دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
نماینده تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی دولت در تمامی مسائل خود را جوابگوی مجلس نمی داند، گفت: تمام برنامه های اقتصادی دولت باید به تائید و تصویب مجلس برسد.

به گزارش آوای خزر، محسن زنگنه نماینده مردم  تربت حیدریه در مجلس در نشست علنی  (یکشنبه، 19 مرداد) قوه مقننه، در اخطاری با استناد به اصل 58 قانون اساسی، گفت: قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی را مرجع تعیین و تصویب قوانین در کشور کرده اما متاسفانه آقای رئیس جمهور در چند روز اخیر در مصاحبه ای اعلام کردند که در هفته آینده یک اتفاق و مصوبه ای در حوزه مسائل اقتصادی مطرح و عملیاتی می شود.

سوال نماینده تهران از "خاوازی" برای واردات گندم از سوی افراد خاص اعلام وصول شد
تعیین ناظران مجلس در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی

وی ادامه داد: در چند روز اخیر تماس های مکرری از سوی خبرنگاران، نخبگان اقتصادی و مردم با نمایندگان صورت گرفته تا آن ها از جزئیات این مسئله مطلع شوند، امروز نیز رئیس محترم مجلس در این رابطه صحبت هایی را مطرح کردند هرچند که این را به فال نیک می گیریم که ایشان اعلام کردند که این مسائل از مجرای نظارتی خودش باید عبور کند و نمایندگان، نخبگان و کارشناسان مرکز پژوهش ها باید در این رابطه نظر بدهند تا شبهات مربوطه حل شود.

نماینده مردم  تربت حیدریه در مجلس افزود: در شرایط کنونی عملا و تلویحا پذیرفته ایم که بسیاری از اختیارات مجلس به سران قوا تنفیذ شود و مجلس در خصوص مسائل اساسی جامعه عملا کنار گذاشته شده است، زمانی که شورای عالی هماهنگی سران قوا با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و براساس نامه رئیس جمهور شکل گرفت، قرار بود در این شورا مواردی که در حوزه تحریم ها نیاز به اتخاذ تصمیمات عاجل است مورد بررسی قرار گیرد و آن هم برای هماهنگی قوا صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس  تصریح کرد: اما در شرایط کنونی در تمامی مسائل دولت خود را جوابگوی مجلس نمی داند حتی در حوزه طرح دو فوریتی که مجلس در هفته گذشته به تصویب رساند آقای رئیس جمهور قصد داشت که این موضوع را در سران قوا به تائید برساند از این رو از هیئت رئیسه مجلس می خواهم که از جایگاه و شأن مجلس براساس قانون اساسی صیانت کرده و دولت را ملزم کند که هرگونه طرح اقتصادی را از مجرای خودش عبور دهد.

انتهای پیام/1005

 
برچسب ها: مجلس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار