دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
لیگ برتر فوتبال ایران تا سه هفته دیگر به پایان می‌رسد و پرونده نوزدهمین فصل این رقابت‌ها با تمام فراز‌و‌نشیبش به پایان می‌رسد.

به گزارش آوای خزر، لیگ برتر فوتبال ایران تا سه هفته دیگر به پایان می‌رسد و پرونده نوزدهمین فصل این رقابت‌ها با تمام فراز‌و‌نشیبش به پایان می‌رسد. با‌وجود‌این تکلیف قهرمان رقابت‌ها از چند هفته قبل مشخص شده و طبق جدول رده‌بندی، پرسپولیس با اقتدار و با آماری بهتر از فصول گذشته جام طلایی رقابت‌ها را بالای سر خواهد برد. هنوز رقابت‌ها جذابیت خاص خود را دارد و به‌جز یکی، دو تیم که هیچ هدفی را دنبال نمی‌کنند، پنج تیم برای دو یا سه سهمیه آسیا در بالای جدول و شش تیم برای فرار از سقوط و بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند. در کنار این دو، هنوز قصه آقای گلی هم به قوت خود باقی است و مهاجمان یکی در میان گل‌زنی می‌کنند تا کفش طلای فصل جاری را از آن خود کنند.در جدول گل‌زنان لیگ برتر، اسامی چند بازیکن دیده می‌شود که آنها هم دو بازی در میان یا در بهترین حالت یکی در میان گل‌زنی می‌کنند تا با قرارگرفتن در صدر جدول نام خود را به‌عنوان بهترین گل‌زن مطرح کنند. در جدول گل‌زنان، شیخ دیاباته و شهریار مغانلو با ۱۲ گل پیشتاز هستند و عیسی آل‌کثیر با ۱۱ گل، سوم و علیپور و مهدی ترابی با ۱۰ گل از پرسپولیس در رتبه چهارم قرار دارند. دو مهاجم استقلال یعنی مهدی قائدی و ارسلان مطهری نیز با ۹ گل در رده ششم جای گرفته‌اند.
این نفرات، بهترین گل‌زن‌های فوتبال ایران هستند که می‌توانند در هفته‌های باقی‌مانده از فصل جاری گل‌زنی کنند و کفش طلا را به نام خود سند بزنند.
طبق اطلاعات موجود، شیخ دیاباته با گل‌زنی در هر ۱۰۳ دقیقه یک‌بار، بیشترین شانس را برای آقای گلی دارد و بعد از او عیسی آل‌کثیر با گل‌زنی در هر ۱۴۹ دقیقه یک‌بار و سپس ارسلان مطهری با گل‌زنی در هر ۱۶۹ دقیقه یک‌بار شانس‌های بعدی هستند. شهریار مغانلو هم هر ۱۷۵ دقیقه یک‌بار گل‌زنی کرده تا فعلا به لطف بازی‌های بیشتر شانه‌به‌شانه دیاباته در صدر جدول گل‌زنان حرکت کند.
تمام این اطلاعات می‌گوید لیگ ایران کم‌گل است و بازیکن با زدن ۱۳ تا ۱۴ گل می‌تواند نامش را به‌عنوان آقای گل مطرح کند. این میزان گل‌زنی در مقایسه با فوتبال آسیا هم چندان زیاد نیست و از حیث گل‌زنی رقم مناسبی به نظر نمی‌رسد. ولی این سؤال مطرح می‌شود که آیا فوتبال ایران در خط حمله کیفیت پایینی دارد؟
آمار نشان می‌دهد لیگ برتر که به‌عنوان بالاترین سطح از فوتبال ایران از سال ۸۰ راه‌اندازی شده، در گذشته مهاجمان گل‌زن‌تری در اختیار داشته و به‌مرور بازی تدافعی جای بازی هجومی را گرفته است. حتی در فصول گذشته مهاجمان با زدن ۱۶ گل توپ طلا را تصاحب کردند و در میان آقای گل‌های ادوار لیگ، زدن ۲۴ گل هم دیده می‌شود.
از سال ۹۰ تاکنون، فقط در لیگ سیزدهم آقای گل کمتر از ۱۵ گل را به ثمر رسانده است. کریم انصاری‌فرد در فصل ۹۰-۹۱ با زدن ۱۴ گل توپ طلا را از آن خود کرد. در بقیه موارد کمتر از ۱۶ گل به ثبت نرسیده است.
آمار گل‌زنی در فصل جاری از معیارهای موجود در لیگ برتر ایران هم کمتر است که این موضوع بی‌ارتباط به بردهای اقتصادی پرسپولیس و همین‌طور بازی‌های کم‌تعداد شیخ دیاباته نیست. در واقع پرسپولیس به‌عنوان قهرمان از یک گل‌زن تمام‌عیار در فصل جاری محروم مانده و بار گل‌زنی به‌صورت مشترک روی دوش علیپور و ترابی قرار گرفته است. از سوی دیگر شیخ دیاباته که هر صد دقیقه (تقریبا هر بازی) گل‌زنی کرده، به علت مصدومیت فرصت کمتری برای گشودن دروازه رقبا داشته و در غیر این صورت می‌توانست تا ۲۵ گل را به ثمر برساند و حتی عنوان بهترین گل‌زن لیگ را هم به خود اختصاص دهد.
عملکرد گل‌زنان در لیگ‌های آسیایی به‌ویژه در قطر یا چین حاکی از وجود چند تیم بسیار قدرتمند در سطح بسیار بالاست که برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا مهاجمان طرازاول را خریداری کرده‌اند و به لطف این بازیکنان آمارهای عجیب‌و‌غریبی در گلزنی خلق شده است؛
برای مثال در قطر، بغداد بونجاح تا قبل از اتمام فصل جاری ۳۹ بار گل‌زنی کرده و هم‌تیمی او اکرم عفیف با ۲۶ گل زده و در رتبه دوم قرار دارد. یوسف العربی از الدحیل هم با ۲۶ گل سوم است؛ اما سایر گل‌زنان همان عدد ۱۳ گل را نشان می‌دهند. در فوتبال امارات که به علت شیوع کرونا، لیگ نیمه‌تمام اعلام شد، مهاجم العین یعنی کوجو فودولابا از توگو در ۱۹ بازی، ۱۸ بار گل‌زنی کرد و بعد از او سباستین تاگلیابو از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الوحده توانسته ۱۴ بار توپ را وارد دروازه رقبا کند که همگی جزء لژیونرهای فوتبال این کشور به حساب می‌آیند.
این وضعیت در لیگ ایران به علت مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ ارز متفاوت است؛ چراکه نه‌تنها مهاجمان طراز‌اول به ایران نمی‌آیند بلکه بهترین مهاجمان تیم ملی هم در خارج از کشور و در لیگ‌های روسیه، پرتغال و... شاغل هستند و حتی آقای گل شده‌اند./ایسنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: