دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات برگزاری مراسم مختلف در مساجد و تکایا مشخص خواهد شد اما اصل قضیه نظارت دقیق متولیان و رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران است.

به گزارش آوای خزر،احمد حسین زادگان در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانسی با مشارکت استانداران سراسر کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع اول ستاد، برگزاری مراسم دهه اول محرم بود، اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم دهه اول محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف نوع آئین‌ها و مراسم متفاوت است، اظهار داشت: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اینگونه است که ستادهای استانی نحوه برگزاری آئین‌ها در دهه اول ماه محرم را تعیین و مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه مطمئناً نحوه برگزاری برخی آئین‌ها به سبک سال‌های گذشته نخواهد بود، تصریح کرد: اطعام دهی های گسترده یکی از رسم‌های عزاداران در مازندران است اما به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا باید شرایط و نحوه اجرای آن براساس دستورالعمل وزارت بهداشت باشد.

استاندار مازندران به برخی درخواست‌ها مبنی بر تعطیلی و بستن جاده‌ها نیز گفت: ستاد استانی براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد و با توجه به اینکه همزیستی با این ویروس در کل جهان اجرا می‌شود، نمی‌توان با تعطیلی، معیشت و اقتصاد را به خطر انداخت اما ضرورت دارد که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

حسین زادگان از افزایش همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به ۷۵ درصد رسیده است که نتیجه این امر در حدود دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی مطب‌ها و پاساژها را از مکان‌های چالش برانگیز در شیوع ویروس کرونا برشمرد و اظهار داشت: اگر فعالان این دو قشر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت بیشتری نداشته باشند، احتمال اعمال محدودیت وجود خواهد داشت.

استاندار مازندران در خصوص وضعیت این بیماری در آمل نیز گفت: کمبودهای تخت و دستگاه‌های اکسیژن ساز در مراکز درمانی آمل برطرف شده اما نمی‌توان تنها مسافران را مقصر اصلی افزایش بیماری دانست چون حجم مسافران شهرستان‌های غرب استان بیشتر از آمل است.

به گفته وی، تردد به ییلاقات، بازارهای پررونق، کارخانجات فعال‌تر و صمیمی تر بودن مردم این شهرستان که باعث افزایش مراودات اجتماعی می‌شود دلایل افزایش بیماران در این شهرستان است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتماً شاهد بهبود وضعیت آمل خواهیم بود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها