دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
مشکلات اقتصادی بعد از خروج آمریکا از برجام به ‌یکباره چند برابر شد، به طوری که مردم فشار اقتصادی را حتی در تامین مایحتاج اولیه هم حس می‌کنند. از همین رو سوالی با این مضمون ذهن مردم را به خود مشغول کرده که توجه به چه الزام‌هایی می‌تواند فضای مهم و تاثیرگذار اقتصاد را در ایران از حالت بن‌بست خارج کند تا با برطرف شدن مشکلات اقتصادی آرامش، اطمینان و همچنین امیدواری به جامعه تزریق شود.

به گزارش آوای خزر، کاظم اکرمی، ‌فعال سیاسی در این‌ باره گفت: مردم روز‌به‌روز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند و اینکه بخش زیادی از جامعه حتی نمی‌تواند مایحتاج اصلی خود را تامین ‌کند به لحاظ روانی مسائل زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

 

این فعال سیاسی که سابقه وزارت در دهه 60 را دارد، در ادامه گفت: وقتی مردم به چه‌کنم چه‌کنم بیفتند و برای گرداندن زندگی دائم دودوتا چهارتا کنند دچار استرس و ناامیدی زیادی می‌شوند. چنین فشارهایی حتی بر جسم انسان هم تاثیر می‌گذارد و سلامت را به طور جدی به خطر می‌اندازد. من نمی‌دانم اداره‌کنندگان کشور چه حرفی برای گفتن دارند و چطور می‌خواهند به پرسش‌های بی‌شمار مردم پاسخ بدهند و چرا دوستان  ما در دولت و جاهای دیگر‌ نمی‌دانند با حرف زدن هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

 

او با اشاره به تهدید و تحدیدهای نظام بین‌الملل نسبت به جمهوری ‌اسلامی تصریح کرد: بهبود رابطه ما با دنیا قطعاً راه‌حل ساده‌ای ندارد و باید سیاستمداران و همه آنهایی که به قول معروف دست‌شان در کار است برای این شرایط چاره‌اندیشی کنند. اینکه دشمنی دنیا با ایران را توجیهی برای ندانم‌کاری بدانیم هیچ دستاوردی نخواهد داشت. باید برویم ببینیم کشورهای مسلمان دیگر چه‌کار می‌کنند؛ مثلاً مالزی و اندونزی با دنیا چطور رفتار می‌کنند که دخل‌شان با خرج‌شان می‌خواند.

 

او ادامه داد: همچنین باید این را در نظر داشت که همه کشورها منافع خودشان را پیگیری می‌کنند و این‌طور نیست که فلان کشور غربی به ضرر ما و بهمان کشور شرقی به نفع ما کاری انجام دهد. در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد بارها به خریدن کالاهای بنجل چینی اعتراض شد، اما گوش شنوایی نبود و چین هر چقدر که توانست با فروش اقلام بی‌کیفیت از ایران بهره‌برداری کرد.

 

کاظم اکرمی در پایان گفت: وضع کشور خراب است و مسئولان باید بدانند‌ با هیچ توضیحی نمی‌توانند سیاست‌های غلط‌‌‌‌‌شان را توجیه کنند. پس آقایان به خودشان بیایند تا بلکه مردم از گرفتاری خلاص شوند. به هر حال باید این را در نظر بگیریم که کنار آمدن با گرفتاری مردم هم بد است و هم حتماً تبعات زیادی خواهد داشت./اعتمادآنلاین

انتهای پیام/1005

 

 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار