دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
به ندرت کسی هست که نداند هدف رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی چیست. این رژیم تمامیت فلسطین از جمله کرانه باختری را میخواهد. باید به همه بیانیه ها و برنامه های رهبران این رژیم در قبال طرح الحاق با این پیش زمینه نگریست.

به گزارش آوای خزر، پایگاه میدل ایست مانیتور در مطلبی به قلم دکتر سانیا فیصل الحسینی نوشته است: «دولت های پی در پی اسرائیل به موجب مجموعه‌ای از قوانین و سیاستهای نظامی محیطی را در کرانه باختری به وجود آوردند که دستیابی به اهدافشان را ممکن سازد. به عبارت دیگر اسرائیلی ها نه فقط اراضی را می خواهند داشته باشند بلکه همچنین می خواهند این اراضی را از جمعیت فلسطینی بومی آن هم خالی سازند. به این ترتیب فلسطینیها باید کمی دست نگه داشته، فکر کرده و سیاستی برای مقابله با این چالش تهیه کنند.

از اواخر قرن نوزدهم جنبش صهیونیستی صراحتاً مشخص کرد که هدفش کنترل کل اراضی فلسطین از رود اردن گرفته تا دریای مدیترانه است. این رویای قدیمی صهیونیستی همچنان زنده بوده و به سیاست‌های اسرائیل تراوش دارد. اسرائیل راهبرد محوری خود را در فلسطین بر پایه این رویا ساخته و به همین دلیل است که مرزهایش همچنان تعریف نشده هستند. جنبش صهیونیستی قبل از ایجاد دولت از مجموعه ای از تاکتیک های مختلف برای رسیدن به هدفش در کنترل فلسطین استفاده کرد. کلونی های یهودی محل اسکان مهاجران یهودی منجر به اخراج عملی فلسطینی ها از شهرها و روستاهای خودشان شدند. این همواره دروغی از سوی صهیونیست‌ها بوده که ادعا کردند فلسطین سرزمینی بدون مردم برای مردمی بدون سرزمین است. از زمانی که اسرائیل نوار غزه و کرانه باختری را در ۱۹۶۷ اشغال کرد از همان تاکتیکهای همیشگی استفاده کرده است. در ۱۹۶۷ هیچ یهودی در کرانه باختری زندگی نمی کرد اما تا دهه ۱۹۸۰ ، ۱۰۰ هزار تن از آنها در شهرک‌های غیرقانونی اسکان پیدا کردند. این رقم تا سال ۲۰۰۰ تا ۳۶۵ هزار نفر افزایش یافته و امروزه بالغ بر ۶۶۵ هزار شهرک‌نشین یهودی غیرقانونی در این اراضی فلسطینی اشغالی به سر می برند. مقام‌های اشغالگر اسرائیلی نیتشان را برای افزایش این رقم به یک میلیون نفر در سریع ترین زمان ممکن پنهان نمی کنند.

در زمان مذاکرات سال ۱۹۹۹ کمپ دیوید ایهود باراک نخست وزیر وقت اسرائیل درباره الحاق حدود ۹ درصد از اراضی فلسطینی در کرانه باختری به عنوان بخشی از تبادل اراضی صحبت کرد. در مذاکرات ۲۰۰۷ - ۲۰۰۸ ایهود المرت جانشین وی پیشنهاد الحاق ۱۲.۱ درصد از اراضی فلسطینی در ازای ۵.۸ درصد از اراضی داخل اسرائیل را داد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی اسرائیل اکنون می خواهد بر طبق به اصطلاح معامله قرن دونالد ‌ترامپ بالغ بر ۳۰ درصد از کرانه باختری را تصاحب کند.

کنترل اراضی فلسطینی یکی از مهمترین تاکتیک های مورد استفاده برای تحقق رویای صهیونیستی اسرائیل بزرگ در تمامی فلسطین صرف نظر از این که نخست وزیر این رژیم به چه حزبی تعلق داشته باشد بوده است. اشغالگران اسرائیلی به دنبال خلع سلاح کردن فلسطینی‌ها در کرانه باختری، ایجاد کنترل امنیتی بر کلیت منطقه و تهاجمی عمل کردن در جلوگیری از هرگونه مقاومت فلسطینی بوده اند. این رژیم به دنبال استفاده از مجازات های مختلف علیه مردم فلسطینی که تصمیم به اقدام مشروع در نشان دادن مقاومت کنند است. این مجازات ها شامل قتل های فراقانونی، به زندان انداختن و تخریب منازل هستند. دولت صهیونیستی نه ‌فقط سیاست ترور را علیه مقام ها و فعالان فلسطینی در پیش گرفته بلکه همچنین کودکان بین ۱۲ تا ۱۶ سال را نیز به قتل رسانده است. در طی سالیان متوالی بارها و بارها کودکان و بزرگسالان در برابر چشمان جهانیان هدف اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند. بنابراین مقاومت در ذهن فلسطینی ها به معنای شهادت است. اسرائیل تاکید دارد که هر کشور فلسطینی در آینده باید خلع سلاح شده باشد هر چند که امنیت و کنترل مرزها دو جلوه مهم حاکمیت یک کشور به حساب می آیند.

باراک در زمان مذاکراتش با فلسطینی ها در ۱۹۹۹ پیشنهاد استقرار سربازان اسرائیلی در طول مرز شرقی با اردن علاوه بر ایجاد سایت های نظامی اسرائیلی در مناطق استراتژیک در کرانه باختری را داد. المرت نیز در زمان مذاکراتش با فلسطینی ها در سال ۲۰۰۸ پیشنهاد اجاره غور اردن برای مدت یک دهه و حفظ سایت های نظامی و امنیتی در سراسر کرانه باختری را داد.

طرح به اصطلاح معامله قرن ترامپ به اسرائیل، کنترل امنیتی کامل بر کرانه باختری ازجمله مرزش با اردن را می‌دهد. در مجموع هدف از این طرح به دست آوردن بیشترین میزان از اراضی فلسطینی و در عین حال تخلیه هر تعداد ممکن از فلسطینی ها از این اراضی و در صورت امکان پاکسازی کامل آنها از فلسطینی‌ها است. در جریان روز نکبت در سال ۱۹۴۸ گروه های تروریست صهیونیستی به همراه نیروهای نظامی نوپای اسرائیل با فشار تفنگ، ۸۰۰ هزار فلسطینی را از اراضی شان کنار زده و تعداد بسیاری از آنها را نیز به شهادت رساندند تا دولت خودشان را درست کنند. اگر اسرائیل هدفش تحقق رویای صهیونیستی است بنابراین احتمالاً در گام بعدی تلاش خواهد کرد تا فلسطینی‌ها را از کرانه باختری اخراج کند. سند و مدرک این روند هم اکنون به چشم می خورد. اسرائیل به هدف کاستن از تعداد فلسطینی ها در قدس شرقی اشغالی، کارت های شناسایی آنها را ضبط کرده و اجازه نمیدهد در صورتی که آنها شهر قدس را برای یک مدت مشخصی زمانی ترک کنند آنجا زندگی کنند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها