دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
بر اساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، میزان صید جهانی در سال 2018 بیش از 96 میلیون تن بوده است که سهم ایران از این میزان کمتر از 1 درصد است.

به گزارش آوای خزر، امروزه جهان با چالش های متعددی نظیر بحران های مالی، مشکلات اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و ... مواجه است. از سوی دیگر تامین نیازهای غذایی و امنیت غذایی جامعه رو به رشد از دیگر معضلاتی است که بایستی مطابق با منابع و امکانات موجود برطرف شود.
لذا یکی از راه‌های جبران شکاف بین کاهش عرضه مواد غذایی و افزایش تقاضا برای ماهی در جهان از طریق آبزی پروری است. در واقع، صنعت آبزی پروری را می توان یکی از مهم ترین بخش های تولید غذا و تامین پروتیین و ایجاد امنیت غذایی جامعه طی 25 سال گذشته بیان کرد. چراکه این صنعت علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها و اشتغال زایی؛ در راستای کاهش فقر و بیکاری در کشورهای در حال توسعه به یاری مردم شتافته است که در این زمینه می توان به کارنامه درخشان کشورهای آسیایی اشاره کرد که کشور ما هم از این امر مستثنی نبوده است. اما هنوز پتانسیل های بالقوه بسیاری در این راستا وجود دارد که می توان از آن در جهت ارزآوری، اشتغالزایی، امنیت غذایی و محرومیت زدایی کشور بهره برد.

لذا برای بررسی بیشتر این موضوع در سال جهش تولید در مصاحبه ای با آقای بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و خانم رحمانی پور، کارشناس آبزی پروری سازمان شیلات کشور در مردادماه انجام دادیم تا بتوانیم دقیق تر این صنعت را مورد توجه قرار دهیم.

پژوهشگر:زهره دانشمندی

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار