دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
آیت الله معلمی در نکا:
آیت‎الله معلمی گفت: مجلس خبرگان مرکز تصمیم گیری است، اما تصمیم سازی با شما مردم است که چه کسی را به مجلس بفرستید، مردم باید ببینند کاندیدای مورد نظر آنها فردی است که در برابر مطامع دشمن با او همراهی می کند یا اینکه در برابرش می ایستد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، آیت الله علی معلمی کاندیدای پنجمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی، امشب در جمع مردم نکا، اظهار داشت: انتخاب مرجع تقلید، باید یا با قدرت تشخیص خود فرد یا با نظر خبرگان رهبری باشد.
وی با بیان اینکه کار اصلی اعضای خبرگان رهبری شناسایی فقیه جامع الشرایط در جایگاه رهبری است، افزود: ولی فقیه یک مسئله کلامی و فقهی است و دلایل عقلی و نقلی دارد.
امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه ثمره و برکت ولایت فقیه در ایران را همگان دیدند، گفت: اگر فروپاشی نظام 2500 ساله شاهنشاهی اتفاق نمی افتاد و مردم نیز مقاومت سرسختانه، مظلومانه و صبورانه به خرج نمی دادند و به صحنه نمی آمدند، نمی توانستند در مقابل استکبار بایستند.
آیت الله معلمی اظهار داشت: در عرصه دفاع مقدس در شرایطی که همه دنیا پشت صدام ایستاده بودند، اما امام خمینی (ره) لب باز می کرد و مردم به ندای رهبر لبیک گفته و دفاع جانانه ای را در هشت سال دفاع مقدس داشتند.
وی ادامه داد: ثمره امامت و ولایت را دنیا مشاهده کرد؛ در فتنه 88 یکی از شعارهای جدی فتنه‌گران «مرگ بر اصل ولایت فقیه» بود، این شعار از بیرون طراحی شد زیرا استکبار میداند که اساس و خمیرمایه اسلام در مقابل استکبار، عَلم ولایت و امامت است.
خطیب جمعه قائمشهر بیان داشت: پس از فتنه 88، دشمنان فهمیدند که مقابله با اصل ولایت فقیه فایده این ندارد، لذا شیوه «نفوذ» را در پیش گرفتند.
عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه خبرگان خاستگاه رهبری است، افزود: رای اعتماد نمایندگان به هیئت دولت ریشه در نمایندگی از ملت دارد، در مجلس خبرگان مردم خبره را انتخاب می کنند و خبرگان در میان فقها، فردی که لایق‌تر و سزاوارتر برای رهبری باشد انتخاب می کنند، به همین دلیل، دشمن در حال نفوذ به این مجموعه های تصمیم ساز مثل خبرگان رهبری، مجلس و شورای امنیت ملی است.
آیت‎الله معلمی بیان داشت: مجلس خبرگان مرکز تصمیم گیری است، اما تصمیم سازی با شما مردم است که چه کسی را به مجلس بفرستید، مردم باید ببینند کاندیدای مورد نظر آنها فردی است که در برابر مطامع دشمن با او همراهی می کند یا اینکه در برابرش می ایستد.
وی تصریح کرد: نفوذ یعنی دشمن در فکر آحاد جامعه وارد شود، ما را از فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت دور کند، یار و همسو بگیرد و رفته رفته خواسته های خود را به زبان ما بیندازد.
خطیب جمعه قائمشهر ادامه داد: با بصیرتی که مردم دارند؛ دشمن باید این آرزو را به گور ببرد، اما باید تلاش کنیم که دچار غفلت نشویم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گذشت 9 سال از عمر مجلس خبرگان رهبری، گفت:  چهار صندلی سهمیه مازندران است، برخیها حتی یک بار پشت تریبون قرار نگرفتند، وظایف خبرگان رهبری این نیست که تا رهبر هست مجلس کاری ندارد، در واقع خبرگان باید در شرایط عادی هوشیارانه مسائل جامعه را رصد کند.
آیت الله معلمی بیان داشت: جایی که رهبری نیاز به حمایت و سرباز دارند، نماینده مردم باید سرباز پا در رکاب امامت و ولایت بایستد، جایی که دولت نیاز به تذکر دارد نیز وارد شود.
وی ادامه داد: مجلس خبرگان هر سال دو اجلاس دارد، بدون حضور خبرنگاران است و رسانه ای نمی شود، اما معنایش این نیست که حرفهای جدی نداشته باشد؛ خبرگان میتواند به دولت تذکر بدهد، به مجموعه های زیر نظر رهبری تذک ربدهد.
عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در طول 9 سال، 35 بار پشت تربیون خبرگان قرار گرفته است، افزود: هر اندازه ای که خدا به من توان و فهم داد مضایقه نکردم، اگر درک و فهم من بیشتر بود، بیشتر کمک می کردم.
آیت الله معلمی گفت: مردم باید بین خود و خدا، بی ملاحضه مطالبه حق کنند، رهبری می خواهد رای مردم برای دل دردمند آنها و پیشبرد اهداف دین خدا باشد، اگر حرف دلمان را که دلی ایمانی است به صورت رای ابراز کنیم، در درجه اول پیش خدا روسفید هستیم.
وی در پایان اظهار داشت: اگر راه طاغوت در پیش گرفته شود، نتیجه ای نخواهد داشت اما اگر راه، راه روشن انبیا و اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی بود به موفقیت می رسیم.
در پایان، آیت الله معلمی و جمعی از حامیانش در ستاد انتخاباتی وی حاضر شدند، در این مراسم حجت‎الاسلام جمشیدی آزاده سرافراز و پدر شهید همچنین نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه نیز حضور داشت.
وی در سخنانی با حمایت از آیت الله معلمی از او به عنوان چهره شاخص یاد کرد و گفت: چهار نماینده قرار است از مازندران وارد مجلس خبرگان رهبری شوند، اما در این میان آیت الله معلمی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، او کسی است که دو فرزندش در برابر چشمانش به شهادت رسیدند.







































































نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار