دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

به گزارش آوای خزر، ‌دو سال پیش وقتی از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد، می‌شد حدس زد خیلی زود از تصمیمی که گرفته منصرف شود. تصمیمی که به قول خودش از سر ناچاری گرفت. مهسا جاور، بانوی قایقران المپیکی ایران در‌حالی‌که 24 سال بیشتر نداشت، به‌خاطر نداشتن امکانات تمرینی در زنجان (محل سکونتش)، مجبور به کناره‌گیری از تیم ملی رویینگ شد. حالا اما شرایط جور دیگری برایش رقم خورده است. با اینکه نسبت به دو سال پیش شرایطش سخت‌تر شده و صاحب فرزند شده، دوباره پارویش را به دست گرفته است. نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی 2018 به دعوت علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی، تمریناتش را از سر گرفته است اما مشروط به اینکه امکانات در زنجان برایش مهیا شود.

‌خانم جاور شما درست زمانی که در اوج بودید، از تیم ملی قایقرانی کنار رفتید، واقعا تصمیم سختی گرفتید. این‌طور نیست؟
‌بله، همین‌طور است. من برخلاف میل باطنی‌ام این تصمیم را گرفتم. قایقرانی نصف زندگی من است. اما واقعا چاره دیگری نداشتم. من متأهل شده بودم و محل سکونتم زنجان بود. اردوهای تیم ملی هم همیشه در تهران تشکیل می‌شود و من شرایط این را نداشتم که دیگر در تهران بمانم. ازدواج کرده و بچه‌دار هم شده بودم. با توجه به این موضوع دیگر شرایط این را نداشتم که با یک بچه در حال رفت‌وآمد باشم. ضمن اینکه ازنظر روحی هم حال خوبی نداشتم. با توجه به این موضوع از مسئولان فدراسیون خواستم به من اجازه بدهند در زنجان تمرین کنم و نزدیک مسابقات که شد به اردوها بیایم اما متأسفانه با این پیشنهادم موافقت نکردند. برای همین به ناچار تصمیم گرفتم از تیم ملی خداحافظی کنم.
‌حالا چه شد که تصمیم به بازگشت گرفتید؟
آقای سهرابیان، رئیس جدید فدراسیون، از من خواستند دوباره برگردم. البته اینها همه منوط به این است که امکانات در زنجان برایم فراهم شود. ایشان فردی ورزشی است و تصمیم گرفته بود چند استان را که ملی‌پوش دارد، به پایگاه قایقرانی تبدیل کند. این احتمال وجود دارد که زنجان هم یکی از این پایگاه‌ها شود. با صحبت‌هایی که صورت گرفته قرار است یک‌سری تجهیزات را برای من در زنجان آماده کنند که من همین تمریناتم را ادامه بدهم. متأسفانه در بین هیئت‌های استانی فقط استان تهران است که امکانات خوبی در رشته قایقرانی دارد. حتی می‌توانم بگویم امکانات این هیئت به اندازه تیم ملی است. قایقرانی واقعا رشته پرهزینه‌ای است و تجهیزات حرف اول را در آن می‌زند. امیدوارم مسئولان فکری به حال سایر استان‌ها بکنند.
‌ در رکوردگیری تیم ملی شرکت نکردید؟
نه، فعلا کروناست و همه‌چیز تق‌ولق است. فعلا تمریناتم را انجام می‌دهم که از آمادگی دور نباشم. هر زمان که اعلام کنند، به تهران می‌آیم تا در رکوردگیری شرکت کنم.
‌شما اولین بانوی المپیکی قایقرانی ایران در رشته رویینگ هستید. فکر می‌کنید بتوانید در یک سال باقی‌مانده سهمیه بازی‌های المپیک توکیو را کسب کنید؟
نه، گرفتن سهمیه المپیک توکیو برای من دور از دسترس است. من در این دو سالی که دور بودم هیچ‌وقت از تمرین دور نبودم اما تمریناتم به‌گونه‌ای نبوده که در آمادگی کامل باشم. برای همین نمی‌توانم در فرصت یک سال باقی‌مانده تا المپیک توکیو، زمان‌هایی را که از دست داده‌ام، جبران کنم. گرفتن سهمیه المپیک در قایقرانی واقعا سخت است و خودش به اندازه یک المپیک است. بچه‌هایی که در این مدت در اردو بودند آماده هستند و اگر قرار به اعزامی باشد آنها باید برای کسب سهمیه المپیک توکیو اعزام شوند. از طرفی من فکر می‌کنم بعید است المپیکی برگزار شود. با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا در جهان، حتی اگر شرایط کمی هم رو به بهبود برود، قطعا نمی‌‌توانند المپیک را برگزار کنند چون اگر یک ورزشکار به کرونا مبتلا شود، عملا دیگر نمی‌‌تواند به ورزش حرفه‌ای خود ادامه دهد. آسیبی که کرونا به ریه ورزشکار می‌زند غیرقابل جبران است. به نظر من اگر دهکده المپیک را از ورزشکاران نامی تمام دنیا پر کنند و خدای نکرده یک ورزشکار کرونا داشته باشد، فاجعه بسیار بزرگی اتفاق می‌افتد.
‌پس با این اوصاف هدفتان باید برای بازی‌های آسیایی 2022 باشد؟
بله، دقیقا. بازی‌های آسیایی هم در‌واقع یک المپیک است که بین کشورهای آسیایی برگزار می‌شود و از سطح بالایی برخوردار است. من دو دوره قبل این بازی‌ها دو مدال نقره و برنز تیمی را گرفتم؛ ان‌شاءلله که برای دوره بعد مدال طلا را بگیرم. تشویق‌های محسن محمدسیفی (قهرمان ووشوی جهان)، همسرم خیلی برای بازگشت دوباره من اثرگذار بود. ما هر دو می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی 2022 شرکت کنیم و مدال بگیریم.
‌شما جایگزین کیمیا علیزاده در کمیسیون ورزشکاران شدید. انتخابات این کمیسیون هفته گذشته خیلی جنجالی برگزار شد و قهرمانان مقابل هم قرار گرفتند. در‌این‌باره چه نظری دارید؟
من کاملا با حرف‌های آقای هادی ساعی موافق بودم. ایشان قانونی حرف زدند و سؤالشان از مسئولان کمیته ملی المپیک این بود که چرا با وجود عدم تأیید آیین‌نامه جدید، دو نفر دیگر به اعضای کمیسیون اضافه کردند. وگرنه نه آقای ساعی و نه هیچ‌کدام از ما با بهداد سلیمی و حمیده عباسعلی که اعضای جدید کمیسیون هستند، مشکل و غرضی نداشتیم. این دو نفر از قهرمانان بزرگ ما هستند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار