دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
گره‌ مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی تبدیل به گره‌ کور شده است آن هم در موقعیتی که تحریم و کرونا امیدها را برای ترمیم فضای اقتصادی کم کرده است؛ بنابراین این سوال پیش می‌آید که با علم بر تهدید همیشگی تحریم و کرونایی که فعلاً مهارناپذیر است، با چه راهکاری می‌توانیم رونق را به اقتصاد بیاوریم؟

به گزارش آوای خزر، مرتضی عزتی، کارشناس اقتصاد در این ‌باره اظهار داشت: به طور کلی هرگونه نابسامانی که درآمدهای مردم را کم کند، آنها را به نوعی گرفتار خواهد کرد. در چنین موقعیتی اگر مردم به این ذهنیت برسند که تصمیم‌ غلطِ تصمیم‌گیران دولتی و سایر نهادها کشور را در شرایط فعلی قرار داده و مسئولان می‌توانستند جلوی مشکلات را بگیرند و نگرفتند، بی‌اعتمادی بسیاری به جامعه تزریق می‌شود.

 

استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت: پس دست‌اندرکاران باید اول به شناختی واقعی از بروز بحران‌ها برسند و پس از آن چرایی وخامت شرایط را دقیقاً به مردم توضیح دهند. در این صورت جامعه با علم بر اینکه تحمل برخی از کاستی‌ها به دلایلی اجتناب‌پذیر است، تا حدودی با شرایط کنار خواهند آمد و به سیستم بی‌اعتماد نخواهند شد؛ در نتیجه دولت برای اقدام‌های لازم از فضای مساعدی بهره‌مند خواهد شد.

 

او توضیح داد: مشکل اقتصادی در ایران چیزی نیست که به امسال یا سال‌ گذشته ربط داشته باشد. چرخ اقتصاد در ایران به خوبی نمی‌چرخد و تا زمانی که به بحث مهم تولید توجه نشان ندهیم‌ اوضاع بر همین منوال باقی خواهد ماند. در واقع با رونق تولید می‌توانیم به مناسبات مالی‌مان نظم ببخشیم و اقتصاد را از این حالت کرخت خارج کنیم.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: همچنین برای رسیدن به تولید افزایش سرمایه‌گذاری لازم است. در راستای افزایش سرمایه‌گذاری داخلی باید با شدت و حدت زیادی به سمت افزایش سرمایه‌گذاری خارجی برویم و همه تلاش و امکانات‌مان را به کار گیریم تا بتوانیم رونق را به تولید بازگردانیم.

 

مرتضی عزتی در پایان گفت: اگر چرخ تولید بچرخد ارز وارد کشور می‌شود و مشکلات ارزی کاهش پیدا می‌کند و معضل بزرگی چون تورم هم خودبه‌خود حل خواهد شد./اقتصاد

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها