دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا معتقد است در شرایط فعلی، هیچ دارو، درمان و حتی واکسنی که دارای تاییدیه بین المللی برای درمان بیماری کووید ۱۹ باشد وجود ندارد.

به گزارش آوای خزر، دکتر مینو محرز در این باره که چقدر درمانهای خانگی مانند خوردن سیر و لیموترش یا داروهای سنتی مانند حنظل و روغن بنفشه و همچنین داروهایی که به نام داروی امام کاظم این روزها مشتری دارد، در مقابل کرونا اثر دارد، گفت:


ما واقعا خسته شدیم از بس توضیح دادیم این درمانها و داروها، اثری در مقابل کووید ۱۹ ندارند، عده ای متاسفانه از سادگی مردم سوءاستفاده می کنند و برخی از مردم هم متاسفانه گوش به حرف علمی و پزشکی نمی دهند. مردمی که گوش به حرف نمی دهند قاعدتا طعمه سودجویان شوند. بارها گفته ایم و حالا هم تکرار می کنیم هیچ درمانی برای کووید ۱۹ نداریم ولی یک سری داروها در پروتکل نوشته شده که می تواند به بخشی از تابلوهای بیماری اثر بگذارد. در مقابل، داروهای سنتی در بیماریهای عفونی هیچ ویروسی اثری ندارد و کاملا بی اثر است.

دکتر محرز همچنین از تجربه مواجه با اشخاصی که به سمت درمانهای سنتی برای پیشگیری از کرونا یا درمان آن می روند، چنین گفت:

من مریض داشتم برای اینکه کرونا نگیرد وایتکس رقیق شده با لیمو خورده بود و عنبرنسارا هم دود کرده بود. او به شدت دچار بیماری شده و در حال مرگ او را پیش ما آوردند. متاسفانه برخی از مردم درباره سلامت خود نکات اصلی را بلد نیستند و نمی دانند باید چه کنند. از نظر پزشکی ما حرفی را درباره درمان و دارو قبول داریم که مستند علمی داشته باشد. کمیته اخلاق کشوری هم برای دارو باید مجوز داده باشد. این همه مطالعه روی داروهای مختلف در بیماریهای مختلف انجام می شود و مجوز علمی می گیرد، مگر آنها پارتی بازی کرده اند؟ فقط مستند علمی قابل قبول دارند. اگر فعالان طب سنتی روی اثرگذاری داروهای سنتی بر کرونا مطمئن هستند بیایند و نتایج مطالعاتشان را اعلام کنند و پروانه بگیرند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار