج امسال تاکنون فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند، نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۰ به منظور برنامه‌ریزی و تطبیق امور با فرایندهای حج سال آینده در ابعاد اجرایی و مالی متناسب با شرایط و توافقات آینده با کشور میزبان متوقف شد.

قبل از اعلام رسمی عربستان مبنی بر تعطیلی حج امسال، بیش از ۹۵ درصد کاروان‌ها تکمیل شده بود که سازمان حج و زیارت برای تکمیل ۵ درصد باقیمانده امکان ثبت‌نام از مشمولان را با همان قیمت حج امسال فراهم کرد.

انتهای پیام/1005

منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار