دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در گفتگو با آوای خزر:
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران با انتقاد از تحلیلهای غیرکارشناسی درباره کاهش نرخ اشتغال در مازندران و نسبت دادن آن به مدیریت نماینده عالی دولت در این استان، گفت: گیلان و مازندران از جمله استانهایی هستند که نرخ اشتغال آنها با فصول کشاورزی افزایش یا کاهش می باید، جالب است که برخی رسانه ها به رتبه دوم و ششم مازندران در نرخ مشارکت اقتصادی در بهار و پاییز امسال توجهی ندارند.
به گزارش آوای خزر،احمد مظفری در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار داشت: اخيرا يكي از سايت هاي خبري با تحليل هاي يك جانبه و غير كارشناسي و تيترهاي جنجالي تلاش کرد تا علت افزايش بيكاري در مازندران را به سوءمديريت نماينده عالي دولت نسبت داده و فرياد واحسرتا سر داده و خون گريسته!
وی افزود: حقيت آن است كه براساس آمار جديد مركز آمار ايران نرخ بيكاري مازندران در فصل پائيز به ۱۵.۸ رسيده كه اين عدد نسبت به فصل تابستان و بهار رشد يافته است، اما استان مازندران و گيلان به دليل آنكه سهم اشتغال كشاورزي آن در فصل پائير كاهش پيدا مي كند در نتيجه نرخ بيكاري هم در اين فصل با افزايش روبروست؛ مثلا نرخ بيكاري استان گيلان در فصل پائيز 94 به ۱۳.۴رسيده كه نسبت به نرخ 10 درصد بهار 94 شاهد افزايش ۳.۴ درصد بيكاري در اين استان بوده ايم.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران با بیان اینکه سهم اشتغال كشاورزي مازندران نيز از ۲۳.۸ درصد بهار 94 و ۲۳.۲ درصدي تابستان 94 به ۱۵.۹ درصد در پائيز 94 رسيده است، تصریح کرد: با این رقم نسبت به بهار 94 شاهد كاهش ۷.۹ درصدي سهم اشتغال كشاورزي در استان بوده ايم كه با اين كاهش، سهم اشتغال كشاورزي كه امري طبيعي و به‌شدت بر آمار بيكاري استان تاثير گذاشته است، اما اين آمار رويكرد فصلي داشته و هيچ ارتباطي با سوءمديريت و عدم شايستگي مديران ندارد.
این مسئول ادامه داد: البته با تدبير دولت و اختصاص اعتبارات ويژه در حوزه توسعه، زهكشي، تسطيح و تجهيز اراضي كشاورزي مطمئنا زمينه افزايش سهم كشاورزي مازندران در اشتغال فراهم خواهد شد.
مظفری با اینکه در گزارش هاي تخريبي هرگز به جايگاه مازندران در رتبه دوم مشاركت اقتصادي در بهار 94 و  رتبه ششم نرخ مشاركت اقتصادي در پائيز 94 و يا افزايش سهم اشتغال صنعت و خدمات در مازندران نسبت به فصل گذشته كه بيانگر اقدامات مديريتي و برنامه ريزي است اشاره اي نمي شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، نرخ سهم اشتغال صنعت در تابستان سال جاري ۲۹.۲ درصد بوده كه اين نرخ در پائيز امسال به ۳۰.۲ درصد رسيده است و يا سهم اشتغال بخش خدمات در تابستان گذشته ۴۷.۶ درصد بوده كه در پائيز امسال به ۵۳.۹ درصد افزایش یافت.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران با اظهار تأسف از اینکه تعدادي از افراد با هدف تخريب نماينده عالي دولت در استان قلم مي زنند و از سوي افرادي خاص نيز مديريت مي شوند، افزود: جالب است که این افراد، شعار حمايت از دولت تدبير و اميد را هم يدك مي كشند و با عدم بيان واقعيات و با بازي هاي آماري سعي در تشويش اذهان عمومي و تخريب مديران دلسوز نظام دارند.
وی در پایان گفت: اين اقدامات تخريبي راه به جايي نخواهد برد و همانطور كه رئيس جمهور محترم در سفرشان به مازندران بيان كردند"استان مازندران در تحقق سياستهاي دولت موفق عمل كرده است."، مطمئنا روند پيش رو با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و برنامه ريزي منطقي و استفاده درست از فرصت ها به سوي توسعه و پيشرفت حرکت می‌کند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: