دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد
پیش‌بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل پایدار از طریق ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران
معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور پیش‌بینی کرد که از طریق ساماندهی سواحل، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های مازندران می‌توان 30 هزار اشتغال پایدار در این استان ایجاد کرد و سپاه کربلا آمادگی دارد با همکاری استانداری، این مهم را عملیاتی کند.

به گزارش آوای خزر از ساری، با هدف بهره‌برداری مناسب و ایجاد اشتغال پایدار در سواحل و مکان‌های تفریحی توریستی مازندران، امروز پنج‌شنبه دوم مردادماه 99، نشستی با حضور احمد حسین زادگان استاندار، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، سردار عبدالحسین بریمانی معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور، سرهنگ محمدمهدی اقبال‌پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا و معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا در استانداری مازندران برگزار شد.

استاندار مازندران در این دیدار با بیان اینکه نگاه اقتصاد محور در سواحل مازندران وجود ندارد، گفت: با توجه به ویلاسازی و به دلیل اینکه برخی از نقاط سواحل هم آزاد نشده بود، گردشگری دریایی مورد توجه قرار نگرفته است.

احمدحسین‌زادگان با بیان اینکه بخش‌هایی از سواحل در اختیار بخش خصوصی است که مجتمع‌های رفاهی در آن احداث شده است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۸۵ درصد از سواحل دریا آزاد شده اما ۱۵ درصد باقی مانده، که میتوان با همکاری نهاد‌ها به نحو مطلوب کار را پیش ببریم.

نماینده عالی دولت در مازندران از شناسایی ۱۳۴ نقطه جهت ساخت اسکله گردشگری در سواحل استان خبر داد و گفت: درصدد هستیم که اسکله‌های گردشگری را در مازندران احداث کنیم. زمین‌ها شناسایی و استعلامات مورد نظر از دستگاه‌ها و محیط زیست هم گرفته شد. بخشی از اسکله سازی به بخش خصوصی واگذار شد و لذا بسیج سازندگی سپاه کربلا هم میتواند در این طرح شرکت کند.
استاندار مازندران با اعلام اینکه انتظار است در سال جاری بتوان در بیش از 40 نقطه از سواحل، اسکله‌های گردشگری به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: در ساخت این اسکله‌ها سازه‌های سبک به کار گرفته شده است.
وی در ادامه با تصریح بر اینکه سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری دریا باید بلندمدت باشد، افزود: دست دولت در حریم 60 متر از ساحل باز است و می شود با اجرای طرح‌های فرهنگی و بومی برای زیباسازی سواحل اقدام کرد.

حسین‌زادگان در پایان با اشاره به ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در دریا، یادآور شد: بسیج سازندگی نیز می‌توانددر اجرای این پروژه‌ها مشارکت کند و با ایجاد طرح‌های زیباسازی و ساماندهی هم جلوی غرق‌شدگی مردم را در این مناطق بگیرد و هم اینکه با یک پیوست فرهنگی شرایط مناسب و محیط سالمی را برای خانواده‌ها و گردشگران فراهم کند.

در ادامه، معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه مازندران از نعمت الهی برخوردار بوده و سواحل ازجمله نعمتی است که باید درست بهره برداری شود گفت: در استان مازندران با موقعیت گردشگرپذیر بودن می‌توان از طریق صنعت توریسم و اقتصاد فرهنگ‌محور برای مردم هم اشتغالزایی و هم یک محیط سالم رفاهی ایجاد کرد.

عبدالحسین بریمانی با اشاره به اینکه ایران از نظر دارا بودن امکانات رتبه ششم را در میان کشور‌ها دارد، اما از نظر بهره‌برداری از امکانات رتبه خوبی ندارد، افزود: متاسفانه سواحل استان مازندران شرایط خوبی ندارد لذا باتوجه به گردشگر پذیر بودن این استان می‌بایست اقدامات اساسی برای زیباسازی سواحل صورت بگیرد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه توریست به‌همراه خود اقتصاد می‌آورد، خاطرنشان کرد: باید گردشگری یک پیوست فرهنگی که آن سبک زندگی اسلامی ایرانی است، هم داشته باشد تا یک اقتصاد فرهنگ محور در سواحل مازندران ایجاد شود.
معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایران در جامعه، گفت: امروز این فرصت فراهم شده تا با یک طرح فرهنگی و اجتماعی برای ساماندهی در بخش سواحل اقدام شود و این یک تکلیف است.
سردار بریمانی در پایان تاکید کرد: اگر طرح‌های فرهنگی و اجتماعی «سواحل سالم، پارک پاک» در تفرجگاه‌ها و سواحل استان مازندران به درستی صورت گیرد و سواحل مازندران به خوبی ساماندهی شوند، علاوه بر داشتن محیط سالم بیش از ۳۰ هزار اشتغال پایدار برای مردم منطقه به‌وجود خواهد آمد که این مساعدت و همراهی مسوولان استان به‌ویژه شخص استاندار را می‌طلبد.

فرمانده سپاه کربلا هم در ادامه به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سواحل و پارک‌ها اشاره کرد و افزود: ترویج ارزش ها و فرهنگ اسلامی مهم ترین راهکار برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های فرهنگی است.

سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی با بیان اینکه معضلات فرهنگی در سواحل مازندران زیبنده این استان نیست، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های کارشناسی شده‌ی گردشگری که پیوست فرهنگی و بومی دارد، می‌توان یک محیط سالم را برای مردم فراهم کرد.

وی در پایان با تصریح اینکه گردشگری در مازندران سبب رشد اقتصادی و پیشرفت می‌شود، یادآور شد: باید در این میان به گردشگری اسلامی توجه ویژه شود.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار